Soms maak je keuzes, maar of dat de beste zijn?
décharger en Six fours
Maandagmorgen om 3:00 uur ineens een lawaai van achter de gordijnen. Het was m'n wekker: tijd om op te staan dus. Met m'n slaperige kop de Senseo aangedrukt. Toen ff een natte lap tegen m'n hoofd gedaan. Hierna eerst maar ff rustig een bammetje gegeten. Toen maar op zoek naar m'n trailer, deze had ik zo maar gevonden. Toen deze achter de trekker hing, ff snel een sanitaire stop. En toen op richting Six fours in Zuid Frankrijk. Een mooi stukje sturen dus, bijna 1400 km. Om 3:45 uur reed ik in Gnm het erf af, op naar de warmte. Bij vertrek uit Gnm was het 16 gr, bij Maastricht was het al 22 gr. De temperatuur liep dus snel op, Net na Luik m'n eerste pauze gemaakt. Deze tijd nuttig besteed met het aan de binnenkant van m'n ogen te kijken. In Capellen was het inmiddels 26 gr, hier eventjes wat inkopen gedaan. Toen snel weer verder over de Route du Soleil. Het liep als een tierelier deze dag, ben nog voorbij Dijon gekomen. Bijna 800 km in 9:50 rijuren, er mocht niet geklaagd worden dus. Dinsdag het laatste stukje van de bijna 1400 km gedaan, rond 11:30 uur aangemeld op het losadres. De sigaarrokende heftruckchauffeur had er zin deze dag, hij heeft gewoon doorgewerkt tijdens de lunchpauze. Om net na 14:00 uur liep mij het zweet overal bij neer bij het terugplaatsen van 8 zijschotten. Op dat moment was het 37 gr in Six Fours. Nadat dit gedaan was mijzelf eerst weer even opgefrist. Inmiddels was de retourvracht ook weer geregeld door de planning. Er moest op 2 plekken geladen worden, maar eerst moesten er ergens pallets opgehaald worden. Woensdagmorgen kon ik om 8:00 uur 32 lege pallets gaan laden in Nimes. Dit was bij een transportbedrijf wat niemand kende. Ook was het niet te vinden op de plek waar het moest zitten. Op een gegeven moment zag ik een auto rijden met de naam van dit bedrijf er op. Dus hier maar vlug achteraan gereden. Het bleek dat je door een smalle doorgang tussen 2 bedrijven moest rijden. Eenmaal aangemeld werden de pallets snel geladen. Nu op weg naar Saint Félix de Lodez, dit was nog bijna 2 uren rijden. Hier moest ik 23 pallets laden voor Veghel. Het laden ging niet echt snel. Volgens mij moesten de geperste druiven nog ingepakt worden. Het volgende adres was niet ver rijden, maar de 10 km kostte wel veel tijd. In Saint Jean de la Blaquiére moest ik door het centrum rijden, dit dorpje blinkt niet uit door de breedste straten. Aan beide kanten nog 5 cm ruimte over en tevens kreeg ik een flinke stijging voor m'n kiezen. Aan de rand van het dorp zat m'n laadadres, vlug aanmelden voor zij met lunchpauze gingen. Gelukkig werd ik gelijk geladen, anders was het wachten geworden tot 14:00 uur. Ook hier geladen voor Veghel. Na het laden gekeken wat de beste route was hier naar toe. Soms maak je keuzes, maar of dat de beste zijn? In deze hoek was ik nog niet eerder geweest en ik was dus niet echt bekend met de routes hier. Ik had besloten om via de A75 richting Clermont Ferrand te gaan. Dit is een schitterende route en je hebt alle tijd om alles te bekijken. Want snel ging het niet met 23 ton achterop in de trailer. Als je de eerst heuvel had gehad, zag je op de top de andere al weer opdoemen. Het enige vlakke stuk was het Viaduc de Millau, wel een schitterend uitzicht hier. Maar de volgende keer maar iets extra kilometers, dan ben je wel een stukje sneller. Net voor Bourges een parking op geschoten voor m'n nachtrust. Donderdag was weer een rijdag, zonder veel problemen Parijs voorbij gekomen. In Kruishoutem de tanks weer gevuld met de nodige brandstoffen. Inmiddels stond de rijtijd al op 8:40 uur, hier dus ook maar op nachtrust. Vrijdagmorgen om 4:00 uur weer gestart, voor het laatste stuk naar Veghel. Om 6:45 uur aangemeld bij de balie. Daar kreeg ik te horen: kom om 7:30 uur maar terug. De losplek waar ik moest lossen was bezet, als deze weg was mocht ik daar gaan lossen. Om 7:30 uur stond ik tegen het dock, toen maar bezig gegaan met lossen. Met de pompwagen kriskras tussen andere goederen door om de pallets op de juiste plaats te zetten. In het begin was het telkens 50 mtr rijden, maar er kwamen steeds meer goederen te staan. Op een gegeven moment, was de afstand meer als verdubbeld. Toen ik hier iets van zei, kreeg ik een grote bek van een of andere man die dacht dat hij meer was als een chauffeur. Ik heb dus de pallets gewoon op het dock naast mij gezet. Toen kon er in èèn keer wel ruimte gemaakt worden. Na het lossen nog even pallets op een andere locatie van deze firma gehaald. Toen een bericht naar de planning, met de vraag wat ik mocht gaan doen. Al snel kwam het antwoord dat ik naar Gnm mocht komen. Omdat ik er toch langs kwam, even een broodje gegeten bij de gebr. Mendel. Na de break op naar Gnm. Hier de trailer afgekoppeld en toen kon ik aan m'n weekend beginnen. Best lekker om op vrijdagmiddag 14:30 uur al thuis te zijn.
Viaduc de Millau.
Door de drukte was het niet verstandig om midden op de brug stil te gaan staan voor een mooie foto.
Dus maar even zo!😂😂
Geen opmerkingen:
Een reactie posten