Hollen en vroeg stilstaan
Maandagmorgen net na 6:30u in Gnm gearriveerd. Als eerste op zoek naar m'n papieren, maar die lagen niet in mijn postvak. Dus deze maar uit laten printen bij deur 29. Hier kreeg ik ook het trailernummer mee. Toen al mijn spullen in de cabine gedaan. De trailer had ik al zien staan, dat scheelde weer veel zoekwerk. Na het aankoppelen van de trailer het hele spul in de wasstraat gezet. Nadat ik de wasstraat in werking had gezet ben ik op zoek gegaan naar de kooiaap die ik mee moest nemen om te lossen. De kooiaap was snel gevonden en na het verplaatsen van 5 andere kooiapen kon ik deze eindelijk meenemen. Toen nog even de tank van de kooiaap volgegooid, want er moesten 3 trailers mee worden gelost in Luxemburg. Daarna deze achter de trailer gehangen.
De reis naar Wincrange verliep zonder veel vertragingen. Onderweg daar naartoe belde collega BvdH dat hij op het punt van vertrekken stond, maar dat hij zijn trailer nergens kon vinden. Ik vroeg hem wat welk trailernummer hij moest hebben en vertelde ik hem dat hij die traile niet ging vinden. Ik had die trailer op aanwijzingen van expeditie meegenomen. Het bleek ook dat ik een kooiaap had meegenomen die een andere collega mee moest nemen naar het losadres. Er moet dus ergens bij de planning iets mis gegaan zijn. Ach, het zijn ook maar mensen. Het kan natuurlijk ook een fout in het systeem geweest zijn.
Om 13:30u was ik in de buurt van het losadres. Nu alleen nog uitzoeken bij welk voetbalveld ik moest lossen. Volgens mij had ik de goede gevonden, alleen lagen er binnen 300mtr nog 3 andere sportvelden. Dus de planning een contactpersoon op laten snorren. Nadat ik deze had gebeld, zou er iemand naar mij toe komen. Alleen duurde dit wel bijna een uur. Ik stond wel bij het goede sportveld. Ik mocht de rollen op de parking neerleggen. Wel werd gevraagd de grote en kleine rollen apart van elkaar te leggen. Rond 17u deed ik de deuren van de trailer weer dicht. Toen even gewacht op de collega die nog een 10km verwijderd was, zodat ik hem kon zeggen hoe de contactpersoon wilde dat de rollen gelegd werden. Nadat hij gearriveerd was en ik het had uitgelegd, kon ik 5,5 km verderop gaan laden. Alleen was de laadtijd pas de volgende morgen om 4:00u. Een klote tijd maar ik mocht niet later gaan laden, want dan moest ik misschien heel lang wachten. Dit komt volgens de planning omdat zij daar nu werken met tijdsblokken.
Dinsdagmorgen om 3:50u mij aangemeld om te laden. Niet lang daarna stond ik tegen het dock. Net voor 6:00u stond het licht op weer groen. Na het aftekenen van alle cmr's, kon ik richting Verhoek Castrop rijden. Daar de trailer aangemeld en tegen het dock gezet. De trailer afgekoppeld en weer een lege vlakke trailer opgezocht. Met deze trailer kon ik gaan laden in Troisdorf. Daar moesten 14 cheps racks geladen worden bestemd voor Tilburg. Om 12:30u drukte ik de trailer tegen het dock, 45min later deed ik de deuren weer dicht. Nu nog ff m'n uren vol rijden richting Tilburg.
Na mijn nachtrust bij Truckstop Venlo om 6:45u de motor weer gestart. Net na 8:00u mij aangemeld bij het losadres in Tilburg. En natuurlijk moest er gewacht worden. Best wel lastig dat je 50 deuren hebt en maar 2 heftrucks. Nadat de 2 wagens voor mij gelost waren, was het eindelijk mijn beurt dock 26 te vullen. Ik klaag dan wel, maar de totale lostijd was net iets langer dan 1 uur.
In de put in Overpelt (B)
Nu mocht ik naar Overpelt om daar te laden voor Gnm. Ook hier waren 2 wagens voor mij, zodat ik hier ook aan moest sluiten in de rij. Na een uur wachten mocht ik gaan laden. Om 12:45u was de trailer nokkie vol. Na het laden eerst de verplichte 45 min gemaakt zodat ik in één streep naar Gnm kon rijden. In Gnm kon ik dan gelijk weer vertrekken met een volle bak België. Om 16:10u ging de slagboom open in Gnm. De trailer aangemeld en tegen het dock afgekoppeld. Toen op zoek naar de trailer van mijn vervolgrit. Alleen was die nergens te vinden. Dus de detectives van de planning aan het werk gezet. Het bleek dat de trailer nog niet klaar was bij de opdrachtgever. Ik heb dus maar even pauze gemaakt zodat ik nadat de trailer vol was, gelijk door kon naar België. Tijdens mijn rust kreeg ik bericht dat de rit gecanceld was en dat ik daarom de volgende dag een andere rit zou krijgen. Jammer voor mijn 4,5 rijuren die ik nog had, maar soms is het niet anders.
Donderdag met frisse tegenzin aan mijn rondje Nederland begonnen. Op de agenda stonden 3 bouwmarkten met het Jippiejajee gevoel. De eerste was in Nieuwegein. Hier moest ik 10 plts lossen. Nadat er ruimte was gemaakt, mocht ik tegen het dock aan. Al snel stonden de pallets in het magazijn, zonder dat er een pakbon werd gevraagd. Dit zou bij de andere filialen wel ander zijn. De volgende was in Den Haag. Hier moesten 9 pallets gelost worden. Ik moest wachten op mijn beurt en dit duurde ff. Bij het aanmelden werd er om een pakbon gevraagd en die had ik niet voorhanden. Zonder pakbon werd er niet gelost zei de meneer van de goederenontvangst. Ik mocht ook niet aandocken en de pallets lossen om te kijken of ze op de pallets zaten. Dus op goed geluk kijken of de pakbon toevallig op de laatste pallets zat. Shit: niets te zien op de pallets. Voor de zekerheid de trailer ingeklommen om op de zijkant van de pallets te kijken. En de firma had geluk, ik zag een pakbon hangen. Na een uur had ik de pallets gelost, nu mocht ik naar Wateringen om de laatste 11 plts te lossen. Ook hier had ik geen pakbon voor, ook zat deze niet op de laatste pallets. Dus gehoopt of ik zonder mocht lossen, maar ook hier hadden zij een pakbon nodig. Die zal zeker wel ergens op de achterste pallets staan zei de dame van de goederen ontvangst. En zij kreeg gelijk: op de laatste 3 pallets zat idd eentje met een pakbon. Nadat ik de laatste pallets had gelost, naar de parking gereden voor mijn 45 min verplichte rust.
Na de pauze kon ik naar Waalwijk om daar groupage te gaan laden voor Verhoek in Hasselt. Hier stond ik al snel tegen het dock aan en een klein half uurtje later reed ik hier de poort weer uit. Nu moest ik nog een doosje van 15 kilo ophalen in Oisterwijk. Bij aankomst in Oisterwijk bleek het meer te zijn dan een doosje van 15 kg. Het waren 2 pallets en 3 langwerpige dozen, dus voor de zekerheid ff gebeld met de reisleiding of dit wel klopte. Het berustte volgens de planning op een communicatiefoutje. Na het laden kon ik naar Hasselt om alles te lossen. Na een 30 min lossen reed ik ook alweer uit Hasselt vandaan. Nu naar Gnm om de lege trailer om te koppelen voor een volle trailer. Alleen had de reisleiding niet mijn papieren klaargelegd. Gelukkig was nog iemand bereid om de papieren voor mij uit te printen. Na het zoeken en aankoppelen van de trailer zat helaas mijn diensttijd alweer tegen de 15 uur aan, dus tijd voor de verplichte nachtrust.
Vrijdagmorgen na mijn 9 uur nachtrust vertrokken naar Venlo. Hier moest gelost worden bij een internet winkel. Mij hier aangemeld bij de slagboom via de intercom. Zonder een woord te zeggen ging de slagboom open, uit de speaker kwam de melding dat de voicemailbox vol was. Zonder te weten waar ik moest lossen, het terrein opgereden. Ineens zag ik een bordje staan met de tekst 'chauffeurs hier melden'. Dus dat maar gedaan. Ook hier moest dat via de intercom. En ook hier kreeg ik te horen dat de voicemailbox vol was. Toen maar de de terminal chauffeur gevraagd, maar hij wist ook niet waar ik mij moest aanmelden. Dus nog maar een stuk verder gereden. Bij de uitgang werd ik opgewacht door de portier, deze wist te vertellen dat ik mij moest melden bij deur 13. Dus nog eens een keer het hele bedrijf rondgereden om mij aan te melden. Toen ging het snel: ik mocht gaan lossen bij deur 19. De 86 europallets werden snel en vakkundig gelost, ook werden de lege pallets weer netjes in de trailer geplaatst.
Inmiddels had ik opdracht gekregen om richting Apeldoorn te rijden. De planning was in die tijd bezig om de lege pallets ergens te slijten want ik moest daar in de buurt koppelen bij een opdrachtgever. Helaas lukte het niet de pallets te slijten, dus mocht ik die in Gnm gaan lossen. Daarna kon ik weer terug richting Apeldoorn om in Twello om te koppelen. De lege trailer moest op dezelfde plek komen dan waar de geladen trailer stond. Is even wat extra werk, maar een halfuur later reed ik hier al weer vandaan. De pallets moesten in Hasselt gelost worden. Om 16:15u werd de eerst pallet in Hasselt de trailer uitgereden. Na het lossen even een bericht naar de planning gestuurd of ik nog ergens moest gaan koppelen of zo. Maar dit was niet het geval, ik mocht naar Gnm komen en dan had ik weekend.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten