zondag 30 augustus 2020

Mijn werk mijn leven. Week 35

Een angstige kreet!

Laden met blikken doos in Hulste

Maandag i.v.m. prive dingetjes, pas om 14:30 uur begonnen met deze week. Na het halen van de papieren op zoek naar de trailer. Deze trailer moest worden afgezet worden bij Verhoek in Oostellende. Rond 19:00 uur de trailer op de parking afgekoppeld. Hierna op zoek naar een lege trailer, hiermee moest ik dinsdag gaan laden in Baisseux. Voor mijn nachtrust ben ik naar Kruishoutem gereden. Dinsdagmorgen om 8:00 uur aangemeld bij het eerst laadadres van deze dag. Na het aanmelden kon ik gelijk naar de laadplaats. Na een uurtje laden reed ik weer naar de portier. Toen ik uitstapte, kwam hij al aanlopen het de papieren. Dat vond ik heel vreemd, want ik heb hem nog nooit van zijn stoel zien afkomen. Maar het bleek dat er nog een paar orders mee moesten. Dus maar weer naar de laadplaats, daar op zoek naar de heftruckchauffeur. Deze was natuurlijk nergens te bekennen. Na een poosje zoeken had ik hem gevonden. Snel werden de orders bij elkaar gezocht en in de trailer gereden. Om 9:50 uur reed ik weer naar de portier, deze keer moest ik wel zelf de papieren halen. Hierna bijladen in Moeskroen, de dame op de heftruck begon snel met laden. Ineens kwam er een angstige kreet uit de trailer, ze was geschrokken toen zij de binnenbak in reed. Hier zit enigszins een beetje beweging in, als je dat niet gewend bent is het idd ff schrikken 😁. Maar hierna geen problemen meer, het laden ging ook redelijk snel. Toen dit ook weer geladen was, mocht ik gaan laden in Kuurne. Hier om 11:45 uur de trailer tegen het dock geplaatst. De heftruckchauffeur begon gelijk met laden, 15 min later kwam hij ff vertellen dat hij om 13:00 uur verder ging omdat hij pauze had. Dat ging voor, even de pauze een half uur uitstellen zat er dus niet in. Om 13:30 uur reed ik alweer naar het volgende adres in Meulebeke. Na aankomst hier reed ik 5 minuten later alweer richting Kruishoutem. Daar de trailer aangemeld en afgekoppeld. Toen eerst de tanks maar weer ff gevuld. M'n vervolg was een rit naar Speyer, maar de trailer was nog niet klaar. Dit zou nog een uur duren, er zat dus niks anders op dan te wachten. Toen de trailer geladen was eerst even de pauzestaffel volgemaakt. Net voorbij Luik een parking op gedoken voor m'n nachtrust. Hier was helaas geen plek meer vrij, dus maar naar de volgende. Hier was gelukkig nog een plekje vrij, dus eten uit de pling dit keer. De volgende morgen zou ik na mijn 9 uur nachtrust weer vertrekken, maar dan moet je wel je wekker zetten natuurlijk🙃. Dus 11 uur gemaakt in plaats van de voorgenomen 9 uur rust. Om 10:45 uur de trailer aangemeld en afgekoppeld. Toen even een paar lege trailers op de parking geplaatst. Toen dit klaar was kreeg ik ook m'n vervolg, er moest groupage geladen worden in Heddesheim. Net voor 13:00 uur mij hier aangemeld, gelijk mocht ik naar de laadplaats rijden. Kreeg wel te horen dat het nog een uurtje ging duren voor ze zouden beginnen met laden. Maar een uurtje werden er bijna 2,5 uur voor er werd begonnen. 45 min later was de trailer vol, en kon ik weer richting Speyer rijden. Hier moest een gedeelte worden gelost, ook moest er weer worden bijgeladen. Maar nog niet alles was binnen gekomen, dus gelijk vertrekken zat er niet in. Dus de trailer maar afgekoppeld. De volgende morgen de trailer er maar weer achter geknoopt. Nu snel op weg naar Castrop, hier rond 10:00 uur de trailer aangemeld en afgekoppeld. Het vervolg was weer snel bekend, er moest een container worden afgezet in Duisburg.  Maar eerst op zoek naar extra spanbanden, deze had ik later op de dag nodig bij het laden. Na aankomst in Duisburg reed ik binnen een uur hier alweer vandaan. Nu met een verse lege container, hiermee kon ik gaan laden in Kempen. Hier moesten volgens de planning 4 machines geladen worden, waar ik 16 spanbanden voor nodig had. Maar de trailer werd volgezet met lege fust, een paar pallets met spare parts. Om de trailer nog ff te vullen werd er nog een kleine machine ingezet. Deze werd vastgezet met 2 spanbanden. Toen nog ff een krabbel op de vrachtbrief gezet, hierna op weg naar Frankrijk.  Vrijdagmorgen om 7:30 uur aangemeld in Ronchin, gelijk werd er begonnen met het lossen. Om 8:30 was ikke weer leeg. Dus een bericht naar de planning met de vraag wat ik mocht gaan doen. Ik moest laden in Temse, maar dit veranderde binnen 5 minuten weer. Nu mocht ik gaan laden in Comines/Komen. Bij aankomst daar moest even gewacht worden tot er een dock vrij kwam. Toen na een half uur eentje vrij kwam, werd er snel met laden begonnen. Net hiervoor even een lach momentje gehad, een Belgische collega had een foutje gemaakt. Hij had zijn trailer met gesloten deuren tegen de kaai gezet, wij konden daar allemaal smakelijk om lachen. Nadat ik geladen was mocht ik nog gaan bijladen in Hulste. Hier werd de container afgevuld, toen kon ik naar Kruishoutem. Hier de trailer aangemeld en afgekoppeld op de parking. Toen maar gevraagd wat ik verder mocht gaan doen. Na een klein poosje wachten mocht ik met de losse trekker naar Sint Baafs Vijve. Hier moest ik een trailer aankoppelen voor Gnm, met de trailer mocht ik ook richting het weekend rijden. In Gnm nog even bij het losadres langs gereden, om te kijken of ze toevallig nog aanwezig waren. Dit was niet het geval dus maar bij Verhoek op de parking afgekoppeld. En zo kon ik om 20:00 uur aan mijn weekend beginnen.
Maandagmorgen 6:00 uur knoop ik er weer een container achter, welke bestemd is voor Verhoek in Rietz. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten