Weer lekker bezig gehouden door het reisburo!
retourvracht lossen in Sint Niklaas
Maandagmorgen begon goed: lege accu's, niet bekend hoe dit komt. Alle stroomvreters had ik vrijdag uitgeschakeld. Dus ff starthulp van de garage, hierna m'n Transics laten repareren. Want deze was er ook mee opgehouden. Hierna naar de dealer in Zwolle. Daar moesten de accu's vervangen worden volgens de werkplaatschef van Verhoek. Ik was om 7:30 uur bij de dealer om alles te laten checken. Met de accu's was niks aan de hand volgens de dealer. Maar eerst moesten deze opgeladen worden tot 80%, voor er naar lekstroom gezocht kon worden. Volgens de monteur moest alles goed wezen. Dit kostte bij elkaar 5,5 uur en dan ook nog zonder resultaat. Maar afwachten hoe het verder gaat dus. Daarna de trailer maar weer achter de trekker geknoopt, nu snel naar Rietz. Zonder files moest dat precies moet lukken, maar ik moest eerst nog Hannover filevrij voorbij komen. Wonder boven wonder lukte dit ook nog, zelfs bij Maagdenburg geen problemen. Dus Rietz mooi gehaald binnen m'n diensturen. Toen ik de Tacho op rust drukte, had ik nog 2 minuten over. Al met al best gelopen. Dinsdagmorgen om 6:00 uur weer een trailer aangekoppeld voor Castrop. Onderweg moest er nog worden bijgeladen in Porta Westfalica. De files die ik de vorige dag niet had, heb ik deze dag dubbel en dwars ingehaald. Heel veel vertraging bij de baustelle bij Maagdenburg. Hier bleek ook weer dat je door de Duitse politie als spaarpotje wordt gezien. Onze oost Europese collega's mogen ongestoord de file voorbij rijden in het inhaalverbod. Maar als je dit doet als west Europese chauffeur ben je het haasje. Collega's werden met onopvallende politieauto's er gewoon tussen uitgepikt. Oke fout is fout, maar waarom werden niet de oost Europese kentekens naar de kant gehaald? Net voor Hannover stond weer een file, deze ontweken door eerder pauze te maken. Na de pauze was de file verdwenen, dus zonder verdere vertraging aangekomen in Porta Westfalica. Hier om 12:30 uur aangemeld, gelijk werd er begonnen met laden. Na bijna 2 uur laden reed ik hier weer vandaan. 2 uur later reed ik bij Verhoek in Castrop het terrein op. Na het aanmelden mocht ik de trailer afkoppelen op de parking. Toen eerst de pauzestaffel even volgemaakt. Toen deze was bijgewerkt, de tanken gevuld met diesel, nadat ik mezelf een dieseldouche had gegeven🤭. Dus na het tanken eerst maar ff een uur onder de echte douche gestaan. Inmiddels was m'n vervolg ook weer bekend. Ik mocht vertrekken met een rit naar Speyer, Haßloch en Ramstein. Helaas was de trailer nog niet klaar, kon dus de volgende morgen pas vertrekken. Woensdagmorgen om 5:30 uur de trailer aangekoppeld. Net na 12:00 uur de trailer in Speyer tegen het dock gezet. Ramstein moest hier ook gelost worden omdat de losdatum was veranderd. Dus alles moest eerst uit de trailer, daarna moest Haßloch weer geladen worden. Om 14:00 uur reed ik richting Haßloch, hier moest gelost worden bij een sporthal van een school. Het lossen moest gedaan worden met een kooiaap. Omdat ik met geen mogelijkheid de parking op kon komen, moest gelost worden vanaf de weg. Deze stond ook nog eens vol met geparkeerde auto's. Dus maar een stukje rijden met de kooiaap. Om 16:30 uur was ik weer leeg, dus ff vragen wat ik mocht gaan doen. Dit werd laden in Philipsburg, de kooiaap moest weer worden afgezet in Speyer. In Speyer moest ik een container aankoppelen, later bleek dat ik ook de kooiaap weer mee moest nemen. Gelukkig had ik een containerchassis aangekoppeld, waar ook een kooiaap achter paste. Heb maar besloten om m'n nachtrust ook in Speyer te maken omdat ik niet wist of ik bij het laadadres mocht overnachten. Donderdagmorgen om 7:45 uur de motor weer gestart, er kon pas tussen 8:30 en 9:15 uur worden aangemeld op het laadadres. Na het aanmelden bij de portier mocht ik naar de laadplaats rijden. Hier moest ik mij nog een keer aanmelden bij het verlade buro, hier werd gezegd bij beginnen om 9:30 uur met laden. Maar dat werd iets later want pas om 11:00 uur ging de klep van het dock pas in de trailer. Het laden op zich ging wel snel, want een uur later reed ik weer naar het buro om de papieren te halen. Toen ik de papieren had en de plompe op de container had gedaan, de kooiaap weer achterop de trailer gehangen. Nu op naar Sint Niklaas om daar vrijdagmorgen 7:00 uur te lossen. Onderweg hier naar toe kreeg ik de opdracht om de kooiaap af te zetten in St Niklaas. Dit was bij een bedrijf waar een collega moest gaan laden. Hier komen wij vaker en met een beetje geluk kun je hier ook een parking vinden voor de nacht. Om 20:15 uur reed ik hier de parking op, de kooiaap overgedragen aan mijn collega. Hierna de tacho op rust, de volgende dag moest ik 500 mtr verderop lossen. Alleen moest ik i.v.m wegwerkzaamheden wel 8 km omrijden. De volgende morgen om 7:00 uur stond ik bij het losadres voor de deur. Voor mij stonden 2 vrachtwagens uit CZ te wachten, dit denk ik omdat op het bord stond 8:00 uur geopend. Maar het hek stond open dus ben ik maar naar binnen gelopen. Daar zei iemand dat ik naar achteren kon rijden en de auto tegen de kaai kon zetten. Dus zo gezegd, zo gedaan. Er zou pas rond 7:30 uur worden begonnen met lossen. Ik stond inmiddels al 20 min tegen het dock, toen de Tsjechische collega's kwamen aanrijden. Ze kwamen bij mij om te zeggen dat zij hier eerder waren. Op mijn antwoord waarom zij dan niet tegen de kaai stonden, konden zij geen antwoord geven. Gelukkig waren er nog 2 docks en mochten zij van iemand van de losploeg daar gaan staan. Zij moesten alleen wachten tot de afzetbakken werden afgehaald. Om 9 uur was ik weer leeg, nu kon de eerste CZ wagen tegen het dock, want de afzetbakken stonden nog steeds op hun plaats 😁. Van de planning had ik al vernomen dat ik naar Ronse mocht om te koppelen. Na een klein uurtje sturen in Ronse aangemeld. Snel kreeg ik een kaai toegewezen, daar de trailer afgekoppeld. De bijna volle trailer aangekoppeld, hierna bijgeladen bij de afdeling voor NL. Hier werd de trailer volgeladen, toen ff de papieren halen. Nu kon ik naar Gnm komen, maar eerst nog ff de aantallen en gewicht doorgeven aan de planning. Onderweg de pauzestaffel bijgewerkt op Hank. Net voor 18:00 uur reed ik het terrein op in Gnm. Wegens drukte de wasstraat maar voorbij gereden, maandag voor vertrek eerst maar ff door de wasstraat. De trailer aangemeld bij deur 29, vervolgens de trailer afgekoppeld tegen een dock. Toen nog ff de papieren ingeleverd op de planning en daarna was het weekend. Dus de auto leeghalen en noar hûs. Maar daarvoor de eerste levering van de Terberg Kinglifters even beoordeeld met een aantal collega's. Maandag even een dagje meekijken in het zenuwcentrum van Reisburo Verhoek-Europe.
De nieuwe kinglifters van de firma
Geen opmerkingen:
Een reactie posten