maandag 6 juni 2022

Oost,west,mijn eigen trekker is het best

 Oost west mijn eigen trekker is het best


m'n blauwe vriend met een semi 


Maandagmorgen weer fris begonnen na een langggggg weekend vrij. Vertrokken met een geladen container met een kooiaap achterop. Na bijna 2 uur rijden aangekomen bij het eerste losadres in Almere. Hier moesten 14 rollen kunstgras gelost worden bij een nieuw tenniscomplex. Bij aankomst was er nog niemand aanwezig, ik heb maar besloten om alvast te beginnen met lossen. Toen de eerste slag bijna gelost was, kwam er een iemand van de opdrachtgever aan. Bij toeval had ik de rollen op de juiste plek neergelegd, veel andere plekken waren er ook niet. Na een uurtje deed ik de deuren van de trailer weer dicht. Nu alleen nog even een handtekening scoren. Nadat ik deze had verzameld, kon ik naar de volgende in Biddinghuizen. Beetje vreemd om kunstgras te lossen bij een boerderij, maar het bleek ook een opslagbedrijf te zijn voor de opdrachtgever. Na 45 min was de trailer weer leeg en kon ik richting Zwolle om daar 2 keer te koppelen. De eerste trailer moest naar Gnm, alleen zou het nog een aantal uren duren voor deze vol zou zijn. De 2e trailer was bestemd voor Speyer en met deze mocht ik dan gelijk door naar Speyer. Doordat alles klaar stond zou het laden een uurtje duren. Dus contact gezocht met de reisleiders wat ik nu het beste kon doen. Hun beslissing was: laad de trailer maar vol en meld je even als de trailer klaar is voor vertrek. Net na 12:00u kreeg ik groen licht van de heftruckchauffeur,  maar door communicatiestoringen duurde het nog een uur voor ik richting Speyer reed. Door files en andere problemen ging ik Speyer niet meer halen deze dag. De volgende dag om 7:30u de trailer aangemeld en afgekoppeld in Speyer. Toen op zoek naar een lege semitrailer, hiermee kon ik gaan laden in Wiltz (L). Om 12:45u stond ik op het laadadres tegen het dock, hier werd groupage voor de UK geladen. Na dik 2 uur laden was de trailer vol en kon ik vertrekken naar Oostende. Doordat er in België gestaakt werd in onder andere het openbaar vervoer was het extreem druk op de wegen. Hierdoor werd Oostende niet gehaald, dus maar een plekje gezocht voor de nacht. Woensdagmorgen weer vroeg begonnen met rijden en om 7:00u de trailer afgekoppeld in Oostende. Na het aankoppelen van een lege trailer kon ik naar Kruishoutem. Hier zou een geladen trailer voor mij klaar staan met bestemming Gnm en Hasselt. Na het omkoppelen van de trailers in Kruishoutem reed ik om 9:00u richting Gnm. Na Antwerpen moest ik aan de planning doorgeven hoe laat ik in Gnm kon zijn omdat mijn auto ingepland stond voor de jaarlijkse apk-keuring. Omdat ik te laat in Gnm zou zijn, werd de apk uitgesteld tot de volgende dag. Ik mocht dus de trailer zelf gaan lossen. Het eerste adres was in Gnm, hier moesten 14 rollen gelost worden. Daarna kon ik naar Verhoek Palletdistributie in Hasselt, hier werden 25 plt snel gelost door de rappe warehouse medewerker. 20 min na aankomst reed ik hier alweer vandaan. Nu kon ik voor de 2e keer deze week gaan koppelen in Zwolle, met deze trailer kon ik naar Gnm toe. Daar de trailer op de parking gezet en met deze trailer kon ik de volgende dag ook weer vertrekken. Donderdagmorgen moest ik mij om 7:00u aanmelden bij de garage voor de apk. 7:00u was wel een vreemde tijd aangezien de monteurs pas om 7:30u beginnen. Maar ik was in ieder geval op tijd en toen kon het wachten beginnen op het einde van de apk/onderhoudsbeurt van mijn trouwe vriend. 0m 11:30u koppelde ik de trailer aan voor mijn rit. Het heeft dus best even geduurd voor ik kon vertrekken. Toen eerst nog even naar de planning voor de nodige papieren. Net na 12:00u reed ik richting Rietberg. Onderweg de wielmoeren nog even een keer nagetrokken op de vooras, hier had mijn blauwe vriend een paar nieuwe schoenen om gekregen. Net na 16:30u drukte ik de trailer tegen het dock voor het lossen. Ik had niet gezien dat er nog een mega stond, ik zag alleen een hoge container staan, maar de loodschef attendeerde mij op de andere trailer. Deze dus aangekoppeld en besloten om naar mijn laadadres van de volgende dag te rijden. Bij Autohof Lippetal even een warme maaltijd genuttigd. Daarna het laatste uurtje naar Nottuln vol gereden en op 2 min afstand van het laadadres een parkeerplekje gevonden. Vrijdagmorgen om 7:30u mij aangemeld om te laden, een halfuur later was dit weer gedaan. Nu kon ik op naar Gnm. Hier de trailer laten lossen want ik had de trailer nodig voor m'n vervolg rit. Maar dit werd later weer veranderd. Ik moest nu met een lage trekker van een collega gaan rijden omdat de goederen in een hoge container waren geladen. Als deze dan achter mijn eigen trekker hangt, ben ik bijna 20 cm te hoog. Ook bij de klant stond zo'n te hoog ding op mij te wachten. Dus moest ik met een Nederlands product deze rit uitvoeren. Maar doe mij toch maar mijn eigen Benz. Net voor de opdrachtgever even pauze gemaakt. Tijdens de pauze kreeg ik bericht van de planning dat de opdrachtgever stond te wachten op de trailer. Ik heb eerst mijn 45 min rust volgemaakt en ben toen de laatste paar km naar de opdrachtgever gereden. Daar de trailer tegen het dock gezet en de klaar staande trailer aangekoppeld. Ook hier nog een kooiaap overgenomen van een collega. Na het aftekenen van de papieren kon ik weer naar Gnm. Na het aanmelden van de trailer, deze afgekoppeld tegen het dock. Toen was het tijd voor wederom een lang weekend. Dinsdagmorgen vertrekken met 2 adressen in Zuid-Duitsland.

1 opmerking: