Soms heb je gewoon geluk!
Je hebt laat beginnen en je hebt vroeg beginnen, ook heb je teringvroeg beginnen. In die laatste categorie viel mijn start van deze week. Net na 0:00u begonnen met het aankoppelen van de trailer. Deze moest voor 12:00u afgeleverd worden in Denemarken. Samen met collega Ralf begonnen aan deze rit. Ralf moest een volle bak lossen in Rødding. Met de eerste 4,5 rijuren waren wij Hamburg voorbij, daar even een uurtje de ogen dicht gedaan. Na dat uurtje niet echt fris de route vervolgd. Bij Haderslev gingen onze wegen uit elkaar. Net voor mijn losadres nog even een uurtje de ogen dicht gedaan. Net na 11:00u de trailer aangemeld en afgekoppeld. Hier weer een lege trailer aangekoppeld. Toen op zoek naar een plaatsje voor de nacht.
Na een boerennacht dinsdag om 6:45u weer begonnen met rijden. 10 min later stond ik in Ikast-Bording tegen het dock. Daar stukgoed geladen voor Duitsland. Om 8:00u stond ik in Herning tegen het dock. Hier werd ook stukgoed voor Duitsland geladen. Via de oostkant van Hamburg naar Verhoek-Europe in Sottrum gereden. Daar de trailer afgekoppeld voor een dock. Toen een lege trailer aangekoppeld. Met deze trailer kon ik de volgende dag gaan laden in Nijverdal. De uren nog vol gereden richting Nederland en bij Routiers Restaurant Emmen m'n nachtrust gepakt. Daar gezellig gezeten met een aantal collega's.
Woensdagmorgen om 8:00u mij aangemeld om te laden voor de UK. Er moest eventjes gewacht worden omdat de oprijbrug bezet was. Toen die eenmaal vrij was, werden de rollen snel in de trailer gereden. Voor de laatste slag rollen moest ik even achteruit naar de deuren rijden waar de laatste rollen snel geladen werden. Door de drukte kon ik daar niet blijven wachten tot de planning wist waar ik de trailer moest droppen. Ben dus gaan rijden richting Apeldoorn. Voordat ik daar was, was ook al bekend waar ik de trailer kon afzetten. Dit werd de Cobelfret terminal in Rotterdam. Daar de trailer om 13:30u aangemeld en afgekoppeld op de bestemde plaats. Hier ook weer een geladen trailer aangekoppeld. Deze was bestemd voor Verhoek in Gnm. Om 17:30u de trailer daar afgekoppeld. Helaas was mijn vervolgrit nog niet geladen, dus kon ik noodgedwongen op nachtrust.
Green green grass of home.
Donderdag/Koningsdag om 5:00u weer begonnen met werken. Eerst op zoek naar m'n papieren, maar die lagen niet op de bestemde plaats. Toen maar op zoek naar de loodschef. Deze vond na wat zoekwerk de papieren in de afval papierbak. Zo kon ik toch vertrekken naar Verhoek in Rietz. Bij Garbsen was een ongeval gebeurd met als gevolg een flinke file. Ik besloot om te rijden via Springe. Hiermee verloor ik 45 min rijtijd, maar het leverde mij toch flink wat winst op want de andere omleidingen waren allemaal donkerrood gekleurd op het filescherm. Net na 15:00u drukte ik de trailer tegen dock 25 aan in Rietz. Hier werd de trailer snel gelost zodat ik met deze trailer kon gaan laden in Kyritz. Door de vertraging van deze dag kon ik de parking bij het laadadres niet meer halen. Mijn rustplek was dus een parking aan de snelweg.
Vrijdagmorgen om 6:00u begonnen het laatste stuk naar Kyritz. Hier sloot ik om 6:45u achter in de rij aan. Tot mijn verbazing stond er niemand bij de portiersloge, dus was ik de eerste die zich aanmeldde. Ik mocht dus ook als eerste gaan laden, dat was ff een gelukkie. Van een collega hoorde ik dat hij van de portier om 7:00u maar terug moest komen. Hij was in de veronderstelling dat je daarom 6:00u al kon gaan laden. Hij zat dus te wachten tot het 7:00u werd. Voor 8:00u reed ik de poort alweer uit. Mijn collega stond nog op de parking te wachten. Dat was zijn straf blijkbaar omdat hij te vroeg was. Hij stond wel vooraan in de rij, maar de auto's na hem konden wel naar achteren rijden om te laden. Na een rit met een klein vertraging koppelde ik net na 17:00u de trailer af op de parking in Gnm. Een collega gaat maandag deze lossen in Rekkem. Ik ga een weekje klusjes doen thuis, want het is weer m'n tvt-week.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten