zondag 19 juli 2020

Mijn werk mijn leven. week 29

Nieuwe week nieuwe kansen.

Lossen in Bleiswijk.

Maandag stond er een rit NL op de planning. Er moest om 6:30 uur worden vertrokken, dit werd een paar uur later. Dit omdat het verschrikkelijk druk was in het warehouse. Mijn trailer moest dus nog geladen worden. Rond 9:00 uur vertrokken richting Leusden. Hier moesten 9 rollen tapijt gelost worden bij de nieuwbouw van het AFAS theater. Daar stonden veel geparkeerde auto's en daardoor was de losplaats niet bereikbaar. Omdat de rollen gelost moesten worden in de parkeerkelder, moest ik 9x250 mtr rijden met de kooiaap. Daarom duurde het langer dan de bedoeling was. Ik kwam dus later bij het laatste adres en deze was hier niet echt blij mee. Maar na m'n uitleg was het weer goed. Snel werd er begonnen met lossen, want een deel van mijn lading moest weer doorgestuurd worden. Hiervoor zou een andere transporteur komen. Toen de eerste 2 slagen tapijt waren gelost kwam, kwam die aangereden. Het was ook een bedrijf uit Gnm. Na mijn vraag waar hij naartoe moest met die rollen viel mijn mond open van verbazing: hij moest met de goederen terug naar Gnm. Efficiëntie in de transport is soms ver te zoeken. Na het lossen kon ik weer richting Gnm, bij Gouda werd dit veranderd in Kruishoutem. Door drukte daar hadden zij extra auto's nodig. Dinsdag eerst 2 keer wezen koppelen in Avelgem, deze trailers telkens afgezet in Kruishoutem. Inmiddels was m'n vervolg rit ook bekend, dit was een rit naar Rietz. Alleen moest er nog een deel geladen worden, dit duurde ongeveer een uur. Nadat dit klaar was op naar Rietz. Door die teringbende bij Antwerpen verloor ik veel tijd. Ik heb maar de weg genomen van de minste weerstand, maar ook daar bijna een uur verloren. Bij Joost even gegeten, natuurlijk weer de ovenschotel. Hierna m'n uren volgereden en in Castrop m'n nachtrust genomen. Woensdagmorgen na m'n nachtrust weer verder naar Rietz. Na 5,5 rijuren aangemeld bij Verhoek in Rietz. De trailer moest gelost worden, want deze had ik de volgende dag nodig om te laden. Na een aantal uurtjes was de trailer weer leeg. Toen even het stellingmateriaal verzameld, dit moest retour naar Gnm. Hierna m'n uren volgereden richting het laadadres. Bij autohof Herzprung m'n nachtrust genoten. De volgende morgen om  7:00 uur gemeld op het laadadres in Karlstadt. De opdrachtgever had een verkeerde laad referentie doorgegeven, dus moest er ff een bericht richting de planning. Nadat zij waren uitgeslapen, kwam na 45 minuten het goede referentienummer. Toen bleek ook dat ik pas om 9:30 uur kon laden, maar ik werd al vroeger opgehaald door de heftruckchauffeur. Er moest geladen worden via beide kanten van de trailer, dus ff aan het zwoegen geweest om beide zijkanten open te maken. Om 11:00 uur zaten alle 27 pallets met dakpannen in de trailer. Nu nog ff wachten op de papieren, dit duurde ook een klein halfuurtje. De halve dag was dus alweer om toen ik weer vertrok. Net voorbij Hamburg m'n eerste pauze gemaakt. Ik moest wachten op een collega omdat ik een kooiaap over moest nemen. Deze hadden ze vrijdag in Gnm nodig. Net voor 15:30 uur weer begonnen te rijden, natuurlijk was het weer raak bij Bremen. Dus Gnm halen was niet meer haalbaar binnen de rijtijdenwet. Samen met de planning een andere oplossing gezocht. Vrijdagmorgen om 5:00 uur weer begonnen te rijden, zodat ik op de afgesproken tijd bij Nunspeet zou zijn. Hier de overgenomen kooiaap afgezet die een andere collega weer zou oppikken. Toen weer verder naar Rotterdam en de 27 pallets met dakpannen gelost. Hier hadden ze gelukkig lange lepels, zodat er via één zijkant gelost kon worden. De pallets waren bestemd voor Noorwegen, zij werden gelijk op een flatbed container geplaatst. Na het ophalen van de papieren kon ik gaan laden in Heukelum. Onderweg hier naar toe eerst maar pauze gemaakt. Na deze rustperiode op naar het laadadres. Via smalle dijkweggetjes daar aangekomen. Het bleek een bedrijfsverzamelgebouw te zijn, dit was een voormalige scheepswerf. Na het vinden van het goede bedrijf werd er gelijk begonnen. Alleen was de heftruckchauffeur niet gewend om met een pen te laden. Dus duurde het bijna 2 uur voor hij de 20 rollen gras had geladen. Maar het ging wel steeds sneller, na mijn aanwijzingen. Na het lossen een bericht naar de planning, met de vraag wat ik verder mocht gaan doen. Het antwoord was dat ik naar Gnm kon komen. Dus de Benz maar naar het Noorden gestuurd en n et na 17:00 uur reed ik de wasstraat van de firma binnen. Na het wassen de trailer aangemeld en afgekoppeld tegen dock 2.  Maandag om 6:00 uur weer vertrekken met een rit naar Leer. 
Wasstraat Verhoek in Genemuiden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten