zondag 8 november 2020

Mijn werk mijn leven. week 45

 Soms is het lossen een uitdaging, maar veiligheid boven alles.


Laden in Krefeld


Maandag tering vroeg de kaart weer in de tachograaf gedrukt. Toen op zoek naar mijn trailer voor een ritje Duitsland. Na het aankoppelen ff snel een koffie pakken in de kantine. Hier zat collega Arjan te wachten op zijn taxi. Hij moest om 2:30 uur in de kantine zijn, zodat hij mee kon rijden naar Castrop. Aangezien het al 2:30 uur was geweest, heb ik voorgesteld om met mij mee te rijden naar Castrop. Ik moest daar toch heen om een kooiaap op te halen. Al zijn spullen op het bed geknikkerd en toen snel op weg naar Duitsland. Na 3 uur rijden stonden wij op de parking in Castrop. Hij ging op zoek naar de sleutel van zijn auto en ik ging kijken of ik de kooiaap kon vinden. Al snel had ik hem gevonden. Toen de kooiaap achterop hing, was Arjan ook al daar met zijn auto. Snel de spullen ff omgooien, daarna richting Frankfurt om de eerste te lossen. Net na 10:00 uur was ik op de bestemming. Er moesten 16 rollen gelost worden bij een ziekenhuis. De infrastructuur bij een ziekenhuis is niet echt berekend op een grote vrachtwagen. Er moest dus een flink stuk gereden worden met de kooiaap. Het liep toch nog redelijk vlot met het lossen. 1,5 uur later hing de aap weer in de kettingen achterop de trailer. Nu nog ff de uitdaging om daar weer vandaan te komen. Dit werd nog eens extra bemoeilijkt door een omleiding, deze ging dwars door een woonerf. Niet echt de beste route, maar er zat niks anders op. Na een kwartier draaide ik de snelweg A5 weer op, nu op naar Verhoek in Speyer. Hier moest ik groupage voor Zuid Duitsland lossen. Hier om 14:15 uur de trailer tegen het dock gezet, na ongeveer 1:15 uur werd al gemeld dat het lossen al klaar was. Daarna ff de papieren gehaald en de uren vol gereden richting Ludwigsburg. Bij Autohof 24 in Bad Rappenau de nacht doorgebracht. Hier is het restaurant ook ingericht voor Take away menu's en de douches en het sanitair is gewoon te gebruiken. Dinsdagmorgen om 7:00 uur de motor weer aangeslingerd. Een uur later reed ik bij het losadres in Ludwigsburg het terrein op. Na een kwartier waren de 4 pallets weer gelost. Snel een bericht naar de planning met de vraag " wat mag ik gaan doen". Na een poosje kwam het antwoord: ik mocht groupage gaan laden in Konz. Bij Autohof Ramstein even pauze gemaakt, ook hier kun je eten meenemen. Tevens kun je hier de douches en sanitair gebruiken. Om 15:00 uur stond ik op de laadplaats, maar pas om 16:45 uur gingen de eerste rollen de trailer in. Het was wel erg gezellig in de rokershoek, elke 15 min stond er een groepje te roken en lag dus het laden weer stil. Om 18:00 uur deed ik de deuren weer dicht, maar nu ging ik Castrop niet meer halen met m'n uren. Dus onderweg maar een plekje gezocht. Woensdagmorgen om 4:00 uur weer begonnen met rijden. Na dik 3 uur rijden de trailer afgekoppeld in Castrop, toen op zoek naar een trailer met binnenbak. Deze aangekoppeld en ook een kooiaap er achter opgehangen. Deze had ik donderdagmorgen nodig bij het lossen in Wiesbaden. Maar eerst moesten er nog 126 rolletjes tapijt geladen worden in Krefeld. Net na 10:00 uur reed ik bij het laadadres de dam op. Na het afkoppelen van de luchtslangen en zo, de trailer met de voorkant voor de deur gezet voor de eerste rollen. Na een uurtje het spul weer aangesloten en de rest geladen via de achterkant. Om 12:15 uur zaten alle 126 rollen d'r in en de kooiaap er weer achter geknoopt. 10 min later reed ik hier weer vandaan, de lading was aangemeld voor de volgende dag. Dus maar een plekje dicht bij Wiesbaden gezocht. Bij Rasthof Bad Camberg was nog een plekje voor mij. Nu even een boerennacht maken, want er kon pas donderdagmorgen gelost worden. Donderdagmorgen om 7:00 uur het spul weer in beweging gezet. Na 45 min rijden reed ik de straat in waar gelost moest worden. 2 rijbanen waren vrij, het zou dus druk worden in de straat. Maar van de klant mocht ik op de stoep gaan staan, als er maar ruimte overbleef zodat de voetgangers er nog langs konden lopen. De stoep was breed genoeg, dus het hele spul op de stoep gezet. Toen in overleg met klant waar ik de rollen neer mocht leggen. Dit werd net door de poort van de inrit. De kooiaap paste er net door, als ik de mast niet te hoog zou doen. Na 10 min lag de eerst rol op zijn plek, nog 125 rollen te gaan. Maar wat een drukte hier, elke paar minuten stopte er een bus. Goed opletten dus dat ik niemand zou raken. De meeste mensen wachtten vriendelijk. Maar er waren ook een paar bij die gewoon over de rol of pen heen stapten. Gelukkig had ik een paar extra ogen in de vorm van de portier, hij hield alles mee in het oog. Nadat de eerste twee slagen waren gelost moest ik de trailer eigenlijk omdraaien. Maar de klant zei dat dat niet nodig was. Hij zette iemand in de trailer die de rollen naar achteren sleepte. Na 3,5 uur waren de 126 rollen gelost, zonder dat iemand gewond was geraakt. Nu mocht ik proberen het centrum uit te komen. 

Daarna naar Idstein om de kooiaap af te zetten, maar bij aankomst stond er al een collega te wachten. De kooiaap snel overgedragen aan de collega. Nu op zoek naar een parking om pauze te maken. Tijdens deze pauze kwam m'n vervolg ook weer binnen. Ik mocht richting Konz rijden, de verdere info zou later komen. Bij Wittlich bijna een uur stilgestaan in een file voor de baustelle daar. Waarom weet ik nog steeds niet, maar toen alles weer begon te rijden, ging het gelijk weer met volle snelheid. Dus ik zou met een uur vertraging in Konz aankomen, alleen werd de planning weer anders. Ik mocht nu deze dag nog gaan laden in Wiltz (L). Hier kwam ik  net na 19:00 uur aan. Na het aanmelden mocht ik gelijk naar deur 1 voor het laden. Het laden liep lekker snel, want om 20:15 zat alle groupage voor Duitsland in de trailer. Hier op de parking maar m'n nachtrust gemaakt. De volgende morgen na mijn nachtrust weer begonnen aan den arbeid. Mooi binnen de 4,5 rijuren de trailer aangemeld en afgekoppeld bij Verhoek in Castrop Rauxel. Toen eerst even onder de pomp, hierna in de kantine nog ff de corona besproken met wat Duitse collega's. Daarna mijn trailer aangekoppeld welke was bestemd voor Genemuiden. Deze trailer was door een collega geladen in Debrecen (H). Nu dus op richting Gnm, mooi op tijd weekend dus. Bij Mendel Beekbergen even de pauzestaffel vol gemaakt. Hier een gesprek gehad met iemand over mijn werk en mijn leven. Maar hierover later meer.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten