zondag 25 oktober 2020

Mijn werk mijn leven.Week 43

 De planning had de week weer mooi vol gestopt.

De eerste blikken doos van deze week!


Na 3 weken vrij maandagmorgen weer begonnen aan den arbeid. Eerst de auto weer ingericht met overlevingspakketten voor een week. Toen op zoek naar spanbanden die de collega die op mijn auto had gereden, niet had aangevuld. Toen ik deze gevonden had op zoek naar m'n trailer. Deze aangekoppeld en gecontroleerd en zo kon ik aan mijn reis beginnen naar Zwaagdijk. De planning vond dat ik rustig aan moest beginnen, dus in een rustig tempo naar het losadres gereden. Na het aanmelden kon ik gelijk naar deur 42. Daar de 32 pallets zelf gelost, het moest wel ff goed gebeuren natuurlijk 😇. Toen dit klaar was de papieren laten ondertekenen. Inmiddels was het vervolg ook al bekend. Dit was geen verrassing voor mij, hier had ik al op gerekend. Er moest gekoppeld worden in Heerhugowaard. Bij aankomst daar stond waarachtig m'n koppeltrailer al startklaar. Dus de ene eraf en de andere erop en weer rustig aan richting de basis. Onderweg nog ff gewerkt aan de pauzestaffel. Net voor 14:00 uur de trailer aangemeld en afgekoppeld op de parking. Toen op zoek naar een lege trailer, wat nogal een uitdaging was. In overleg met deur 69 een trailer aangekoppeld die op het laadplan stond. In Gnm 25 pallets geladen samen met nog 2 collega's. Deze vracht moest gelost worden in Zwolle. In Zwolle weer de pallets zelf gelost, de reden is wel bekend denk ik😇. Hierna weer op naar Gnm, daar zou het weer gedaan zijn voor deze dag. Geen dikke dag maar het was ff niet anders. Dinsdagmorgen net voor 4:00 uur weer een volle trailer aangekoppeld. Nu voor een rit met 2 adressen Duitsland. Net na 7:35 uur aangemeld in Herford. De trailer tegen het dock aangezet, gelijk werd er begonnen met lossen. De eerste slag was snel gelost, maar toen moest er ff gewacht worden omdat de lage heftruck op dat moment gerepareerd werd. Voor de tweede slag gelost kon worden, moest deze klaar zijn. Er moest gewacht worden tot deze klaar was, voor er begonnen kon worden om de tweede slag te lossen. Toch viel het niet tegen, want net voor 9:00 uur deed ik de deuren weer dicht. Mooi binnen m'n 4,5 rijuren reed ik in Lauenau de parking op. Hier even een lekkere strammer max naar binnen gewerkt. Toen ik het eerste uur van de pauzestaffel op de kaart had gezet, snel weer verder naar Verhoek Europe in Rietz. Hier zonder vertraging om 14:00 uur aangemeld voor het lossen. Normaal kunnen we hier afkoppelen, maar nu moest ik hier lossen. Dit omdat ik de container woensdag nodig had om te laden in Pritzwalk. Na 1,5 uur lossen deed ik de deuren weer dicht. Toen eerst de pauzestaffel weer ff bijwerken. Na de pauze de uren vol gereden richting Pritzwalk. Bij Autohof Herzsprung m'n nachtrust genoten, na 14 uur nachtrust weer begonnen te rijden. Na een klein half uurtje stond ik bij het laadadres, bij het aanmelden kreeg ik een pieper mee. Dus moest er gewacht worden, bij terugkomst bij de wagen had ik een nieuwe bericht. Ik moest een ander referentienummer laden, dus weer terug naar het loket om dit te veranderen. Om 10:00 uur begon de pieper die ik mee had gekregen te trillen, dus tijd om te gaan laden. Een uur later deed ik de deuren weer dicht, toch gelukt om eerder te laden. Dat is ook wel eens anders geweest. Met de volle trailer weer richting Rietz. De container daar afgekoppeld en weer een andere container aangekoppeld. Met deze container waren ze nog bezig leeg te halen. Hiermee moest ik gaan laden in Weferlingen, mijn laadtermijn was 17:00 uur, mooi op tijd aangemeld op het laadadres. Toch duurde het tot 18:00 uur voor ik mocht gaan laden. Een uurtje later stond ik weer op de weegbrug. Na het halen van de papieren op naar Apeldoorn. Bij maxi Autohof Lauenau was nog mooi een plekje voor mij, dat viel mij niet tegen om 21:30 uur. Donderdagmorgen na mijn 9 uur nachtrust weer vertrokken. Om 9:50 uur stond ik in Apeldoorn tegen het dock, het lossen ging weer lekker snel. Net voor 11:00 uur reed ik richting Winterswijk, hier moest geladen worden voor Hasselt. Hier liep het laden ook lekker snel en 45 min later kon ik de de papieren alweer ondertekenen. Nu naar Hasselt. Na 1,45 rijuren werd de eerst rol al uit de trailer gehaald. Na het lossen eerst de pauzestaffel ff bijgewerkt. Hierna naar Gnm om de lege trailer in te ruilen voor een volle. 

Lossen in Apeldoorn met blikken doos nr 2.


15 min na aankomst in Gnm reed ik de poort al weer uit. Nu de uren vol rijden naar patattenland, bij Hank de plaatselijke horeca ff gesponsord. Vrijdagmorgen om 5:00 uur begonnen aan het laatste stuk richting Moeskroen. Net voor 8:00 uur hier aangemeld voor het lossen. Eerst ff de weegbrug op, daarna tegen de oprijbrug om te lossen. Om 9:15 uur stond ik weer op de weegbrug, toen op naar Deerlijk om te laden. Ik was net te laat in Deerlijk, een collega was net voor mij gearriveerd. Hij moest eerst lossen voor ik geladen kon worden, dus ff de trailer uitgeveegd om de tijd te doden. Na een uur mocht ik gaan laden en na 1,5 uur zaten de 162 rollen in de trailer. Na een bericht verzonden te hebben naar de planning richting Kruishoutem gereden. In Kruishoutem eerst even een begin gemaakt met de pauzestaffel. Inmiddels was ook bekend wat ik met de volle trailer moest doen. Deze heb ik afgekoppeld en een andere aangekoppeld. Met deze trailer mocht ik naar Gnm komen. Zonder vertraging Antwerpen voorbij gekomen, dat op een vrijdagmiddag. Bij Hank even pauze gemaakt, mooi ff tijd om een stofdoek door de cabine te halen. Na het poetsen het laatste stuk gereden. Om 18:30 uur kon ik aan m'n weekend beginnen. Maandag met de trailer uit Kruishoutem naar Porta Westfalica. Daar ontkoppelen met een lege trailer, met deze gaan laden in Marl. In Marl laden voor Lenzweiler (Lux). De maandag weer lekker vol dus. 


Lossen in Moeskroen via oprijbrug.

  





Geen opmerkingen:

Een reactie posten