Twee weken vrij vliegen voorbij!
Mijn vrouw had 2 weken vakantie. Ikke niet: ik had maar 1 week vakantie, de andere was een TvT week. Nu zul je zeggen dat dat hetzelfde is, maar dat is niet zo. TvT betaal ik zelf en de vakantie betaalt m'n baas. Maar we hebben er wel van genoten. Helaas komt aan alle leuke dingen een einde.
Maandag mocht ik weer aantreden voor een ritje NL. Laden in Coevorden en dan lossen in Genemuiden (speciaal voor diegenen die niet weten wat Gnm betekent). Daarna weer laden in Coevorden voor Assendelft. Alleen liep het even anders: er was niet veel groupage voor Gnm en dat wat er was paste wel bij de lading van Assendelft. Na het laden dus via Gnm naar Assendelft. In Gnm snel de groupage gelost, daarna door naar Assendelft. Daar drukte ik de trailer om 14:15u tegen het dock aan. Alleen werd de trailer niet gelost, maar waarom is mij niet duidelijk geworden. Nu moest ik wachten tot een collega een lege trailer kwam brengen waarmee ik hier kon gaan laden. Hij zou dan de trailer die al klaar stond, meenemen want deze trailer was te hoog voor mijn auto. Om 15:30 uur bracht hij de trailer, waar ik met spoed op zat te wachten. Nu kon ik eerst pallets gaan laden, daarna naar een andere hal voor de rollen. Om 18:10u reed ik richting Gnm. Omdat ik het met mijn diensturen niet ging redden, heb ik de nacht doorgebracht op het industrieterrein van Dronten. Dinsdagmorgen na mijn 9 uur nachtrust het laatste stuk gedaan naar Gnm.
Dinsdag om 6:40u de trailer afgekoppeld in Gnm. Daarna bij de expeditie gevraagd om mijn papieren voor de volgende rit. Alleen konden zij mijn rit niet vinden in de statuten, dus maar de planning gevraagd om de papieren. Deze draaide gelijk mijn papieren uit, maar er stond geen trailernummer op. Dat moest ik maar gaan vragen bij de expeditie. Na lang zoeken werd het waarschijnlijke trailernummer gevonden. Ik moest maar eventjes kijken of de lading klopte. Gelukkig klopte de lading met wat op mijn papieren stond. Na het aankoppelen kon ik vertrekken naar mijn losadres in Nottuln. Hier reed ik om 10:00u de hal binnen, bij de ingang had ik al even gebeld met de heftruckchauffeur. Een uur later reed ik de hal weer uit. Buiten ff gewacht tot mijn opdracht binnen kwam. Nu mocht ik naar Emsdetten om te laden voor Konz. In Emsdetten werd de trailer snel geladen met 12 grote rollen vilt. Daarna via Castrop gereden om daar even te douchen. Toen ik weer opgefrist was, de uren nog vol gereden richting Konz. Op de A48 net voorbij Mayen nog een parkeerplek gevonden voor de nacht.
Woensdagmorgen om 7:20u mij aangemeld om te lossen en een uur later reed ik richting Luxemburg. Bij Wasserbillig even 45 min pauze op de klok gezet, daarna snel door naar Wiltz. Bij aankomst in Wiltz stonden er nog 6 vrachtwagens te wachten, dus het ging ff duren voor ik aan de beurt was. Maar niks was minder waar, 5 min na aankomst stond ik al tegen het dock. En 1,5 uur later zat de groupage bestemd voor de UK in de trailer. De geladen trailer kon ik gaan afzetten bij Verhoek in Oostende. Maar dit werd later veranderd in Zeebrugge. Daar kon ik dan eentje meenemen die bestemd was voor Kruishoutem. Daar stond weer een geladen trailer, bestemd voor Rietberg, voor mij klaar. Na het aankoppelen van de trailer was het tijd voor mijn nachtrust. Op het terrein bij Verhoek was geen plaats meer, dus maar in de straat achter de firma een plekje gezocht.
Donderdagmorgen een feestdag in Patattenland, ik gun de bewoners van dit land elke dag een nationale feestdag want je kunt probleemloos doorrijden bij Antwerpen. Om 11:40u stond ik in Rietberg aan de balie, de trailer mocht ik afkoppelen op de parking. Daar stond een lege trailer en die kon ik wel meenemen. Toen een bericht naar de planning met de vraag wat ik mocht gaan doen. Toen zij die puzzel hadden opgelost, mocht ik in Kassel gaan laden voor Hengeloooooo. Ik was in Kassel iets aan de vroege kant bij het laadadres, maar ik mocht gelijk tegen het dock aan. Na 15 min werden de eerste pallets er al in gereden. Daarna was het heel lang stil tot ik om 17:30u klaar bleek te zijn met het laden. Dus de deuren dicht, een kriebel op de Cmr gezet en op naar Hengelo. Bij SVG autohof Diemelstadt mijn nachtrust gemaakt.
Vrijdagmorgen om 5:00u het spul weer in beweging gezet, want er moest om fix 8:00u gelost worden. Stipt om 8:00u meldde ik mij aan op het losadres. Een half uurtje later was de trailer weer leeg. Nu mocht ik naar Zwolle om daar te koppelen bij een opdrachtgever. De eerstvolgende volle trailer was voor mij, zei de planning. Alleen duurde het nog wel 2 uur voor deze klaar was. In Gnm de trailer even gewassen, want die was nogal smerig. Voor hetzelfde geld gelijk mijn trekker ook maar gewassen. Toen de trailer aangemeld en afgekoppeld tegen een dock. Daarna bij de planning gekeken of ik nog iets leuks kon gaan doen. Dat was niet het geval, zodat ik noodgedwongen al om 14:00u aan mijn weekend moest beginnen.
Mooi verhaal man groet Charles
BeantwoordenVerwijderenthx.
BeantwoordenVerwijderenAltijd leuk om je blogs te lezen..... mede omdat ik bij jullie gewerkt heb, maar er op een lullige manier eruit geknikkert ben
BeantwoordenVerwijderenDank je wel . Ja dat is dan niet fijn.
Verwijderen