2 Dagen tuffen met collega Ben
Maandagmorgen eerst de tanken gevuld, daarna op zoek naar m'n trailer. Toen een koffie gehaald in de kantine, daar zat ook collega Ben. Hij moest ook naar Verhoek in Rietz. Wij hebben dus besloten om met elkaar op te gaan rijden. De rit liep zonder noemenswaardige vertragingen. Onderweg sloot collega Max zich bij ons aan. Hij was onderweg naar Eisenberg. Druk ouwehoerend via de bak gleden de kilometers onder ons door. Bij Maagdenburg ging Max zijn eigen weg weer. Om 14:00u reden wij in Rietz het erf op, na het aanmelden de trailers tegen het dock geplaatst. Door de drukte duurde het lossen bijna 3 uur. Inmiddels had ik ook gehoord waar ik moest gaan laden. Dit was hetzelfde adres als collega Ben, dus besloten nog maar ff met elkaar op te trekken.
In de achtervolging!
Ik moest alleen eerst mijn trailer ruilen voor een container. Toen dit was gedaan snel op weg. Bij een Autohof onderweg onze nachtrust genomen. Hier nog een aanvaring gehad met de dame achter de kassa over de vraag wat ik wel of niet besteld had. Dinsdag om 8.00u aangemeld op het laadadres in Dallmin/Karlstadt. Het was al heel wat jaren terug dat ik hier geweest was. Na het aanmelden konden wij gelijk gaan laden zei de dame aan het loket. Wij mochten direct gaan aandocken als er een dock leeg was, alleen dacht de humeurige laadmeester daar anders over. Want mijn collega kreeg de wind van voren van hem. Maar hij mocht wel blijven staan. Inmiddels was het tweede dock ook vrij dus kreeg ik permissie om deze lege plaats te vullen. Na het laden zijn wij langzaamaan richting Nederland gereden. Haast hadden wij niet want er kon pas de volgende morgen gelost worden. Bij het Routiers restaurant in Emmen onze nachtrust gemaakt; hier weer lekker gegeten zoals altijd.
Op de plaats rust.
De volgende morgen scheidden onze wegen zich: Ben moest gaan lossen in Coevorden en ik mocht dat gaan doen in Ter Apel. Om 7:30u wilde ik mij aanmelden in Ter Apel. Maar de deur was op slot, dus maar op het raam geklopt. Dit hielp want ik werd naar de andere kant gewezen, maar jammer genoeg was daar geen deur. Gebarentaal is dus niks voor mij! Bij terugkomst bij de deur kwam daar net iemand aan op de fiets. Doordat hij tegen de wind in moest fietsen was hij nogal humeurig. Hij brabbelde iets van privéterrein en 8 uur. Ik ben dus maar weer in de auto gaan zitten. Toen een collega zich even later ging aanmelden, zei hij dat wij beide bij hal 9 konden gaan lossen. Ook zei hij dat ik mij eerst nog wel even moest aanmelden. Ik heb dit ff gedaan met een luid maar vriendelijk "goedemorgen". Bij hal 9 werd gekeken wat ik had geladen, toen moest ik weer terug naar hal 1 om te lossen. Om 8:15u deed ik de deuren van de trailer weer dicht, nu een bericht naar de planning. Na 15 min waren ze er uit wat ik mocht gaan doen. Ik mocht naar Zwolle om daar een trailer op te halen met spoedleveringen. Dan zou je toch denken dat deze trailer klaar zou staan. Maar dat was niet het geval, na bijna 2,5 uur reed ik eindelijk naar Gnm. In Gnm de trailer afgezet op de parking, daarna eerst even pauze gemaakt. Toen de rust er op zat een lege trailer aangekoppeld. Deze trailer moest ik in Aalten ruilen voor een geladen trailer en met die geladen trailer kon ik weer naar Gnm. Daarna kon ik op rust want m'n vervolgrit zou 's nachts geladen worden. Om 5:30u de geladen trailer aangekoppeld en reed ik voor de tweede keer deze week naar Verhoek in Rietz. Om 14:15u de trailer aangemeld en tegen het dock geplaatst. Daarna even een paar trailers op de parking gezet. In die tijd had ik mijn nieuwe opdracht ook alweer binnen. Ik mocht een lege container aankoppelen, hiermee kon ik vrijdagmorgen gaan laden in Kyritz. In de buurt van Kyritz maar een Autohof gezocht. De volgende morgen heb ik mij om 6:45u bij de portier van het laadadres aangemeld. Meteen mocht ik naar binnen om te laden, één uur later reed ik de poort al weer uit. Het ging lekker snel, al zullen mijn collega's die daar stonden anders over denken. Voor hen stonden er nog 6 te wachten om te laden. Mijn lading was bestemd voor ergens in België, welke maandag moet worden gelost. Ik kon dus de trailer afkoppelen op de parking in Gnm. Op m'n dooie gemak richting het weekend gereden. In Sottrum even een sanitaire stop gemaakt. Daar nog even staan kletsen met een collega. Rond 17:30u heb ik de trailer op de parking gezet. Omdat het nogal druk was bij de pomp, maar besloten maandag de tanken te vullen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten