Een strakke planning
Maandagmorgen net na 5.00u weer begonnen aan een nieuwe week. Eerst de trailer aangekoppeld voor de eerste rit van deze week. Na het wassen van het hele spul, ook nog ff een kooiaap achterop gehangen. Met deze aap moest een sportveld gelost worden in het Sauerland. Deze moest voor 10.00u worden gelost. Bij aankomst stonden ze al op mij te wachten bij de straat. Met een beetje kunst en vliegwerk tot op de parking geraakt. Hier mocht ik de rollen naast de auto leggen. Na een uur was de trailer al weer leeg. Toen op naar Herzebrock-Clarholz, hier moest een volle bak met rollen worden geladen. Deze waren bestemd voor Krefeld. Om 12:45u aangekomen bij het laadadres, na een 1,5 uur deed ik de deuren weer dicht. Het lossen kon pas de volgende dag in Krefeld. Omdat ik de kooiaap af moest zetten in Castrop, maar besloten om daar te blijven staan voor de nacht.
Eerst keer in Krefeld deze week.
Dinsdagmorgen om 6:00u weer vertrokken naar Krefeld. Om 7:30u mij daar aangemeld, na enig uitzoekwerk toch kunnen lossen. Om 9:00u reed ik hier weer vandaan, de volgende stop was Wegscheid. Hier werd ik geladen voor Paderborn. Na het afkoppelen van de trailer werd eerst de voorkant geladen. Toen dit gedaan was de trailer er weer achter geknoopt en het spul verplaatst om het laden gemakkelijker te maken. Na 45min reed ik al richting Paderborn, na een kleine vertraging mij hier om 14:35u aangemeld. Alleen was de heftruckchauffeur verbaasd dat ik kwam lossen en ook weer laden. Maar toen hij van de schrik bekomen was, ging het lossen/laden snel. Na 1,5 uur reed ik hier weer vandaan. Na de verplichte rust was ik om 19:00u weer terug in Remscheid. Om 7:00u woensdagmorgen was de heftruckchauffeur bereid om mij te gaan lossen. Om 8:10u werd de Cmr ondertekend, nu een bericht naar de planning met de vraag wat ik mocht gaan doen. Omdat ik 3 cabotageritten gedaan had, kon ik richting België rijden om daar ergens te gaan laden. In Harelbeke kon ik uiteindelijk gaan laden voor wederom Krefeld. Om 14:45u mij aangemeld in Harelbeke. Nadat ik de trailer geschaard had, lagen al snel de eerst rollen in de trailer. Toen de voorkant vol zat, de trailer omgedraaid om de rest via de achterkant te laden.
De eerste rollen in aantocht in Harelbeke
Na 1,5 uur was de trailer vol, toen nog even 10 min gewacht op de papieren. In Kruishoutem even gedoucht, daarna de reis hervat richting Krefeld. Bij Nobis in Asten m'n nachtrust gemaakt.
Donderdag om 6:30u begonnen aan het laatste stukje naar Krefeld. Op de grens de landcode even veranderd in de tacho, het is een rare regel om dat bij alle grensovergangen te moeten doen. Om 7:30u was ik in Krefeld, waar bijna geen mensen waren. Dus moest er ergens een heftruckchauffeur weg getoverd worden. Na een half uur werd er dan toch begonnen met lossen en na een tijdje werd ik zelfs via 2 kanten tegelijk gelost.
Tweede keer in Krefeld.
Na het lossen kon ik hier ook gelijk weer gaan laden. Eerst werd de voorkant geladen. Toen deze vol was, de trailer weer aangekoppeld. Daarna werden nog even de binnenbak en de achterste slag geladen. Om 11:30u weer op naar Harelbeke, met een tussenstop om 1 rol te lossen in Gijzegem. In Gijzegem moesten ook weer rollen worden bijgeladen, maar dat ging niet passen en alles was ook nog niet gereed. Deze rollen zouden de volgende dag kunnen worden opgehaald. Nadat dit geregeld was, kon ik verder naar Harelbeke. Hier mij om 17:45u aangemeld, ik mocht naar deur 204 rijden. Daar zou iemand komen om mij te lossen. Ik had nog maar 1 deur open en de eerste rol werd al gelost. Een heftruckcoureur die er echt zin in had en binnen een uur na aankomst deed ik de deuren weer dicht. Toen eerst even 45 min pauze moeten maken, anders ging ik Kruishoutem niet halen binnen mijn 4,5 rijuren. In Kruishoutem de lege trailer op de parking gezet, daarna een volle trailer aangekoppeld met bestemming Verhoek in Castrop. Vrijdag na mijn verplichte 9 uur nachtrust weer vertrokken en zonder file Antwerpen voorbij gekomen. Op de grens bij Venlo even een uiltje geknapt, omdat 5:15u toch wel erg vroeg is. Bij aankomst in Castrop de volle trailer bij de andere volle trailers op de parking gezet. Van de planning mocht ik een lege vlakke trailer aankoppelen. Maar die waren op dat moment niet voorhanden, dus moest er even gewacht worden tot er eentje leeg kwam. Na een poosje kwam collega Ralf met een lege trailer, deze trailer heb ik maar aangekoppeld. Alleen kwam ik wel een half uur te laat bij mijn laadadres in Neuss. Na een uur wachten mocht ik eindelijk gaan laden. De 33 plts gingen per 2 de trailer in en na een half uur drukte ik de laatste pallet de trailer in. Tussendoor nog lopen grijnzen achter m'n masker, de heftruckchauffeur moest m'n buurman uitleggen hoe hij moest laden. Deze snapte er helemaal niks van, tot er een tekening werd gemaakt. Toen viel volgens mij het kwartje pas. Na het sluiten van de deuren van de trailer, even een rondje om de fabriek gereden. Na het scannen van de barcode ging de slagboom naar het weekend open. Om 19:30u stond ik in Gnm voor de wasstraat, na het wassen de trailer op de parking afgekoppeld. Maandag wordt deze dan door een collega gelost in Zwaag. Het was een lekkere werkweek. Voor de verandering weinig te klagen over de planning. Alles liep soepel door, o.a. niet wachten op de opdrachten. De communicatie liep bijna de hele week erg goed. Volgende week is het weer tijd voor een TvT weekje, met andere woorden klusjestijd thuis.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten