Een ritje waar bijna niks mis mee was!
losserdelos in Lelystad
Maandag rond 4:30 uur de chauffeurskaart weer tevoorschijn getoverd. Nadat de Tacho hem had opgeslokt op zoek naar trailer 4052. Deze was snel gevonden, dus snel aangekoppeld en toen op weg naar Waregem. Zonder noemenswaardige incidenten hier om 9:45 uur aangemeld, het lossen liep lekker vlot. Na 1,25 uur was de trailer weer leeg, eerst ff de binnenbak voorop gezet. Toen op naar Verhoek Kruishoutem, hier de trailer op de parking gezet. Toen de tanken gevuld met diesel, hierna me gemeld bij de planning. Al snel kwam de opdracht binnen, ik mocht een trailer aankoppelen die bestemd was voor Lelystad. Het was weer groot feest op de E17, het eerste ongeval was bij Gentbrugge. Deze was gemakkelijk te ontwijken via de E40 en de R4. Ook 20 min verloren voor de Kennedytunnel, toen reed alles weer lekker door. Tussen Klein Bareel en St. Jop in ' t Goor was ook een ongeluk gebeurd. Maar toen ik daar was, kon ik met 60km/u gewoon doorrijden. Op de grens de pauzestaffel volgemaakt. Lelystad kon pas dinsdagmorgen gelost worden, ik heb dus maar m'n nachtrust gemaakt op parking De Lepelaar. Dinsdag om 7:30 uur weer begonnen, 20 min later reed ik bij het losadres de weegbrug op. Na het wegen kon ik gelijk naar de losplaats, dus deuren open en snel tegen het dock. 15 min later werd de eerste pallet eruit gehaald. Een uur later was de trailer weer leeg. Toen eerst maar een bezem door de trailer gehaald, enkele big bags waren tijden het laden/lossen lek geraakt. Een kruiwagen troep later reed ik weer richting Gnm. Om 10:20 uur reed ik het terrein bij Verhoek op. Hier waren ze bezig met het laden van m'n vervolg rit. Maar dat ging nog ff duren, pas om 13:40 reed ik richting Speyer. Hier moest nog iets bijgeladen worden volgens het reisbureau. Later werd bekend dat ik daar niet hoefde te laden. Ben voor mijn nachtrust hier toch heen gereden omdat je in Duitsland na 18:00 uur bijna geen vrije parking meer vindt. Dit was om 17:00 uur ook al zo: ik heb 3 parkings gehad voor ik een plek had om mijn 45 min te maken. Om 21:15 uur drukte ik m'n Tacho in Speyer op rust. Woensdagmorgen na mijn nachtrust weer begonnen met rijden. Met een kleine vertraging stond ik voor Rheinfelden aan te schuiven voor de grens. Het duurde bijna 1,5 uur voor ik het douaneterrein opreed, eerst even een Id-kaart laten maken voor de Zwitserse tol. De papieren laten maken en af laten stempelen bij de zoll. Een half uur later reed ik Zwitserland in. Om 15:00 uur reed ik de bouwplaats op in Silenen. Ik zag gelijk dat het lossen lang ging duren. Er was weinig ruimte om de auto meer te zetten. Ook naast de trailer was weinig ruimte, de goederen zo veel mogelijk binnen neergezet. Na 3,5 uur was de trailer weer leeg. Toen de stelling afgebroken en de schotten weer in de trailer gezet. Donderdag moest er geladen worden in Singen Hier om 9:00 uur de trailer tegen het dock gezet, het laden ging lekker snel. Kreeg bijna geen kans om de zware kratten vast te zetten, want dan stond de heftruckchauffeur alweer klaar met het volgende krat. Iets meer dan een uur later zat alles in de trailer. Nadat ik de kooiaap weer had opgehangen, naar het kantoor voor de papieren. Na het zelf schrijven van een Cmr, kon ik aan de reis naar Terneuzen beginnen. Eenmaal op weg kreeg ik de opdracht om de kooiaap af te zetten in Speyer. 50 meter voor Verhoek-Speyer was de weg afgesloten, dit ivm brand bij de tankcleaning. Het spul de rondte ingegooid en via het vliegveld omgereden en weer werd ik tegengehouden door de politie. Maar toen hij zag waar ik naartoe moest, maakte hij ruimte voor mij. Na het afzetten en aftanken van de kooiaap, hier ook meteen de pauzestaffel volgemaakt. Toen mijn uren nog een beetje vol gereden en bij Autohof Rosi in Pfalzberg m'n nachtrust gemaakt. Hier mocht ik gewoon binnen eten in het restaurant/kantine. Het eten moest aan de bar besteld worden, maar werd wel geserveerd aan tafel. Ik had gekozen voor de truckerpfanne, dit bleek een goede keuze te zijn. Een goed gevulde pan met 3 soorten vlees, gebakken aardappelen en een salade. Na mijn nachtrust begonnen aan het laatste stuk naar Terneuzen. Op Heusden/Zolder nog even pauze gemaakt, zodat ik niet in tijdnood zou komen bij Antwerpen. Maar zonder problemen hier voorbij gekomen en zo reed ik 9:15 uur bij AC Rijnsberg het terrein op in Terneuzen. Ik mocht meteen tegen het dock aan, 45 min later ruimde ik de spanbanden en anti glijmatten al weer op. Van de planning mocht ik naar Zeewolde rijden, hier moest ik om 14:00 uur laden. Daar aangekomen eerst de schotten weer uit de trailer gehaald, zodat er snel met het laden kon worden begonnen. Om 15:45 uur reed ik richting Gnm, hier om 17:00 uur de trailer aangemeld bij deur 29. Ik mocht de trailer op de parking zetten. Toen nog ff de papieren ingeleverd op de planning. Daarna was het alweer tijd voor het weekend, maandagmorgen weer vertrekken richting Monsheim
klaar om te laden in Zeewolde
Geen opmerkingen:
Een reactie posten