zondag 16 april 2023

Kort weekje,lange dagen


Kort weekje, lange dagen


Na het paasweekend dinsdagmorgen rond 5.00u weer begonnen. De trailer aankoppelen was niet nodig, want zaterdag had ik het hele spul zo in de rij gezet. Net voor 8:00u drukte ik de trailer in Castrop tegen het dock. Daar de trailer afgekoppeld. Toen op zoek naar eentje met een binnenbak. Toen ik deze had gevonden, deze aangekoppeld. Nu op naar Remscheid om daar 3 slag rollen te laden. Onderweg naar Remscheid eerst even de eerste 45 min op de kaart gezet. Me om 10:20u aangemeld om te laden. Hier wordt je op straat geladen, dus de trailer afgekoppeld om zo de voorkant te laten laden. Scharen is een probleem in die krappe straat. Na een uur was de trailer weer geladen, dus de trailer er weer achter geknoopt. Nu moest ik volgens de planning gaan lossen in Paderborn. Me om 13:55u aangemeld om te lossen, de heftruckchauffeur was niet blij want volgens hem was de vracht voor woensdag aangemeld. Op mijn lijst stond "abladen bis 12 April" en volgens mij betekent dat lossen t/m 12 april. Na veel gemopper werd er toch gelost, al ging dat niet van harte. Maar ik kreeg de trailer leeg en daar gaat het om! Nu de trailer leeg was, mocht ik richting Emsdetten rijden om daar de volgende dag te gaan laden voor Konz. Bij Autohof Ladbergen m'n nachtrust gemaakt.

laden in Remscheid.


Woensdag om 7:00u was ik bij het laadadres in Emsdetten. Ik mocht gelijk naar de laadplaats rijden. Al snel lag de eerste van de 12 rollen in de trailer. Na 45 min tekende ik de papieren af en kon ik vertrekken naar Konz. Met een klein uurtje vertraging mij om 14:45 uur aangemeld voor het lossen. Gelukkig was ik er voor 15:00u, want anders sta je te koekeloeren tot de volgende dag. Daar zou de planning dan ook niet blij van worden, want ik moest hier ook nog gaan laden. Door omstandigheden werd het laden voor 12:00u ook al niet gehaald. Voor de rollen moest er ergens een heftruck met pen worden opgesnord. Nadat deze was gevonden waren de rollen snel gelost. Toen naar de andere kant om te laden voor Raamsdonksveer. Voordeel is wel als je dik 4 uur te laat bent, de goederen dan wel klaar liggen. Nadat ik tegen het dock stond om te laden, zaten de 125 rollen binnen 1,5 uur in de trailer. Toen de rijuren nog even vol gereden richting Nederland. Op de grens bij Eijsden mijn nachtrust gemaakt.


Donderdagmorgen na mijn 9 rusturen weer begonnen voor het laatste stuk naar het losadres.

Hier precies op de boekingstijd de trailer tegen het dock gezet. De bedoeling was om hier na het lossen te gaan koppelen voor Gnm. Deze trailer zou pas rond 13:00u klaar zijn. Dus de trailer alvast afgekoppeld en de auto voor de andere trailer gezet. Gelukkig had ik deze nog niet aangekoppeld, want de planning werd veranderd. Ik mocht na het lossen met de lege trailer naar België rijden. Als ik Antwerpen voorbij was, moest ik de planning even een bericht sturen. Zonder veel problemen ben ik Antwerpen voorbij gekomen. Nadat ik een bericht had gestuurd, kwam al snel het antwoord binnen. Ik mocht gaan koppelen in Avelgem. Mij daar aangemeld en eerst de geladen trailer van het dock weggetrokken, daarna kon ik de lege trailer daar weer neerzetten. Een trailer is nooit vol genoeg, dus ik mocht in Oostrozebeke nog even 17 rollen tapijt bij gaan laden. Bij aankomst in Oostrozebeke de weegbrug op en me bij de balie gemeld. Daarna van de weegbrug af en me weer opnieuw gemeld, maar nu bij het expeditie bureau. Daarna kon ik gaan laden bij deur 6 en na het laden opnieuw de weegbrug op. Het totaalgewicht bleef mooi binnen de toegestane 40 ton. Na het wegen kon ik richting Rietberg rijden, om daar de volgende dag de trailer te lossen.


Vrijdagmorgen na mijn verdiende nachtrust de laatste uurtjes naar Rietberg gereden. Om 10:30u hier de trailer aangemeld en afgekoppeld op de parking. Daar een lege trailer aangekoppeld en hiermee kon ik gaan laden in Paderborn. Bij aankomst in Paderborn trof ik dezelfde heftruckchauffeur als dinsdag. Maar nu had hij meer schik in zijn werk. Dat kwam waarschijnlijk omdat het bijna weekend voor hem was. Binnen een half uur was de trailer geladen en mocht ik richting het weekend rijden. De trailer mocht ik in Gnm aanmelden bij deur 29, deze zorgt ervoor dat deze maandag bij de klant gelost wordt in Gnm. 


Maandag beginnen we de werkweek met een ritje België. Je zou gaan denken dat zij denken dat ik België leuk vind, zo vaak kom ik daar de laatste weken.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten