Veel tijd verkloot
Maandagmorgen eerst even een paar foto's van m'n mooie ogen laten maken. Daardoor drukte ik pas om 12:10u de chauffeurspas in de tacho. Toen de nodige brandstoffen getankt. Daarna op zoek naar m'n trailer voor een rit naar Verhoek Europe in Sottrum. Na een trage rit over de B402 en de B213 mij pas om 16:25u aangemeld om te lossen. Na het lossen zou ik gelijk weer geladen worden. Alleen waren alle goederen nog niet binnengekomen. Dat werd dus pas de volgende morgen om 6:00u vertrekken. Jammer maar helaas het is niet anders. Dinsdagmorgen net voor 6.00u de trailer aangekoppeld, niet met 3 adressen maar het waren 8 adressen. Dus snel op weg naar de eerste in Rendsburg, dit was een kleine 2,5u rijden. Maar door een ongeval in de Baustelle op de A7 werd het iets later. In plaats van 8.30u was ik pas om 12.00u op het eerste losadres. Dik 2 uur verkloot over een stukje van nog geen 3 km. Maar wat doe je er aan? Gelukkig stond ik er niet alleen. Eenmaal op het losadres ging het lossen ook niet echt zoals het hoorde. Dus met de hand 12 markiezen gelost. Er was wel een heftruck aanwezig, maar deze had brede lepels en die pasten niet in de kokers. Dus zat er niks anders op dan met de hand te lossen. Na 45min reed ik naar het volgende adres. Dit lag 4km verderop in Büdelsdorf, hier 4 rollen tapijt gelost. Het volgende adres lag 6 km verder in Borgstedt. Hier een pallet met 4 rollen vinyl gelost. Toen snel naar nr 4 in Eckernförde, hier 7 rollen gelost bij een tapijtwinkel. Na een uur reed ik hier pas weer vandaan. Na een klein uurtje rijden stond ik in Hürup bij het losadres. Dat kostte even wat tijd omdat niet op de goede volgorde was geladen. Het bleek dat 1 rol op de kop lag, dus de trailer ff geschaard. Na een half uur kon ik vertrekken naar Flensburg voor de laatste 3 adressen. Mij om 16.30u aangemeld bij de eerste, hier moesten 8 rollen gelost worden. Om 17.00u waren de goederen gelost. Toen heb ik eerst de volgende, een Baumarkt, maar even gebeld met de vraag tot hoe laat ik kon lossen. Dit was helaas tot 15.00u, dus maar op de parking van de klant blijven staan. Jammer van die file, anders was de trailer om deze tijd leeg geweest. De volgende dag even 400mtr gereden naar die Baumarkt, hier 3 rollen kunstgras en 2 lange dozen van 5 mtr gelost. Alles bij elkaar duurde het een klein uurtje voor alles was gelost. Toen 500mtr naar de laatste van deze rit. Dit was een tapijtwinkel, maar deze ging pas om 9.00u open. Dus alle tijd om de trailer even af te koppelen, zodat ze gelijk konden beginnen met lossen.
Lossen bij de laatste adres in Flensburg
Ik had de trailer ook kunnen scharen, maar dan blokkeerde ik het hele pad. Zo konden er ook nog auto's bij langs, dat scheelde weer veel gezeur. Om 9.45u sloot ik de slangen en dergelijke weer aan. Nu op naar Bremen om daar te gaan laden voor Coevorden. Om 14.30u mij hier aangemeld, na het wegen mocht ik achteruit loods 1 binnen rijden. Daar komt een minpunt van spiegelloos rijden boven water. Je ziet echt geen flikker in die dingen als je achteruit een zwart gat in moet rijden. Maar dit is het eerste negatieve van spiegelloos rijden. Dus op goed geluk naar binnen en wonderwel in één keer goed voor de laadbrug. Na het laden weer de weegbrug op. Daarna op naar Coevorden om daar de volgende dag te lossen. Bij de Routier in Emmen m'n nachtrust gepakt. De volgende morgen wilde ik mij om 7:30u aanmelden, maar zij begonnen pas om 8 uur. dus zat er niks anders op dan te wachten. Net voor 8:00u kon ik mij gaan aanmelden. Ik mocht de trailer tegen dock 0 zetten. Net voor 9:00 u reed ik naar het laadadres even verderop in Coevorden. Hier moest ik groupage laden voor Gnm. Na 1,5 uur deed ik de deuren weer dicht, na het halen van de papieren en een koffie op naar Gnm. Daar de trailer aanmeld en afgekoppeld tegen een dock. Toen op zoek naar een lege trailer/container, maar die was op dat moment niet voorhanden. Dus eerst maar ff pauze gemaak zo dat de planning er eentje kon gaan zoeken. Toen de pauze er op zat, de trailer aangekoppeld die de planning had gevonden. Hier stonden 6 bakken in die eerst op m'n laadadres moesten worden gelost. Om 14:15u mij weer aangemeld in Coevorden om eerst snel de bakken te laten lossen. Toen naar de andere kant om te laden. Hier 32 pallets geladen die bestemd waren voor Krommenie. Gelukkig was ik goed aan het gewicht, zodat de wind mij niet van de weg kon blazen. Na een woeierige rit om 18:05u mij gemeld bij de portier in Krommenie. Ik mocht m'n trailer gaan afkoppelen bij dock 8, maar mocht mij pas om 18:45u melden voor de stukgoed trailer voor Gnm. Na het afkoppelen eerst dus maar even pauze gemaakt. Toen de pauze er op zat, mij aangemeld voor de stukgoed trailer. Waarom ik hier op moest wachten is mij een vraagteken, want de trailer stond bij mijn aankomst al op de parking. Na het aankoppelen van de trailer weer retour naar Gnm. Hierom 21:30u de trailer afgekoppeld op de parking en toen zaten mijn 15 diensturen er ook weer bijna op. Na door de wind in slaap gewiegd te zijn, de volgende morgen een trailer aangekoppeld met bestemming Tilburg. Om 9:55u mij aangemeld op het losadres. Bij het aanmelden kwam ik er achter dat er geen losreferentie op de papieren stond. Dus even een belletje naar de planning of zij dit nog ergens hadden te staan. Een paar tellen later kreeg ik 2 referentienummers. Toen moest ik nog even uitvogelen welke de goede was. Het kwam er op neer dat ik in de trailer moest klauteren voor het juiste nummer. Ik wilde dat die aardige dame aan de balie dit eerder had gezegd. Dat had heel wat tijd gescheeld. Toen eenmaal het goede nummer bekend was, kon ik al snel naar m'n losplaats. Om 12:00u was de trailer weer leeg, ook stonden er weer 32 lege pallets in de trailer. Toen op naar Waalwijk om daar 24 pallets te laden. Bij aankomst kon ik al snel aandocken, maar de 24 pallets gingen niet in de trailer passen. Dus de lege pallets daar achtergelaten, een collega die na mij kwam laden zou deze meenemen richting Gnm. Op Hank even een pauze ingelast. Toen de rust op de kaart stond snel door naar Verhoek in Hasselt. Inmiddels had ik ook al weer een opdracht in de BC staan. Er moest na het lossen nog worden gekoppeld in Zwolle. Om 16:30u de trailer tegen het dock gezet in Hasselt. 30 min later reed ik richting Zwolle om daar de lege trailer om te ruilen voor een volle. Toen dit gebeurd was eerst nog even een half uurtje verplichte pauze gemaakt. In Gnm de trailer op de parking gezet en de papieren ingeleverd bij de planning. Toen was het tijd voor het weekend, maandagmorgen treed ik weer aan voor een rit naar Greding.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten