Kort maar krachtig,
's Avonds lossen in Uldum (DK)
Maandagmorgen eerst ff een bezoek gebracht bij de huisarts. Had vorige week een klein ongelukje gehad bij het lossen. Nogal wat last van m'n ribbenkast, ff laten checken bij de Pil. Niks ernstig alleen wat gekneusde ribben, gewoon een pil slikken en weer door! Toen op hûs aan en de spullen ingepakt en naar Gnm. Hier om 11:30 uur de kaart weer in de tacho gestoken, toen de trailer er achter gebonden voor een rit naar Denemarken. Bij Rosi Autohof Elsdorf een een warme hap naar binnengewerkt. Zo als altijd was het weer dik voor mekaar, het is en blijft een best stekkie. Hierna proberen met zo weinig mogelijk tijdverlies Hamburg voor bij te komen. Dit lukte ook nog goed ook, heb hier nog geen 5 min tijd verloren. Na de Deense grens ff de pauzestaffel vol gemaakt. Net na 22:00 uur reed ik in Uldum het terrein op. Na het aanmelden kon ik gelijk naar m'n losplaats. 20 min later kwam collega Rob hier ook aan, hij moest om 0:00 uur lossen. Hij was dus iets te vroeg en moest zich om 23:00 uur maar weer melden. Dus ff gezellig zitten kletsen tot die tijd. Om 23:00 uur kon hij ook gaan lossen en om 23:40 uur waren wij beiden gelost. Toen zijn wij weer uit elkaar gegaan, hij moest de volgende dag nog 2 adressen lossen. Ik mocht de volgende dag groupage gaan laden in Herning. Ik moest nog een plekje zoeken voor de nacht, deze vond ik 15 min voor m'n eerste laadadres. Dinsdagmorgen om 9:15 uur weer begonnen, eerst naar Ikast waar ik trailer moest wisselen. Het eerste laadadres was in Herning, toen dit geladen was op naar Ikast-Bording. Toen deze geladen was richting Gram, hier het laatste adres geladen.Om 14:15 uur had ik het gebruikelijke rondje groupage geladen. Nu op naar Sottrum om de spullen te lossen, de vermoedelijke aankomsttijd was 19:00 uur. Alleen door de Baustelle bij Hamburg werd dit bijna 2 uur later. Bij Rosi Elsdorf samen met collega Dennis even een warme hap naar binnengewerkt. In Sottrum de container leeg laten trekken omdat ik de volgende deze weer nodig had en er geen lege op de parking stond. Om 22:25 uur was de trailer leeg, dus het laden zou de volgende dag een uurtje later worden. Woensdag om 7:10 uur weer begonnen te rijden naar m'n laadadres in Wietzendorf. Na het aanmelden moest er eventjes gewacht worden, dit omdat er iemand op de losplaats stond. Toen die eenmaal weg was, was de trailer snel vol. Nog even de papieren gehaald bij het loket en toen snel naar Coevorden om te lossen. Op Haselünne een strammer max naar binnen gewerkt. Voor het losadres in Coevorden had ik 2 straatnamen, eentje van de planning en een op de Cmr. Ik ben dus bij beide adressen geweest. Toen ik eenmaal op het juiste plaats was, kon Ik ook snel tegen het dock om te lossen. Na het lossen moest hier in de buurt ook gekoppeld worden. De trailer was al geladen toen ik aankwam, dus de lege op de parking gezet. De volle aangekoppeld en op naar Gnm, hier eerst ff met het hele spul de wasstraat in. Toen de auto weer glom, de trailer aangemeld en afgekoppeld. Toen was het voor deze dag weer einde oefening. Donderdagmorgen na m'n 11 uur nachtrust weer gestart, de papieren gehaald en op zoek naar mijn trailer. Na het aankoppelen de lading gecontroleerd, toen snel op weg naar Sottrum. Hier moest een deel van de lading gelost worden. Door de rit van vorige week had ik voor deze week niet veel rijtijd meer over van de 2 wekelijkse rijtijd. Toen ik 's morgens vertrok uit Gnm had ik nog maar 9,5 rijuren over. De planning moest dus iets verzinnen om mij weer in Gnm te krijgen. In Sottrum de trailer aangemeld en gedeeltelijk laten lossen. Het volgende adres achter op de trailer laten leggen, zodat het lossen gemakkelijk zou zijn in Hamburg. Inmiddels was ook bekend hoe de planning het ging oplossen. Collega Rob die geladen had voor Coevorden, zou de rit van mij overnemen. Hij zou de laatste 2 adressen in Hamburg en Kiel gaan uitlossen en ik zou Coevorden gaan lossen. Hij zou rond 11:15 uur aankomen in Sottrum, zo had ik dus nog ff tijd om de tanken te vullen met brandstof. Op de aangegeven tijd reed collega Rob het terrein op, dus ff trailer wisselen. Hierna samen even koffie gedronken. Na de 45 min break op naar Coevorden. Maar weer via Cloppenburg gereden, daar is nog steeds een omleiding ivm wegwerkzaamheden aan de B72. Maar verderop bij Meppen is de B402 weer geheel open, dus geen omleiding meer. Rond 15:30 uur aangemeld in Coevorden, hier kon ik weer naar hal 12 rijden om te lossen. Na 45 min lossen was de trailer weer leeg, ook werd de trailer weer schoongeveegd door de heftruckchauffeur. Dit maak je niet vaak mee dat dit gedaan wordt door het bedrijf waar je moet lossen. Daarna ff 45 min pauze gemaakt en de planning gevraagd wat ik mocht gaan doen. Dit werd wederom koppelen in Coevorden, hierna kon ik naar Gnm komen. De trailer afgezet op de parking, tevens even de tacho uitgelezen. Hierna was het tijd voor mijn weekend. Geen hele spectaculaire week, maar je kunt niet altijd een 6 gooien. Na het leeghalen van m'n auto snel naar huis.
Lossen in Coevorden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten