Weer een week vol
Maandag stond er nog een vrije dag op de agenda. Alleen dacht de planning er iets anders over. Oké, ik had aangegeven dat ik laat op de dag wel wilde vertrekken, maar dat is niet om 8:00u. Na wat heen en weer geapp ben ik om 14:00u begonnen. Als eerste ff de tanken gevuld met diesel. De Adblue pomp weigerde dienst, maar er zat nog voldoende in de tank. Na het aankoppelen van de trailer kon ik vertrekken naar Verhoek in Sottrum. Bij aankomst daar de trailer aangemeld en afgekoppeld tegen het dock. Opnieuw geprobeerd om Adblue te tanken, maar ook hier weigerde de pomp de tank te vullen. Toen kon ik op nachtrust. Een korte werkdag dus.
Dinsdag net voor 7:00u weer begonnen. Ik mocht gaan laden in Salzwedel. De laadtijd was pas om 12:45u., maar ik mocht van de planning wel proberen of het eerder kon. Rond 10:00u mij aangemeld om te laden, gelijk mocht ik gaan aandocken. Om 11:45u tekende ik de papieren af en kon ik vertrekken naar Meerkerk. Bij Frans op den Bult mijn nachtrust gemaakt.
Woensdag om 6:45u weer begonnen aan het laatste stuk naar Meerkerk. Hier heb ik mij om 9:00u aangemeld en al snel werd er begonnen met lossen. Het helpt helemaal als je een koffie meeneemt voor de heftruckchauffeur. Na iets meer dan een uur was de trailer leeg. Nadat ik een bericht naar de planning had gestuurd, kwam al snel het antwoord. Ik mocht gaan laden in Waalwijk en aansluitend lossen in Zeewolde. Na een half uurtje sturen stond ik in Waalwijk voor de balie. Daar werd mij verteld dat ik in het warehouse maar even moest vragen welk dock ik moest hebben. Binnen een half uur reed de heftruckchauffeuse de 24 plts de trailer in. Toen op weg naar Zeewolde. Onderweg daarheen wilde ik even een uitsmijter gaan eten bij Wegrestaurant Napoleon in Hank. Maar deze is overdag gesloten. Dit was bij mij en nog een aantal chauffeurs niet bekend. Dus maar een stukje verder gereden naar het benzinestation eventjes verderop. Om 14:00u werd de eerste pallet in Zeewolde uit de trailer gehaald. Ik heb zelf maar even geholpen omdat degene die in de trailer stond te lossen niet echt overweg kon met een elektrische pompwagen. 40 min later was de trailer leeg en reed ik daar weer vandaan. Nu kon ik naar Zwolle om daar de trailer te ruilen voor een volle trailer die bestemd was voor Gnm. Daar de trailer weer omgeruild voor een lege voor nog een keer op en neer naar Zwolle. Alleen nu moest ik collega Klaas even afzetten bij de DAF in Zwolle, zodat hij zijn eigen auto weer kon ophalen. Bij terugkomst in Gnm kon ik op nachtrust, want de volgende dag moest ik mij om 6:00u melden bij de werkplaats voor de jaarlijkse APK .
Donderdagmorgen om klokslag 6:00u reed ik met mijn auto de werkplaats in. De keuringsmeester ging snel aan het werk. Hij besloot ook gelijk maar het onderhoud te gaan doen. Er werden ook rondom nieuwe remblokken geplaatst. Alles bij elkaar duurde het bijna 4 uur. Daarna mocht ik weer vertrekken richting Berlijn om daar vrijdagmorgen te gaan lossen. Dit werd later op de dag veranderd. Ik mocht de trailer afkoppelen in Rietz. Daar mocht ik dan weer een lege vlakke trailer aankoppelen. Helaas was daar geen geschikte trailer voor mij en omladen werd geweigerd. Dus noodgedwongen op nachtrust en hopen dat er 's nachts eentje aan zou komen.
Vrijdagmorgen was er inderdaad een geschikte trailer, alleen waren ze nog bezig deze te lossen. Dus nog maar even gewacht voor ik kon vertrekken en moest ik de vertraging maar voor lief nemen. Op het laadadres zou het ook wel weer een drama zijn, een collega had hier laatst 3 uur staan wachten op zijn beurt om te laden. Net na 9:00u stond ik in Kyritz bij de portier. En zowaar, ik mocht gelijk naar achteren rijden. Op 1 dock na was alles vrij. Dus mij snel aangemeld bij de dames op het kantoortje en kort daarna liep ik met de papieren terug naar de laadplaats. Al snel werd ik geholpen en mocht ik gelijk tegen het dock aan. Zo reed ik voor 10:00u daar alweer vandaan. Zonder noemenswaardige vertragingen Hamburg en Bremen voorbij gekomen. Bij Raststätte Eltern even lekker gebakken lever gegeten, daarna het laatste stuk gereden naar Gnm. Toen de hele combinatie langs het hek gezet. Het liep allemaal perfect: binnen 10 rijuren was ik in Gnm aangekomen.
Maandagmorgen mag ik zelf de lading lossen in Rekkem.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten