zondag 12 juni 2022

Mijn werk mijn leven. week 23

 



Een lang weekend vliegt net zo snel voorbij als een normaal weekend



Dinsdagmorgen eerst de trailer opgezocht en aangekoppeld. Na het halen van bakkie pleur, snel op weg naar Gersthofen. Dit ging ik net niet halen binnen mijn 10 rijuren, daarom werd het dus alleen een rijdag. Bij EuroRastpark Jettingen een plekje gevonden voor de nacht. Een best plekje om te staan, goed eten en een prettige bediening. De weersomstandigheden waren goed, zodat er buiten op het terras kon worden gegeten.


Woensdagmorgen om 6:45u het hele spul weer in beweging gezet voor de laatste kilometers. Na 35 minuten rijden reed ik in Gersthofen bij de klant de dam op. Mijn ervaring is dat je hier altijd redelijk snel wordt gelost. Nadat ik de deuren open had gedaan, stond de heftruckchauffeur al te popelen om te beginnen. In de tijd dat hij bezig was met de achterste rollen, kon ik de trailer scharen. Ineens kwam de losser bij mij dat hij de achterste rollen er niet uit kon krijgen. Het warehouse had de 2 mtr rollen achterop gelegd en daarachter de 4 mtr rollen. Hij kon er met de pen niet ver genoeg in om de rollen eruit te krijgen. Maar met een ijzeren stang en een spanband deze rollen toch kunnen lossen. Het kostte wat extra tijd, maar net voor 9:00u sloot ik de luchtslangen en stroomkabels weer aan.


lossen in Gersthofen


Het volgende adres was een winkel in Lauingen, een stukje van 45km binnendoor rijden. Na 45 min rijden stond ik hier voor de deur. Eerst 5 pallets gelost via de achterdeuren, daarna de trailer op straat afgekoppeld zodat de rollen ook gelost konden worden. Hier duurde het lossen tot 11:00u, toen kon ik gaan laden in Odelzhausen. Dit hield in dat ik dezelfde weg weg weer terug mocht rijden richting de A8. Net na 13:00u mij via de intercom aangemeld op het laadadres, daar kreeg ik meteen een dock toegewezen. Een uur later tekende ik de Cmr al weer af. Nu op weg naar Nieuwleusen. Om de verkeersdrukte te ontwijken besloten om via de A7 naar boven te rijden. Met een minimale vertraging bij Kassel nog een plekje gevonden voor de nacht.


Donderdagmorgen na mijn verplichte 9 uur nachtrust weer begonnen te rijden. Mij zonder veel vertraging om 11:10u aangemeld bij het losadres. Een halfuur later deed ik de deuren weer dicht. Nu mocht ik naar Coevorden om te laden/omkoppelen. Het werd beide, want er stond al een trailer tegen het dock aan. Dus mijn lege trailer op de parking gezet en de trailer welke tegen het dock stond, aangekoppeld. Het laden was net begonnen, dus dit kon nog wel even een poosje duren. Om 14:45u kreeg ik groen licht en kon ik vertrekken naar Gnm. Daar de trailer aangemeld en afgekoppeld tegen het dock. Toen de auto nog even gewassen, daarna was het helaas gedaan voor deze dag.


Na m'n nachtrust vrijdagmorgen solo naar Verhoek Hasselt gereden. Daar zou een trailer voor mij klaar staan. De vraag was welke, want het nummer stond niet op mijn ritlijst. Dus op zoek naar de juiste trailer. Na het openen van een aantal trailers, had ik bij de vijfde trailer prijs. Na het aankoppelen, kon ik 750 mtr verderop nog 10 pallets bij gaan laden. Hier werden de pallets snel geladen, een half uur later reed ik richting Duiven. Hier moest voor 8:00u gelost worden bij een drukkerij. Net voor 8:00u stond ik bij het losadres. Ik moest eventjes wachten tot een collega leeg was. Na 30 min reed ik hier alweer weg. 


Het volgende adres was in Erp, hier moesten 10 pallets gelost worden. Er moet gelost worden via een laadperron, welke nogal hoog was. Dus de luchtvering van de trailer helemaal omhoog en die van de trekker op de laagste stand. En nog moest een hoogteverschil van 10 cm worden overwonnen. Maar daar hadden zij een brede ijzeren plaat voor, zodat dat zij de pallets met de pompwagen gemakkelijk konden lossen. Ook hier nam het lossen niet meer dan een half uur in beslag. Nu kon ik naar het laatste losadres in Gilze rijden. Hier de laatste 11 pallets gelost, toen een bericht naar de planning met de vraag wat mijn vervolg werd. 


Ik mocht naar Venray toe om te laden voor Gnm. Alleen moest ik na het laden even een bericht sturen hoeveel laadmeter ik nog over had. Om 14:00u had ik de zijkant van de trailer open bij het losadres. Net na 15:00u reed ik hier weer vandaan met een volle trailer. Even later kreeg ik van de planning te horen dat ik weer terug moest naar het laadadres. De opdrachtgever had gezegd dat het 6,5 laadmeter was en ik moest dus nog ergens bijladen. Het was echter 13 laadmeter. Eenmaal weer terug op het laadadres kreeg ik bericht van de planning dat ik toch naar Gnm mocht komen. Dat had ik mijn reisleider ook al voorspeld. Na een korte stop om 18:30u aangekomen in Gnm. Daar eerst de tanken gevuld met diesel, zodat ik dat maandag niet meer hoef te doen. Daarna de trailer afgezet bij de XL afdeling. Toen dit gedaan was, kon ik aan mijn weekend beginnen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten