zondag 24 april 2022

Het gaat niet altijd zoals het de bedoeling was

 Het gaat niet altijd zoals het de bedoeling was


Zoals bijna elke maandag, dinsdagmorgen eerst de tanken gevuld. Deze dag stond in het teken een rijdag. Het losadres was niet binnen 10 rijuren te halen. Met 9,5 uur stond ik bij Ulm bij een Autohof. Vanaf hier was het een nog een klein uurtje rijden tot Gersthofen. Hier mij woensdagmorgen om 7.45u aangemeld, 5min later werd de eerst rol kunstgras al gelost. Nadat alle 40 rollen gelost waren, even gewacht op antwoord van de planning. Er was in de buurt niks te laden denk ik, want ik mocht richting Speyer rijden. Een uur voor ik in Speyer kon zijn, moest ik weer even een bericht sturen. Nadat ik een bericht had gestuurd, kwam al snel de opdracht binnen. Ik mocht de volgende dag om 4.00u gaan laden in Lentzweiler (L), daarna bijladen in Konz (D). Aangezien ik genoeg rijtijd over had, ben ik doorgereden tot aan het eerste laadadres. Donderdag om 4.00u drukte ik de trailer tegen het dock, 45 min later tekende ik de papieren alweer af. Lekker snel dit keer, het wil hier nog wel eens wat tijd kosten. Nu nog een 2 uur sturen naar het volgende laadadres. Hier mij om 7.00u aangemeld om te laden, maar ik moest wachten tot er een deur vrij kwam. Om 8.00u mocht ik gaan laden. Elke rol die de trailer inging, werd gescand en voorzien van een adressticker. Dit gebeurde op een tenenkrommende snelheid. Het gooide de planning van de planning aan diggelen. Maar sneller dan deze keer gaat het daar niet zo vaak. Om 11.35u deed ik de deuren van de trailer dicht, toen snel de papieren gehaald. Daarna geprobeerd de planning van de planning weer een beetje bij te halen. Wat niet echt lukte, want ik kwam 3,5 uur later in Castrop aan dan de bedoeling was. In Castrop de lading ter lossing aangeboden. Dit werd van harte geaccepteerd, want ik mocht de trailer gelijk gaan afkoppelen tegen een dock. Als dank kreeg ik de volgende dag 4 adressen te lossen in de Ruhr. Het eerste adres was in Essen bij een woonwinkel. Bij de planning was een afspraak gemaakt om om 8.00 u te lossen. Normaal opent deze klant pas om 10:00u, maar dan kun je met geen mogelijkheid bij de losplaats komen met een oplegger. 

Ruimte zat, nu wel tenminste!


Nadat Essen gelost was op naar de volgende in Bochum. Hier moest net als bij de eerste ook bij een woonwinkel gelost worden. Het was een uitdaging om op de losplaats te komen: achteruit via de dode hoek een het erf oprijden in een smalle straat. Toch voor de zekerheid een aantal keren uitgestapt, omdat ik geen brokken wilde maken. Zonder schade op de losplek gekomen en zonder de vangrail en het transformatorhuisje te raken. Ook na het lossen was het een uitdaging om daar weer vandaan te komen, vooral als de personenauto's niet op de bestemde plekken worden neergezet. De volgende stopplaats was Düren waar 2 winkels bevoorraad moesten worden. Bij deze 2 was ik al eens eerder geweest. Bij de eerste de binnenbak achterop gezet, zodat het lossen sneller ging. Na het lossen 1 rol goed in de binnenbak laten leggen, zodat de binnenbak achterop kon blijven staan. De volgende klant was 5 km verderop, daar een slapende Turk wakker gemaakt. Hij stond op de mijn losplek zijn pauze te maken. Via de telefoon met zijn baas duidelijk gemaakt dat hij moest vertrekken. Je hoeft voor mij niet alle talen van de wereld te spreken, maar toch wel iets meer dan je moerstaal. Helaas lijkt dit normaal te worden. De bedrijven passen gewoon hun planning aan met Google translate. En dan maar hopen dat alles goed komt. Toen hij eenmaal was vertrokken, was ik na 45 min leeg. Nu kon ik in Düren terug gaan koppelen bij een opdrachtgever. Daar werd ik ontvangen door een aardige portiererin die mij vertelde dat ik niet voor de slagboom, maar voor de stopstreep moest wachten. Verder kreeg ik te horen dat als het geen vrijdag was geweest, zij mij teruggestuurd had. Maar ik mocht toch naar binnen waar de trailer al klaar stond. Dus maar snel omgekoppeld en na het omkoppelen even snel een cmr geschreven. Toen nog even 3 pallets bijgeladen in Kerpen, waar ik gelijk kon gaan laden bij aankomst. Na 10 min gingen de deuren alweer dicht. Op naar Verhoek in Castrop waar de hele handel gelost moest worden. Omdat daar geen dock vrij was, de trailer afgezet op de parking. Toen op zoek naar een trailer die naar Gnm moes. Nadat ik die had gevonden, eerst even pauze genomen. Snel het eten in de pling warm gemaakt. Nadat ik deze maaltijd had verorberd, ging ik een poging wagen om binnen de wettelijk regels in Gnm aan te komen. Volgens mijn eigen berekening moest dit gaan lukken. Alleen dan moeten ze niet bezig zijn met wegwerkzaamheden zonder dat tegen mij te zeggen. Ik was dus verplicht om mijn rijuren een beetje op te rekken… Ik ben echter wel binnen mijn diensturen aangekomen in Gnm. Daar snel de trailer afgekoppeld en mijn blauwe maatje op de parking gezet. Alles bij elkaar was het weer een lekkere week. Maandagmorgen ergens een Duitse voetbalclub blij maken met Nederlands kunstgras.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten