zondag 3 juli 2022

Gecanceld of niet.

 Gecancelde rit of toch niet?


Maandagmorgen stond een rit naar Zuid-Duitsland op de planning. Maar zaterdagmiddag kreeg ik een bericht van de planning dat de opdrachtgever de rit had gecanceld. Nu mocht ik mij maandagmorgen om 8:00u melden aan de balie voor een rit. Tot mijn verbazing moest Verhoek de rit toch uitvoeren, het warehouse was druk bezig om de trailers te laden. Deze rit moest worden gedaan met 2 trailers, want het waren totaal 48 rollen. Rond 9:35u reed ik uit Genemuiden, mijn collega moest nog ff via zijn huis rijden. We hadden afgesproken om te gaan overnachten in Greding. Om 20;15u stond ik bij autohof Groh op de parking, 10 min later kwam mijn collega met zijn zoon ook aan in Greding. 


De volgende morgen na het ontbijt vertrokken naar Markt Indersdorf. Om 8:50u stonden wij 400 mtr van het losadres af. Alleen toen ging het niet verder, de bocht naar de brug was niet te nemen met onze auto's. Een buurtbewoner heeft ons uitgelegd hoe wij er wel konden komen. Er was een bouwweg aangelegd naar het sportpark, deze was met de aanwijzingen gemakkelijk te vinden. Om precies bij de losplaats te komen was een andere uitdaging, want er stond een  muurtje in de weg. Dus dan maar wat verder rijden met de kooiaap. Het lossen van beide trailers duurde tot 14:00 uur. We hebben besloten om samen te blijven tot wij leeg waren, want om de auto's te draaien waren een paar extra ogen geen overbodige luxe. Na het lossen konden wij beide weer naar Greding om onze trailers te ruilen. Ik kon een geladen trailer voor Gnm aankoppelen. Mijn collega kon een lege mega trailer aankoppelen en gaan laden in Tsjechië. Ik heb mijn uren nog vol gereden en in de buurt van Kassel nog een plekje gevonden voor m'n nachtrust.

Bijna de eerste leeg in Markt Indersdorf


Woensdagmorgen na m'n 9 uur nachtrust weer begonnen met het laatste stuk naar Gnm. Net na 12:30u stond ik bij het losadres op de weegbrug. Na het wegen een straat verder de 100 balen met garen gelost. Daarna nog eventjes uitwegen en naar de zaak voor het vervolg. Eerst even een aantal dingen geregeld bij de human resource van de firma. Daarna mocht ik mij melden bij de werkplaats om een trailer weg te brengen. In Hoogeveen kon ik de trailer wisselen, daarna kon ik weer terug naar Gnm. De trailer die ik had opgehaald, kon ik bij het warehouse aanmelden om te laden. Hier werden 12 chepracks geladen, bestemd voor Ridderkerk. Na het laden nog een klein stukje op gereden naar het losadres.


Donderdagmorgen om 8:00u was ik op het losadres, alleen kende de persoon de naam van het bedrijf mijn vrachtbrief, niet. Dus op zoek naar iemand die dat wel wist. Ik was op het goede adres, alleen moest ik aan de achterkant lossen. Nadat ik een dock kreeg toegewezen, moest ik nog ff wachten voor er begonnen werd met lossen. Maar om 9:30u stuurde ik een bericht naar de planning met de mededeling dat ik leeg was. Als snel kwam er antwoord: ik mocht naar Heerhugowaard om te koppelen voor Gnm. Na een verplichte pauze hier om 12:30u de trailer klaar gemaakt voor de lading. Hierna moest er gewacht worden op een volle trailer. Dit duurde tot bijna 14:00u. Bij aankomst in Gnm eerst de wasstraat in om het vuil van de afgelopen dagen weg te spoelen. Hierna de trailer afgekoppeld bij de XL afdeling. Toen kon ik op nachtrust want mijn vervolgrit was nog niet gearriveerd.

één twee drie en schoon is uw……


Vrijdagmorgen de trailer opgezocht en aangekoppeld, toen een bak koffie gehaald in de kantine. Samen met collega Ben richting België gereden. Zonder problemen zijn wij Antwerpen voorbij gekomen. Bij Sint Niklaas gingen wij uit elkaar. Om 11:00u stond ik bij de patattenfabriek in Poperinge. Op aanwijzing van de portier kon ik naar de losplek, daar moest ik mij nogmaals aanmelden. Hier kreeg ik al snel een dock toegewezen. Toen ik daar bijna tegenaan stond, kwam er iemand bij mij want ik moest toch ergens anders lossen. Eenmaal op de goede losplek werd ik snel gelost, want na één uur reed ik hier weer vandaan. Nu mocht ik naar Kruishoutem en daar zou ik dan het vervolg te horen krijgen Na het afkoppelen van de trailer daar, eerst de tanken gevuld met Belgische diesel. Daarna mij gemeld op het kantoor. Hier kreeg ik mijn opdracht. Ik mocht een tautliner aankoppelen en gaan laden in Zele. Net voor 14:30u stond ik in Zele. Na het aanmelden mocht ik door de slagboom het terrein op, hier moest ik mij nog eens aanmelden. Maar al snel stond ik tegen het dock aan om te laden. Na een klein uurtje tekende ik de papieren af, nu kon ik richting het weekend rijden. Door de enorme puinhoop bij de Antwerpse ring, besloten om een sluiproute te nemen. Via onofficiële wegen op de A11/E34 geraakt, zodat ik via de Liefkenshoektunnel kon rijden. Gnm ging binnen de officiële rijuren niet meer halen, de schade zou te groot zijn bij het doorrijden. Dus bij Hank er maar afgegaan voor een hapje en drankje. 

 

Zaterdagmorgen de laatste 2 uur gereden naar Gnm. De combinatie in zijn geheel in de hoek geduwd, zodat mijn collega maandagmorgen zo kan vertrekken richting Berlijn. De komende 2 weken doet ik ff niks aan sport, laat staan dat ik iets aan transport ga doen. 






2 opmerkingen: