Soms moet je wachten
De rit naar Denemarken ging maandag niet door omdat de vracht geladen was in een te hoge oplegger/container. Hierdoor ben ik bijna 4,20 mtr hoog en dat vind ik iets te gortig. Ik kreeg dus een andere rit met 2 adressen Duitsland. Het eerste adres was in Oldenburg, daar moesten 15 pallets met laminaat gelost worden. Mij om 8:15u aangemeld en 35 minuten later reed ik hier alweer vandaan. Nu op naar Verhoek in Sottrum. Daar moest de rest van de vracht gelost worden. Na het lossen eerst even een uurtje pauze genomen, anders was ik te vroeg op m'n laadadres in Bremen. Om 12:45u mij aangemeld om te laden, maar ik was iets te vroeg werd mij verteld. Het laden was tussen 13:00u en 15:00u. Nou ja, dan maar even wachten. Alleen duurde dat wachten 3 uur. Wel vreemd dat het laden dan tussen 13:00u en 15:00u wordt afgesproken. Maar om 15:45u mocht ik eindelijk gaan laden. Een half uur later zat de trailer vol. Toen de uren nog even op gereden richting het losadres in Vollenhove.
Dinsdagmorgen om 7:35u stond ik tegen het dock in Vollenhove. Na 45 minuten reed ik daar weer vandaan. Een klein stukje over de grens in Duitsland kon ik weer gaan laden, maar pas tussen 15:30 en 16:00u. Ik heb gegokt dat het laden vroeger kon. En dat lukte ook nog. Om 12:00u werd de eerste van de 17 pallets in de trailer gezet. 45 minuten later en 24 ton zwaarder kon ik vertrekken naar Wiltz (Lux). Onderweg daar naar toe nog even de pauzestaffel volgemaakt. Bij Sprimont mijn nachtrust gemaakt.
Trailer wisselen in Oostende.
Woensdagmorgen mocht ik van de planning proberen om rond 9:00u te lossen, de officiële lostijd was 11:00u. Om 8:40 uur heb ik mij aangemeld om te lossen. Samen met de cmr direct mijn laadopdracht afgegeven. Na een klein uurtje mocht ik gaan lossen, de pallets gingen er razendsnel uit. Toen mocht ik op de parking gaan staan wachten tot ik kon laden. Dat zou dus ff gaan duren, want er waren zeker 3 auto's voor mij. Maar ik werd al na 15 min naar een dock gedirigeerd, dit tot verbijstering van de andere 3 chauffeurs. Toch een streepje voor als chauffeur van de blauwe bende denk ik. Om 12:30u deed ik de deuren van de trailer weer dicht. Deze vracht was bestemd voor de UK en ik mocht de trailer afzetten bij Verhoek in Oostellende. Daar kon ik een lege trailer aankoppelen, deze mocht ik in Kruishoutem weer omruilen voor een volle. Hiermee mocht ik de volgende morgen vertrekken naar Verhoek in Sottrum. Bij aankomst in Kruishoutem was de trailer voor Sottrum al klaar. Dus snel de trailer aangekoppeld en gelijk vertrokken, want ik had nog wel wat dienst-/rijtijd over. Met 5 minuten diensttijd drukte ik de tacho op Hazeldonk op rust.
Donderdag om 7:00u weer gestart met de rit. Net voor 14:00u de trailer aangemeld voor het lossen. Onder het lossen even een andere trailer op de parking gezet. Daarna mijn eigen trailer weer aangekoppeld. Toen deze leeg was, kon ik deze ook op de parking zetten. De trailer die ik op de parking had gezet, werd weer door een collega tegen het dock gezet. Iets van miscommunicatie denk ik. Mijn vervolgrit was nog onderweg vanuit Denemarken. Bij aankomst moest die nog gedeeltelijk worden gelost en bijgeladen worden voor Gnm. Dit alles kon nog wel even duren. Dus maar noodgedwongen op nachtrust.
Vrijdag vroeg weer vertrokken omdat ik 's middags thuis moest zijn. In Gnm de auto eerst even door de wasstraat gehaald. Daarna de trailer aangemeld en afgekoppeld tegen een dock aan. Toen nog even de ruitenwisservloeistof bijgevuld. Als laatste de papieren ingeleverd bij de planning. Om 8:45u kon ik aan mijn weekend beginnen.
Maandag lossen in Frankrijk, dat klinkt heel ver. Maar als je op de grens staat, ben je d'r ook al bijna.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten