Soms gaat het niet zo als het moet gaan!
Maandagmorgen rond 5:00u begonnen aan een rondje België. Dat rondje zou 2 dagen duren en ik had 9 losadressen met retouren. De route was iets gewijzigd, ik moest beginnen bij losadres 2, daarna 3 en 4 en als deze waren gelost kon ik naar nr 1. Dus eerst naar Kruishoutem om daar 10 rollen te lossen, maar er werden maar 2 geaccepteerd. De rest moest gelost worden bij nr 6 van mijn lijst. De volgende 2 adressen waren in Waregem. Dit waren karpetten, maar die lagen helemaal onder alle rollen. Ik heb dus besloten om toch eerst naar het eerste adres te rijden. Daar was het magazijn pas om 13:00u open. Dus op de parking maar even pauze genomen. Toen het magazijn eenmaal bemand was, werden de rollen snel gelost. Na het lossen besloten om via Verhoek Kruishoutem te rijden, om daar de lading te gaan omladen. Ongeveer 30 min na aankomst in Kruishoutem zat alles op de goede volgorde in de trailer. Eerst 2 adressen met karpetten in Waregem, deze werden allemaal met de hand gelost. Maar deze 2 adressen toch gelost in 45 min. Nu kon ik naar Wielsbeke waar diverse rollen vinyl gelost moesten worden. Hier was ik om 16:45u gelost. Van de planning had ik gehoord dat ik in Oostrozebeke tot 16:15u kon lossen. Ik ben dus in Wielsbeke op de parking blijven staan voor mijn nachtrust.
Dinsdagmorgen om 6:45u naar Oostrozebeke gereden. Hier stond ik 15 min later voor de weegbrug. Volgens mijn info begon men om 7:00u. Maar de weegbrug ging om 7:30u open en het expeditiekantoor pas om 8:00u. Beetje vreemd, maar ja in België kun je alles verwachten. Gelukkig was degene die de retouren afhandelde al aanwezig. Ik mocht gaan aandocken bij deur 10 of 11, alleen waren deze beide bezet. Toen mocht ik naar dock 5,6 of 7 gaan. Daar was er eentje vrij dus snel de trailer tegen het dock gezet. Na 10 min kwam er iemand naar mij toe, ik moest toch weer terug naar dock 10 of 11. Toen ik daar aankwam was er nog steeds geen plaats, dus weer naar het kantoor. Daar snapten ze het helemaal niet, er was net nog een plek vrij. Ik was toen ik naar het kantoor reed, een losse trekker tegengekomen. Die was van de firma van die trailers die voor dock 10 en 11 stonden. Op het kantoor werd mij gevraagd of ik een van die trailers wilde weghalen. Dat heb ik geweigerd. Je zet toch geen trailer voor een dock zonder opdracht. Zo duurde het tot 9:00u voor eindelijk de eerste rol uit de trailer werd gehaald. De 50 rollen die bestemd waren voor dit bedrijf waren snel gecontroleerd. De rollen die bestemd waren voor Kruishoutem waren echter een ander verhaal. Daar hadden ze geen data voor, dus konden ze niet zien waar de rollen vandaan kwamen. Gelukkig bracht mijn routelijst uitkomst. Alles bij elkaar kostte dit adres mij bijna 3,5 uur. Nadat ik nog eens over de weegbrug was geweest, kon ik door naar Harelbeke. Daar werden 12 rollen binnen 40 min gelost, wat lekker vlot is voor dit bedrijf. Toen op naar de volgende. Om 12:15u meldde ik mij aan in Avelgem en al snel stond ik tegen het dock aan. 45 min later kreeg ik groen licht om te vertrekken. Hier kreeg ik de papieren niet mee, deze gaan met de volgende collega mee zodat zij tijd genoeg hebben om de rollen te controleren. Nu kon ik naar de laatste in Ronse. Hier mij om 13:45u mij aangemeld om te lossen. Ook hier ging het lekker snel, want na een uur reed ik richting Kruishoutem. Om 15:30u de trailer op de parking gezet, daarna even pauze genomen. Ik kon mooi even gaan douchen. Daarna gevraagd wat ik mocht gaan doen, ik kreeg een rit naar Castrop en Gescher. Alleen was deze nog niet klaar. Ik moest maar even gaan vragen in het warehouse wanneer deze klaar zou zijn. Dit werd niet eerder dan rond 22:00u. Hier werd ik niet blij van met mijn 3 rijuren en nog 6 diensturen. Dus gevraagd of er niks anders beschikbaar was en volgens het warehouse waren er 2 trailers gereed. Dit heb ik bij de balie aangegeven, maar ik moest van de planner beslist deze rit hebben. Gevalletje van slecht planning vind ik. Dit heb ik ook gemeld bij mijn reisleiding. Helemaal omdat de collega's die de andere ritten zouden krijgen nog niet eens binnen waren. Maar ik zal er wel niks van begrijpen denk ik, want plannen is een vak apart! Ik denk dan laat iemand de uren volmaken, maar het staat nu eenmaal zo op de planning en dan kan het niet meer worden veranderd blijkbaar! Ik kon dus noodgedwongen op nachtrust.
Woensdagmorgen om 5:00u de trailer aangekoppeld en zonder file Antwerpen voorbij gekomen. Net na 10:00u drukte ik de trailer tegen het dock aan bij Verhoek in Castrop. Daar de trailer afgekoppeld en een lege trailer met binnenbak aangekoppeld. Met deze trailer kon ik gaan laden in Herzebrock. Hier de trailer eerst geschaard zodat eerst de voorste slag kon worden geladen. Toen alles in de trailer zat, de tijd vol gereden tot aan Krefeld. Het lossen ging deze dag niet lukken, dus een plekje gezocht voor de nacht. Bij autohof Rheinberg had ik een plekje gevonden. Niet het beste autohof van Duitsland maar zeker niet de slechtste. Hier moet je wel op tijd zijn, want de parking is niet groot en je moet de parkeervakken via de blinde kant achteruit inparkeren.
Donderdagmorgen moest ik van de planning om 7:00u lossen in Krefeld. Om 7:00u stond ik voor het hek te wachten samen met nog 2 collega's. De ene moest pallets laden en de andere 1 slag rollen lossen. Die mochten eerst. Voor ik aan de beurt was, was het inmiddels 8:00u geweest. Die niet zo ervaren heftruckchauffeur was niet erg snel. Toen mijn trailer op de juiste plek stond begon het voortvarend. De rollen moesten een heel eind in het magazijn worden ingebracht, dus duurde het allemaal wat langer. In die tijd de trailer afgekoppeld zodat hij gelijk door kon gaan met de voorkant. De voorkant verliep niet zoals hij het wilde, waardoor hij nog gestresster werd. Dit omdat hij de doorn niet in de koker van de rol kon krijgen. Mijn woorden ''alleen kalmte kan u redden'', hielpen ook niet echt. Maar om 10:00u was de trailer leeg. Nu mocht ik naar Castrop rijden om daar een vlakke trailer aan te koppelen. Met deze trailer moest ik voor 13:00 gaan laden in Grevenbroich. Dit werd wel een 30 min later voor ik daar was, aangezien ik geen piloot ben. Maar nog geen uur later reed ik hier weer vandaan. Nu de uren weer vol gemaakt richting de Lidl in Almere.
Vrijdagmorgen heb ik mij om 7:15u aangemeld om te lossen, al snel kreeg ik een losplek toegewezen. De 33 pallets met wc-papier waren snel gelost, daarna de planning een bericht gestuurd met de vraag wat mijn vervolg zou worden. Ik mocht om 11:30u gaan koppelen in Raamsdonksveer. Natuurlijk arriveerde ik iets te vroeg en ook was de trailer pas om 12:00u klaar. Met deze trailer kon ik naar Gnm komen. Daarna had ik weekend, zei de planning.
De trailer voor Gnm hangt er achter.
Maandag erg vroeg weer vertrekken naar Denemarken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten