dinsdag 28 juni 2022

Mijn werk mijn leven

Weer genoeg diversiteit

Maandag om 5:30u de trailer opgezocht en aangekoppeld. Na het controleren van de lading vertrokken richting België. Er stonden 7 adressen op de planning. Het eerste adres was een particulier in De Klinge. Hier moesten 2 lengte goederen gelost worden van 50 kg per stuk. Met wat kunst en vliegwerk deze toch boven uit de trailer gekregen. De volgende was ook weer een particulier, maar nu in Lokeren. Op de vrachtbrief stond dat het ging om 10 lange dozen met een gewicht van 150kg p/s. Het zou dus een probleem worden om deze te lossen. Het gewicht op de vrachtbrief klopte niet want de zwaarste was rond de 40 kg. Het lossen was gelukkig dus geen probleem. Nadat deze gelost waren, kon ik naar een tapijtwinkel in Zaventem. Hier 2 rollen gelost en 4 bundels met kokers. Daarna de ring van Brussel bedwongen en me aangemeld voor het lossen in Drogenbos. Hier moest ik 1 rol tapijt lossen en 2 bundels met kokers. Nu kon ik naar Verhoek in Kruishoutem, hier werden 17 rollen gelost. Daarna mocht ik de trailer afzetten op de parking, want door stakingen bij de laatste 2 losadressen werd daar niet gelost. 


Dinsdagmorgen vroeg weer vertrokken met een rit naar Duitsland. De eerste was in Krefeld; hier moesten 38 rollen gelost worden. Omdat de dame op het kantoor alleen was moest er even gewacht worden tot iemand was opgetrommeld om te lossen. Maar een klein uurtje later reed ik naar de volgende in Düsseldorf. Hier moesten 86 rollen worden gelost. Na 2 uren lossen zei de heftruckchauffeur dat hij klaar was en kreeg ik de getekende papieren van hem terug. Toen ik de deuren dicht wilde doen, zag ik dat er nog rollen lagen die ook nog gelost moesten worden. Zijn chef had echter tegen hem gezegd dat er 54 rollen gelost moesten worden. Wel had de chef beide cmr's afgetekend. Dus toen kwam er nog een uur bij de lostijd op. Nadat ik zeker wist dat alles gelost was, kon ik vertrekken. Nu op naar Verhoek in Castrop, daar de trailer op de parking gezet. Inmiddels was het vervolg ook al bekend, ik mocht een trailer voor Gnm aankoppelen. Net binnen mijn 15 diensturen deze trailer afgekoppeld in Gnm en gelijk op nachtrust.


Woensdagmorgen om 5:00u een trailer bestemd voor België aangekoppeld. Toen eerst even het hele spul gewassen. Daarna naar de kantine om een collega op te pikken die mee moest rijden naar Verhoek in Kruishoutem. Al babbelend vlogen de kilometers onder ons door, zelfs de ring van Antwerpen leverde bijna geen problemen op. Net na 4 uur rijden de collega afgezet in Kruishoutem. Toen eerst maar even pauze gemaakt. In die tijd even een collega gevraagd hoe ik bij een bepaalde klant kwam omdat het viaduct bij Waregem afgesloten was. Hij heeft mij duidelijk uitgelegd hoe het beste te rijden was. In Kruishoutem kreeg ik meteen mijn laadopdrachten mee voor als ik leeg was. Nadat ik leeg was in Waregem, kon ik daar gelijk ook weer laden. Het was niet veel, slechts 1 enkele rol. Hierna kon ik een stukje verderop bij gaan laden, hier werden een paar bundels karpetten geladen. Ook hier ging het laden redelijk snel, toen 500mtr verder de trailer afgekoppeld bij een opdrachtgever. Deze zou de trailer vol laden en zodra dat gebeurd was, zou de trailer opgehaald worden. Na het afkoppelen kon ik solo naar Kruishoutem.


In Kruishoutem kon ik een lege trailer met binnenbak aankoppelen. Ook moest ik een kooiaap meenemen. Met deze trailer kon ik gaan laden in Sint Niklaas. Hier moesten 6 pallets en 18 rollen kunstgras geladen worden, bestemd voor Keulen. Bij aankomst was het erg druk en kreeg te horen dat het laden even ging duren. Net na 18:00u heb ik de trailer op een vrije laadplek neergezet. Ik besloot op nachtrust te gaan omdat ze pas na 20:00u zouden beginnen met laden en ik dan boven mijn diensttijd zat. Ik moest dan de volgende dag wel weer vroeg vertrekken. Nog een poosje staan praten met een collega die hier ook moest laden, maar pas de volgende morgen om 5:00u. Rond 22:00u kroop ik achter de stoelen voor mijn schoonheidsslaapje. De stand airco op standje diepvries en zo heb ik lekker de nacht doorgebracht


De volgende morgen om 4:00u stonden er collega's aan mijn deur dat ik de trailer moest verplaatsen omdat zij niet bij hun kooiapen komen. Ik had de dag ervoor bij het kantoor aangegeven dat ik niet eerder vertrok dan 5:00u. Dit vonden zij geen probleem: ik ben dus blijven staan tot mijn 9 rusturen op de kaart stonden. Na het aankoppelen van de trailer de kooiaap er ook weer achterop gehangen. Toen snel op naar een voetbalvereniging in Keulen, hier was een collega eerder deze week al geweest. Ik had van hem wat info gekregen over de losplek. Rond 9:45u stond ik in Keulen op het losadres, hier kon ik de lading bij de rest neerzetten. Na ongeveer 1,5 uur hing ik de kooiaap weer achter de trailer. Nu kon ik naar Kempen om 39 lege europallets te gaan halen omdat ze niet meer bij de collega die daar eerder had geladen, in de trailer pasten. Na het laden van de pallets kon ik stukgoed gaan laden in Overpelt. Net na 15:00u stond ik voor de balie op het laadadres. Ik mocht gaan laden zodra het dock vrij was, dit duurde nog bijna een half uur. Toen eenmaal het dock vrij was, ging het laden vrij snel, want om 16:00u deed ik de deuren weer dicht. Nadat ik de papieren gehaald had, kon ik naar Gnm komen. Rond 19:15u de trailer aangemeld bij de expeditie en kon ik de trailer ergens tegen een dock afkoppelen. Daarna kon ik op nachtrust.


Over vrijdag is weinigs goeds te vertellen, dus om problemen te voorkomen laat ik het hierbij.

Proberen kunstgras te lossen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten