zondag 22 november 2020

Mijn werk mijn leven. week 47.

 Gezelligheid kent geen tijd, maar mijn Haan wel!

Gezellig samen in de hoek.

photo by Marco


Weer een nieuwe week gestart op maandagmorgen 4:00 uur. Eerst even de tanken gevuld, daarna op zoek naar m'n trailer. De eerste rit van deze week ging naar Mönsheim om een volle bak met tapijt te lossen. Zonder problemen hier om 13:45 uur aangemeld, altijd een mooi adresje om te komen. Snel werd er begonnen met lossen. Na 2,5 uur deed ik de deuren van de trailer weer dicht. Nu op naar Verhoek-Speyer en de trailer op de parking gezet. Toen m'n vervolgrit aangekoppeld. Om deze te lossen moest er ook een kooiaap mee. Nadat deze er achter hing, kon ik op nachtrust omdat de dienstijd bijna er op zat. 's Avonds een collega nog ff geholpen om 2 pallets te lossen met de kooiaap. Het warehouse had geen tijd of zin hiervoor, dus dit samen maar even gedaan zodat hij de volgende dag weer vroeg kon vertrekken richting Zwitserland. Dinsdagmorgen drukte ik de Senseo aan voor het eerste bakkie koffie voor deze dag. 45 min later reed ik de poort uit richting Weiterstadt, hier moest ik om 7:30 uur gaan lossen. Mooi op tijd mij aangemeld, maar er moest gewacht worden tot de kindergarten en de scholen waren begonnen. Het was een drukte van belang daar in de straat, die ook al niet al te breed was. Dus veiligheid voor alles, net voor 8:00 uur stak ik de pen in de eerste rol. De ontvanger wilde de rollen bij de deur hebben, maar ik paste niet onder de luifel door. Ook was de poort niet breed genoeg. Dus voor de poort de rollen op een wagentje gelegd en de heren moesten dus de rollen 50 a 60 mtr verder naar binnen brengen. Dit moesten zij  51 keer herhalen, dus het lossen ging ff wat tijd kosten. Toen de helft er uit was, de wagen omgedraaid en afgekoppeld. Na 3,5 uur was de trailer weer leeg. Na een bericht van de planning kon ik naar Speyer. Hier de kooiaap weer afgezet en afgetankt, toen eerst even pauze gemaakt. Inmiddels was ook bekend wat ik mocht gaan doen. Er moest woensdagmorgen geladen worden in Konz, hier dus nog naar toe gereden. Onderweg nog ff de pauzestaffel volgemaakt. In die tijd achter de stoelen gelegen, dan doe ik de ogen dicht en het is donker. Altijd fijn als je gaat liggen en gelijk in slaap valt. 45 min later ben ik begonnen aan het laatste stuk naar het laadadres. Na een uur hier de auto op de parking gezet en de tacho op nachtrust gedrukt. Woensdag om 4:30 uur aangemeld voor het laden, na bijna 3 uur was de trailer vol. Na het ophalen van de papieren snel op weg naar Castrop. Dit is binnen de 4,5 rijuren haalbaar. Alleen deze keer was ik genoodzaakt een pauze in te lassen. Kwam iets tijd te kort, dus op de laatste parking van de A45 pauze gemaakt. Nadat deze op de kaart stond, nog even de laatste 10 km naar Castrop. Hier om 12:30 uur de trailer aangemeld en tegen het dock gezet voor het lossen. Ik moest met een lege trailer richting Porta. Omdat er op dat moment geen lege vlakke trailer was, moest de trailer gelost worden. Later werd de planning veranderd en moest ik een volle aankoppelen voor Luxemburg. Maar deze was nog niet gearriveerd, dus moest er gewacht worden. Deze arriveerde nogal laat, ik ben dus maar in Castrop blijven staan voor de nacht. 's Avonds was het erg gezellig in de kantine door een aantal collega's met hun partners. Even alle facetten van ons werk besproken, wonderwel waren wij  allemaal met elkaar eens dat wij het met elkaar eens waren. Dat is toch wel uniek. Ook zijn wij allemaal wel tevreden bij de blauwe stichting. Na een kort nachtje kraaide de haan weer om 3:15 uur. Dus tijd om op te staan. Even tandjes poetsen en een natte lap om het gezicht. Een stief half uurtje later reed ik de poort uit. 4 uur later stond ik in Lentzweiler voor de poort. Na het aanmelden naar de losplaats. Hier moest ik ff wachten tot er plek was voor mijn lading. Na een uurtje waren de pallets gelost en eerst ff een begin gemaakt met de pauzestaffel. Inmiddels was het vervolg ook bekend, ik mocht richting België rijden. Het vervolg zou ik snel te horen krijgen. In Ath moest er geladen worden, na het laden moest ik de trailer afzetten in Kruishoutem. Hier even de tanken weer volgegooid, toen eerst maar ff gevraagd wat ik vrijdag mocht gaan doen. Dit werd een rit naar Sottrum en ik mocht gelijk wel vertrekken. Meestal is de trailer pas laat in de avond klaar, maar nu niet dus. De trailer was al klaar en ik had nog maar 10 min rijtijd. Dus de volgende morgen om 4:00 uur de auto weer aangeslingerd. De trailer aangekoppeld en op naar Duitsland. Na 7,5 uur rijden zonder vertraging aangekomen in Sottrum. Hier de trailer aangemeld en afgekoppeld tegen het dock. Toen ff een paar trailers voor de docks weggehaald. Daarna eerst maar even de pauzestaffel volgemaakt. In die tijd even gebruik gemaakt van de sanitaire voorziening. De planning had weer wat geregeld voor mij, ik mocht een trailer aankoppelen die bestemd was voor Gnm. Binnen mijn rijuren aankomen, ging niet lukken. Dus onderweg maar een plekje gezocht voor de nacht. Deze heb ik gevonden in Apen/Remels. Ik had gehoopt hier in het restaurant te kunnen eten. Hier was ik wel aan toe na  2 x thuisbezorgd en 2 x in de kantine eten. Maar helaas was eten in het restaurant niet mogelijk, wel kon je eten bestellen voor take away. Dus weer een avondje eten in de vrachtwaggel, leuk is het niet maar het is ff niet anders. Zaterdagmorgen het laatste stukje gereden naar Gnm. Hier het hele spul even door de wasstraat gehaald, dit was voor de trekker en de trailer wel ff nodig. Toen de trailer aangemeld en afgekoppeld op de parking. Daarna de papieren ingeleverd op kantoor, hierna ff een bakkie gedaan in de kantine. Hier waren meneer en mevrouw van S ook. dus nog even na zitten praten. Toen op naar Harns voor het weekend, maandag weer vertrekken met een rit Duitsland.


it past krekt net

Nog even de voorkant leeg prikken in Weiterstadt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten