Het was weer een mooi weekje.
Lossen in Leer.
Maandagmorgen om 5:30 uur gestart met het zoeken naar m'n trailer. Deze er achter geknoopt en de papieren achteruit de trailer gehaald. Na een verse koffie op naar Leer, waar een volle vracht tapijt moest worden gelost. Net na 8:00 uur aangemeld voor het lossen en gelijk kon ik naar deur 13 rijden, voor ik uit kon stappen waren de deuren van de trailer al open. Mooi een heftruckchauffeur mit Lust am Arbeit, dat maak je niet vaak mee in de heimat. Na 1,5 uur had hij de trailer al weer leeg. Dus het spul eerst maar op de parking gezet zodat er dan voor mijn collega ruimte was om te lossen. Na een bericht van de planning kon ik naar Zwolle om te koppelen voor Gnm. In Gnm de trailer tegen het dock gezet en een volle aangekoppeld en deze 500 mtr verder op gelost. Toen deze gelost was weer terug naar de basis. Hier moest ik een lege container aankoppelen. Met deze moest ik gaan koppelen in Coevorden. Helaas was er op dat moment geen lege te vinden. Dus ff wachten tot er eentje beschikbaar was voor mij. In Coevorden de lege voor een volle container geruild. Toen maar weer op naar Gnm, hier wederom de trailer tegen het dock gezet. Daarna was het weer gebeurd voor deze dag. Dinsdagmorgen moest er eerst geladen worden bij een opdrachtgever in Gnm. Toen ik geladen was weer terug naar de basis om de papieren te halen. Het duurde even voor deze klaar waren, om 8:45 uur reed ik de poort uit. Er moest de volgende dag gelost worden in Aalborg (DK). Bij Verhoek in Sottrum de tanks even gevuld, hierna eerst ff onder de douche door. Toen ik weer fris en fruitig was, op naar DK. Toen ik net de A1 op reed kreeg ik een melding op de Navi, dat de snel weg bij Sittensen was afgesloten. Ook werd ik via de bak er op geattendeerd door Nederlandse collega's. Heb maar besloten om via Zeven en Buxtehude te rijden. Dat leek mij de beste oplossing, want als men bij Sittensen eraf moest, zou ook de omleidingsroute snel een puinhoop worden. Binnendoor op mijn gekozen route liep alles zonder problemen. Ook zonder veel vertraging door de baustelle bij Hamburg gekomen. Net voor Kolding de parking opgeschoten voor m'n nachtrust. Hier was nog voldoende plek, ideaal dat laneparking. Alleen moet er niet iemand voor je staan, die zich niet aan zijn ingevoerde vertrektijd houdt. Dus maar ff vriendelijk en hard om 5:00 uur aangeklopt op z'n deur. En 5 min later reed ik van de parking richting Aalborg. Na 3 uur sturen aangekomen in de haven van Aalborg. Na het aanmelden moest de heftruckchauffeuse eerst op zoek naar een losplaats. Toen deze was gevonden, werd er snel begonnen met lossen. 1,5 uur later ging er al een bericht naar de planning met de vraag wat ik mocht gaan doen. 15 min later kreeg ik antwoord, ik mocht richting Ikast/Herning gaan rijden. Na 2,5 uur rijden over het Deense platteland, stond ik in Ikast op een parking. Dus maar een bericht naar de planning met de vraag bij welk adres ik moest laden. Maar de data was nog niet binnen, dus moest ik nog ff geduld hebben. Een poosje later kwam het bericht dat er de volgende morgen geladen moest worden in Herning. Maar ik moest mijn trailer met binnenbak gaan omkoppelen voor eentje met een vlakke laadvloer. Dus maar op zoek naar een geschikte plek voor de nacht en zo stond ik om 15:00 uur al op nachtrust. De volgende morgen in Ikast eerst trailers geruild, toen naar Herning om groupage te laden. Na een klein uurtje stond dit alles in de trailer, nu nog een paar rolletjes bij laden in Gram. Bij aankomst in Gram kon ik gelijk tegen het dock. Toen ik binnenkwam in het warehouse, was het laden al gebeurd. Nog ff een handtekening zetten en hierna kon ik richting Verhoek in Sottrum. Bij Hamburg een dik uur vertraging gehad, omdat een gevaargoed transport 2 klappers had gehad in de tunnel. De weg werd volledig afgesloten. Gelukkig stond ik vooraan in de rij want anders had het heel veel tijd gekost. Achter ons stond volgens de berichten 15 km file. In Sottrum een gedeelte gelost en gelijk weer bijgeladen voor Gnm. Tijdens het lossen nog even een lege trailer tegen het dock geplaatst. Nadat dit alles was gedaan even de pauzestaffel bijgewerkt. Toen de pauze erop zat op naar Gnm, maar met mijn uren ging ik dat niet meer halen. Op de grens bij NieuweSchans m'n nachtrust gemaakt. Vrijdagmorgen om 7:40 uur reed ik in Gnm het terrein op, eerst maar even de trekker en trailer gewassen. Voor de trailer werd dit wel eens tijd vond ik. Toen het spul weer mooi schoon was, de trailer aangemeld bij deur 29. Hierna de trailer afgezet tegen een dock. Inmiddels was ook al bekend wat ik mocht gaan doen. Ik mocht een trailer aankoppelen, deze moest gelost worden in Gnm. Daarna mocht ik gaan koppelen in Assendelft. Bij aankomst in Assendelft had ik nog geen referentienummer gekregen, dus dit maar even gevraagd aan de planning. Na mijn aanmelding bij de portier kon ik gelijk doorrijden naar de expeditie. Hier stond mijn koppeltrailer al klaar en werd mij gevraagd om de lege trailer tegen dock 6 te plaatsen. Na het koppelen via West-Grafsdijk en Purmerend naar Gnm gereden, dit omdat de A8 naar Amsterdam was afgesloten. Bij aankomst in Gnm de trailer aangemeld en afgekoppeld en na het inleveren van de papieren kon aan mijn weekend beginnen. Maandag om 4:00 uur weer vertrekken nu richting Six Fours-les Plages in Zuid Frankrijk.
Een Duitse Mini collega
Geen opmerkingen:
Een reactie posten