Toch ergens een goede indruk achtergelaten.
Maandagmorgen om 5:00u de dam afgereden richting Frankrijk. Nou ja, het was 5 km Frankrijk in! Daar moesten plastic bakken gelost worden, die goed waren afgesloten. Uit de paklijst kon ik weinig opmaken. Het enige wat ik eruit kon halen was dat het van een Milchkontor kwam. Mij om 10:45u aangemeld om te lossen en al snel stond ik tegen het dock. Ineens stond de (ver)losser naast mijn cabine. Met veel bombarie werd mij duidelijk gemaakt dat de pallets verkeerd waren geladen. Het bleek dat de stickers aan de verkeerde kant zaten, nu moest hij telkens de pallets omdraaien. Ik zag de moeilijkheid hier niet van, gewoon de stickers van de ene naar de andere kant verhuizen. Zo werd het probleem snel opgelost en zo reed ik een klein uurtje verder weer richting België. In Komen moest er geladen worden voor Oelsnitz (D). Hier kwam ik aan in de pauze tijd, deze duurde van 12:00 tot 12:30u. Dus er moest even 15 min gewacht worden. Mezelf om 12:30u weer aangemeld om te laden. Al snel mocht ik naar binnen rijden om te gaan laden. De eerste slag werd geladen via de voorkant van de trailer, dus even de trailer geschaard. Na een 45 min reed ik weer richting Ieper om daar groupage te gaan laden. Na het laden mocht ik alles in Kruishoutem afleveren. Daar de lading aangemeld en hier kreeg ik m'n nieuwe opdracht. Ik kon een trailer aankoppelen bestemd voor Gnm. Omdat een collega nog met deze trailer aan het bijladen was in Harelbeke, moest ik even wachten en kon ik mooi even pauze op de kaart zetten. Net na 17:00u koppelde ik de inmiddels gearriveerde trailer aan. Ik kon met mijn uren nog best een flink stuk oprijden, tenminste als Antwerpen geen roet in het eten ging gooien. Natuurlijk ging het niet vlotjes bij Antwerpen. Om via een andere route dan de Kennedytunnel te rijden, werd ook niks wat overal was het een dik drama daar. En zo stond ik pas met 3 rijuren op de grens bij Breda..
Na mijn 9 uur nachtrust ging ik weer op weg naar Gnm. Hier de combinatie om 7:45u in de wasstraat gezet, om die er 15 min later weer schoon uit te rijden. Na het aanmelden van de trailer deze afgekoppeld tegen het dock. Toen bij de planning geïnformeerd wat ik nu mocht gaan doen. Een opdrachtgever was bezig een trailer te laden voor Tilburg, deze mocht ik ophalen en afleveren in Tilburg. Om 12:15u stond ik voor de slagboom bij het afleveradres, al snel kreeg ik een dock aangewezen. Het lossen ging deze keer razendsnel, want een klein uurtje later reed ik hier weer vandaan. Nu mocht ik gaan laden in Waalwijk, hier moest er groupage voor Duitsland en Nederland worden geladen. Een 30 min na aankomst deed ik daar de deuren alweer dicht. Een deel van de lading moest gelost worden bij Verhoek in Hasselt, de rest moest er in Gnm uit. Mijn vervolgrit werd 's nachts pas geladen, dus noodgedwongen maar op nachtrust.
Woensdagmorgen vroeg weer begonnen met een rit naar België. In de trailer zaten 5 adressen van Kruishoutem t/m Izegem. In Kruishoutem werden 3 rollen tapijt gelost bestemd voor de UK. Daarna moest er een profiel van 6 mtr worden gelost in Hertsberge. Hier achteruit de straat ingereden om 200mtr verder het profiel af te leveren bij een woonhuis. Daarna kon ik naar Brugge om 12 rollen te gaan lossen bij een mattenmakerij. Hier kwam ik in de lunchpauze van de heftruckchauffeur aan, dus moest er eventjes een paar minuten worden gewacht. Maar hij had er zin in, want ik had de deuren nog niet open of hij stond al te popelen om te beginnen. Na het lossen moesten er 12 rollen kunstgras gelost worden in Torhout. Via de de spreekbuis bij de deur contact gehad met de klant, deze zou naar beneden komen om mij te lossen. In de tijd dat hij naar buiten kwam met de heftruck, had ik de trailer al geschaard en de deuren al geopend. Toen hij naar buiten kwam riep hij enthousiast "man, dat is lang geleden dat jij hier bent geweest". Dat was het inderdaad, het was minimaal 3 jaar geleden. Maar toen zaten zij nog in Oostende. Ik moest toen wel een heel goede indruk hebben achtergelaten, want hij kende zelfs mijn naam nog. Hij vroeg mij of ik hem even wilde filmen tijdens het lossen, daar ging hij dan een filmpje van maken voor hun social media kanalen. Na het lossen kon ik naar het laatste adres van deze rit. Dit was in Izegem bij een transportfirma. Hier kan het nogal eens veel tijd kosten voordat je leeg bent. Maar dat viel nu wel mee. Na 2 uur lossen reed ik hier weer vandaan en geloof mij dat het snel was voor hun begrippen. Nu mocht ik naar Verhoek in Kruishoutem voor mijn volgende rit. Maar er zou pas donderdagmorgen kunnen worden vertrokken.
Lossen in Izegem tegen dock nr.3 "makkie"
Donderdag net na 5:00u vertrokken richting Verhoek in Castrop. Samen met een collega opgereden die ook naar Castrop moest. Op de grens bij Venlo even pauze gemaakt. Dit voor het geval het niet ging lopen in de Ruhr. Achteraf was dit niet nodig geweest, maar als je alles van tevoren weet was ik nu miljonair geweest. In Castrop de trailer fatsoenlijk geprobeerd aan te melden, maar dit lukte niet helemaal omdat het opperhoofd liep te schreeuwen dat we uit het lager moesten gaan. Toen heb ik maar terug geschreeuwd dat hij dan op zijn plek moest blijven zitten. De trailer maar op de parking afgekoppeld en bij de planning gevraagd wat ik mocht gaan doen. Ik mocht de trailer bestemd voor Gnm gaan vragen, maar die zou pas om 12:00u klaar zijn. Dus op naar het kantoor om te vragen of de trailer misschien al klaar was. Vriendelijk werd mij verteld dat hij bijna klaar was, 5 min later werd mij verteld dat de trailer klaar was. Dus de trailer aangekoppeld en de deuren dicht gedaan. Net voor ik weg wilde rijden kwam iemand mij vertellen dat er nog 3 pallets geladen moesten worden. Dus deuren weer open en terug tegen het dock aan. Toch een geluk dat ik niet erg snel was, want anders was ik al weg geweest. Na 10 min mocht ik wel vertrekken. In Hasselt even een paar pallets gelost op het filiaal daar. De rest was bestemd voor Gnm. Daar de trailer afgekoppeld, hier ook weer een volle trailer aangekoppeld voor Oostende. Hiermee wilde ik de uren nog even vol rijden, maar ben bij Nunspeet een parking opgeschoten. Verder rijden zou misschien wel kunnen, maar gelet op de drukte op de weg besloten om vrijdag de rest maar te doen. Onderweg nog even gebeld met het losadres in Oostende of het afleveradres correct was. Woensdag was mij in Torhout namelijk verteld dat alles daar gelost moest worden. En inderdaad moesten de 120 rollen kunstgras in Torhout gelost worden. Gelukkig dat ik even gebeld had want anders had ik op de verkeerde plek gestaan. Alleen werd ik een half uur later weer terug gebeld, dat de rollen toch in Oostende gelost moesten worden.
Vrijdagmorgen net voor 9:00u reed ik achteruit het erf op in Oostende, daar de rollen op de juiste plek neergelegd. Dit duurde 3 uur omdat de rollen allemaal 2mtr waren en ook nog eens van verschillende dikte. Dus in één keer 2 rollen aan prikken lukte niet altijd, gelukkig krijg ik per uur betaald. Toen de trailer eenmaal leeg was, mocht ik naar Kruishoutem om daar een geladen trailer aan te koppelen. In Kruishoutem de tanken gevuld met de nodige brandstof. Daarna mijn trailer aangekoppeld, deze was bestemd voor Castrop. Ik mocht hier mee naar Gnm komen, de trailer mag ik dinsdag zelf afleveren in Castrop. Omdat het een teringbende was bij Antwerpen, besloten om om te rijden naar Gnm. Zonder oponthoud bij de Gouden Leeuw op de parking beland, hier mijn nachtrust gemaakt.
Zaterdagmorgen de laatste kilometers gereden naar Gnm. Daar met veel moeite een plek kunnen vinden voor de combinatie. Door flinke investeringen in nieuw materiaal staat het hele terrein vol met nieuwe trailers en containerchassis.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten