zondag 1 november 2020

Mijn werk mijn leven. week 44

 Weer lekker beziggehouden door de planning

Laden in Konz

Maandagmorgen 2:30 uur ging de kaart weer in de Tacho. Eerst ff wat diesel in de tanken gegooid. Toen m'n blauwe vriend ff in het bad gedaan, dat werd wel weer eens tijd. De trailer hing al vanaf vrijdag achter de trekker. Net na 3:00 uur reed ik de dam af in Gnm. Lekker rustig op de weg op dit tijdstip. De meeste mensen liggen nog in hun bed, iets wat ik ook nog wel ff had willen doen. Maar de plicht roept, dus op tijd aantreden dan maar. Er moest voor 7:00 uur geleverd worden in Porta Westfalica, dus vol gas daar naar toe dan maar. Om 6:30 uur aangemeld bij de klant: 'mooi op tijd chauffeur, zet de trailer maar op de parking, dan vinden wij hem vandaag wel'. Zo gezegd zo gedaan, hier weer een lege trailer/container aangekoppeld. Hiermee moest ik gaan laden op het Chemiepark in Marl. Nadat ik mij had aangemeld met het hele spul de weegbrug op. Nadat de bon uit de printer was gekomen, op zoek naar Gebäude 2139. Hier opnieuw aangemeld en weer op zoek naar de laadlocatie. Wel fijn dat alles goed staat aangegeven daar, alleen waren ze overal met werkzaamheden bezig. Gelukkig had ik een routebeschrijving gekregen. 3 van de wegen waar ik langs moest rijden van het Versand Büro waren afgesloten. Na enig zoekwerk toch op de laadplaats gekomen. De gestresste heftruckchauffeur stond al naar mij te zwaaien, hij had nogal haast denk ik. Hier moest ik 15 pallets laden, met een totaalgewicht van bijna 20 ton. Zware jongens dus, maar ik had een container mee dus geen probleem. De eerste 5 pallets stonden snel in de trailer. Toen stond hij alweer te zwaaien. Heb dus maar ff gevraagd wat er aan de hand was. Het bleek dat ik de pallets moest afbinden; nog nooit meegemaakt afbinden in een container? 'Da's nieuw zeker?'vroeg ik hem. 'Ja meine Chef wollte dass'. 'Nah schön dan mach ich daß, dass ist kein probleme für mich'. Even snel 5 spanbanden getrokken dus. Toen wilde hij nog 2 spanbanden hebben om deze achter de laatste pallets te doen. En stang zou niet helpen zei hij, die spanbanden waren ook onzin. De pallets stonden tegen de deuren aan, dus die konden geen kant op. Maar hij is de baas dus vooruit dan maar. Tot m'n verbazing deed hij ze niet kruislings, maar gewoon enkel aan elkaar gekoppeld, dat helpt dus geen fuck. Nadat alles was afgebonden, snel de deuren dicht. Nu weer op zoek naar de weegbrug, mooi binnen de 40 ton. Dat zou dus geen probleem opleveren bij de portier. Maar eerst ff weer naar het loket om de papieren te halen. Bij de portier was het gewicht geen probleem, maar wel er geen plompe op zat. Ik antwoordde dat dit niet nodig was omdat de vracht voor Luxemburg bestemd was. Hij zei dat er op alle containers eentje moest. Toen ik antwoordde dat deze container voor ons een gewone trailer is, kon hij om dit antwoord niet lachen. Maar z'n collega lachte er wel om en van hem mocht ik wel doorrijden. Hij deed de slagboom, terwijl zijn collega onderweg was naar de telefoon om het na te vragen. Je hebt er echt mensen bij die gewoon hun gelijk willen hebben. Nadat de slagboom werd geopend op naar Luxemburg, hier moest dinsdagmorgen om 7:00 uur gelost worden. Onderweg net voorbij Verviers m'n nachtrust genoten. Dinsdagmorgen om 6:45 uur aangemeld in Lentzweiler, en ik mocht redelijk snel tegen het dock. Toch duurde het meer dan een uur voor er werd begonnen met lossen. Ook kostte het 1 uur om 15 pallets te lossen. Daarna op naar Wiltz om daar  te laden voor Avelgem en Oostende. Hier was het erg druk, het duurde 1,5 uur voor ik aan de beurt was. Maar na een uur zaten de 164 rollen in de trailer. Na het in ontvangst nemen van de Cmr's op naar Avelgem. Hier rond 17:30 uur aangekomen, gelijk kon ik naar de losplaats. Snel werden de 44 rollen voor dit adres gelost. Na het lossen naar Verhoek in Oostende, hier het stukgoed voor de UK aangemeld. De trailer mocht worden afgekoppeld op de parking. Toen zaten de 15 diensturen voor deze dag er weer op. Woensdagmorgen net na 7:00 uur mij aangemeld via de app bij de planning. Eventjes later was er al antwoord, ik mocht een lege trailer aankoppelen. Hiermee kon ik gaan koppelen in Tielt, met deze trailer kon ik naar Kruishoutem. Daar de trailer afgekoppeld op de parking, toen naar binnen om te vragen wat ik mocht gaan doen. Dit werd omkoppelen in Wielsbeke, met die trailer mocht ik naar Tilburg. Daar moest de volgende dag om 8:15 uur gelost worden. Dat zou dus een kort dagje worden en een hele lang nacht. Maar toen ik op weg was naar Wielsbeke, kreeg ik bericht dat ik terug moest komen. Er was een spoedrit naar Castrop, dus het spul weer omgekeerd. De lege trailer omgeruild voor een volle, toen als een speer naar Castrop. Hier om 16:30 uur de trailer aangemeld en afgekoppeld op de parking. Toen kon ik op nachtrust. Ook geen lange dag maar beter dan de eerst rit die ik had gekregen. Shit happens het is niet anders. 's Avonds ff met een collega Bart gezellig gegeten bij Külpmanns. Toen was net het nieuws bekend dat de restaurants in Duitslands vanaf 2 november moeten sluiten. Meteen las ik dat je vanaf maandag bij veel Autohöfen weer eten kunt afhalen. Donderdagmorgen om 5:30 uur op zoek naar m'n papieren voor de rit van deze dag. Na enig zoeken deze gevonden en daarna op zoek naar de trailer. Deze erachter geknoopt, nu vol gas naar Verhoek Speyer. Hier de trailer tegen het dock gezet. Na een anderhalf uur was deze weer leeg. Toen werd gevraagd en of ik een lege trailer voor het dock wilde zetten. Ik heb de trailer maar afgekoppeld en van de parking een andere aangekoppeld. Hiermee mocht ik vrijdagmorgen gaan laden in Konz. Rond 16:30 uur draaide ik daar de parking op. Een half uur later kwam er nog collega aan, we hebben maar besloten om samen bij de pizzeria te gaan eten. Vrijdagmorgen om 4:30 uur aangemeld en ik mocht gelijk voor dock 2. Er zou om 5:00 uur worden begonnen, maar 45 min later werd pas de eerste rol in de trailer gereden. Na 1,5 uur laden zat de 21 ton vracht er weer in. Dus deuren dicht en richting Castrop. Door drukte op de weg duurde de reis dit keer 5 uur, normaal kan ik dit altijd binnen 4,5 rijuren halen. In Castrop mocht gelijk de trailer tegen het dock gezet worden. M'n vervolgrit was inmiddels al geladen, daardoor reed ik binnen 20 min al richting het weekend. In Gnm eerst in de korte rij voor de wasstraat, na het wassen de trailer aangemeld en afgekoppeld. Toen nog ff de tanken gevuld, daarna was het weekend. Maandag rond 3.00 uur weer vertrekken met 3 adressen Duitsland.

Tanken weer vol

Geen opmerkingen:

Een reactie posten