Weer een normale week
Grote wagen met mini kooiaap (onding)
Maandagmorgen om 3:15 uur ging ik op zoek naar m'n papieren, voor de eerste rit van deze week. Toen ik de papieren had, de trailer achter de trekker geknoopt. Toen nog ff de kooiaap er achter hangen en kon ik aan m'n reis beginnen naar Duitsland. Het liep allemaal erg goed tot net voor 11:00 uur een wit met blauw busje voor mij kwam rijden. Op zich niks mis mee, maar toen ging er een rood bordje branden. De tekst was bitte folgen, nou ja wat moet je dan. Dus maar in de achtervolging. Op een parking langs de A3 stopte hij. Het duurde even voor ik de deur open deed, want ik moest de reden van mijn stop invoeren in de boordcomputer. Toen dit gedaan was stak de mannelijke helft van het duo zijn hand uit om zichzelf voor te stellen. Ik heb vriendelijk bedankt en zei dat ik geen handen ga schudden ivm Covid 19. Na het overhandigen van de nodige informatie die hij wilde hebben, werd mij verteld dat er een bult in het zeil zat en dat dat de reden was van de staandehouding. Volgens hem was ik wel 10 cm te breed. Dit heb ik tegengesproken, want het was maar 5 cm. Na het afhalen van de kooiaap, kroop deze dappere held ook nog ff de trailer in. Dit om te kijken wat er allemaal in lag. Toen begon hij over het ontbreken van de ladingzekering. Hierop zei ik dat het niet nodig was omdat dit speciale trailers zijn. Daarna wilde hij het keurings- en kentekenbewijs zien. Ik vertelde hem dat dat ook een probleem was, dit omdat wij die nooit bij ons hebben. Dan moest mijn chef hem dat maar even mailen want ik mocht zonder niet verder rijden. In die tijd wilde hij de Tacho uitlezen. Maar ja, dan moet je wel de goede apparatuur meenemen. En hij snapte maar niet dat het niet wilde, tot ik zei dat het misschien kwam doordat hier een nieuwe slimme Tacho inzit. Toen begon bij hem een lichtje te branden. Hij ging in de bus de papieren doorspitten en hij stuurde de stagiaire naar mij toe. Zij wilde graag een uitdraai van de Tacho hebben. Ik vroeg of ze het voor vandaag of de hele periode wilde. Voor de hele periode zei zij, waarna ik vroeg of zij dan extra rolletjes papier voor mij had. Ze keek mij heel raar aan en begon te twijfelen. Toen ging ze maar ff vragen wat zij moest doen. Inmiddels had ik deze dag al uitgeprint, want dat was idd ook de bedoeling. Dit voor de stempel voor de controle, want m'n chauffeurspas was inmiddels al meer dan 1,5 uur uit de Tacho. Al met al mocht ik zelf zonder boete weer vertrekken. Net na 14:00 uur reed ik Dettelbach binnen waar mij eerst losadres was. Op 400 mtr van de klant gestrand, hier was de bocht niet te nemen. Dus maar ff met de klant gebeld. Deze zou mij via een andere weg naar het losadres begeleiden. Dwars door een woonwijk ging het dit keer. Aangekomen op het losadres zei hij: gelukkig dat alle auto's goed geparkeerd stonden, anders hadden we een probleem gehad. Normaal komen ze hier met een kleine Lkw. Natuurlijk had ik dit weer geluk. Na een uurtje waren de rolletjes weer gelost. Ook nu werd ik weer begeleid om daar weg te komen, nu via andere straten welke beter waren te rijden. Daarna op weg naar Greding om de rest te lossen. Hier mooi binnen m'n diensttijd aangekomen en de trailer afgekoppeld tegen het dock. De trailer zou ook weer voor mij geladen worden. Samen met een collega de trailer weer 2,5 mtr breed gemaakt. Dit was mij alleen niet gelukt, daarvoor bedankt Anne B voor de hulp. Dinsdagmorgen 5:30 uur de trailer weer aangekoppeld, toen op zoek naar de papieren. Deze lagen klaar voor mij in de kantine, hierna op naar Verhoek in Castrop. Daar om 13:30 uur aangemeld en de trailer laten lossen. Na het lossen de trailer afgekoppeld op de parking. Toen op zoek naar een andere trailer die ik mee moest nemen. Hiermee moest ik woensdagmorgen om 6:00 uur gaan koppelen in Müch. Nog maar even een stuk opgereden, anders moest ik woensdag wel erg vroeg gaan rijden. Woensdag om 5:45 uur aangemeld in Much. De trailer was nog niet helemaal klaar maar ik kon de zijkant wel alvast dicht maken, de rest kon geladen worden via de achterkant. Toen dit ook in de trailer zat, deze op de weg neergezet en de lege op de laadplek neergezet. Nadat dit ook weer gedaan was de volle er weer achter geknoopt. Deze trailer was bestemd voor Verhoek Castrop. Hier de trailer aangemeld en afgekoppeld op de parking. Na m'n vraag aan de planning wat het vervolg zou worden, was het antwoord dat ik me op kantoor moest melden voor een rit naar Gnm. Toen ik de papieren had, de trailer aangekoppeld. Ook nog ff 24 lege europallets overgeladen met een collega. Toen op naar Gnm, onderweg hier naar toe de pauzestaffel even volgemaakt. In Gnm de trailer afgekoppeld, hier ook weer een lege aangekoppeld aangekoppeld. Hiermee ben ik in Zwolle gaan koppelen en één uur later was ik weer terug op de basis. Toen maar ff gevraagd wat ik verder mocht gaan doen. Dit was de volgende dag vertrekken met een trailer bestemd voor Zeebrugge. Omdat de trailer al geladen was, mocht ik gelijk wel vertrekken. Dus maar een stukje opgereden richting Zeebrugge. Hier donderdagmorgen de trailer aangemeld en afgekoppeld voor de overtocht naar de UK. Na het aankoppelen van een lege trailer, op naar St Niklaas waar een volle bak voor Lelystad geladen moest worden. Het laden verliep lekker vlot; binnen uur was de trailer vol. Alleen jammer dat ik eerst 2,5 uur moest wachten. Nog steeds weet ik eigenlijk niet waarom. Na het laden op weg naar Lelystad, bij Joost even gedoucht en ff een warme prak naar binnen gewerkt. Toen dit allemaal was gedaan, richting het losadres gereden. Op parking de Lepelaar was nog een plekje vrij, vrijdagmorgen nog 15 min rijden naar Lelystad. Vrijdagmorgen om 7:45 uur aangemeld bij het losadres, ik kon gelijk naar binnen rijden om te lossen. Een klein uurtje later reed ik hier weer weg, nu op weg naar Aalten. Maar dit veranderde binnen 5 minuten weer, ik mocht terug naar m'n losadres om daar te laden voor DK. Nadat ik geladen had, kon ik naar Gnm. Hier de trailer afgekoppeld tegen het dock, gelijk werd de trailer in beslag genomen door een terminaltrekker. Normaal is het op vrijdag een probleem om een vlakke trailer te vinden, maar nu was er nergens een trailer te vinden met een binnenbak. Ik moest een lege mega trailer aankoppelen om te gaan laden in Zeewolde. Om 13:00 uur aangemeld in Zeewolde en de zijkant van de trailer open gemaakt voor de lading. Alvast de spanbanden over het dak gegooid, maar dit hielp niet echt. De wind was het er niet mee eens, want die zorgde er voor dat ze in een mum van tijd weer naast de trailer lagen. Om 14:00 uur werd er begonnen met laden, anderhalf uur later reed ik weer richting Gnm. Hier de trailer op z'n losplek gezet en bij de planning gevraagd wat ik moest gaan doen. Het antwoord was dat ik aan m'n weekend kon beginnen.
Niks mis mee natuurlijk.
Ondanks de wind, toch klaar om te laden.W\
Geen opmerkingen:
Een reactie posten