zondag 30 mei 2021

Mijn werk mijn leven. week 21

 Regen en baustelles!


Na een lang weekend om 5:45 u de trailer aangekoppeld. Opnieuw de week begonnen met een rit naar Rietberg. Na een kleine 3,5 uur sturen, draaide ik bij het losadres het terrein op. Hier de trailer aangemeld en ik mocht de trailer afkoppelen op de parking. Daar weer een lege aangekoppeld. Toen een bericht naar de planning met de vraag wat ik mocht gaan doen. Het antwoord kwam al snel. Ik mocht gaan laden in Grefrath en Krefeld. Een beetje vreemde volgorde, maar dit had met de laadtijd te maken volgens de planning. Net voor 14:00 uur me aangemeld in Grefrath, nog net op tijd voor sluitingstijd. Vlug de de combinatie in de knik gezet, zodat de 10 rollen geladen konden worden. Na het laden op naar Krefeld, hier moesten 27 rollen worden geladen. Dit zou volgens mij een probleem worden, het waren nogal erg dikke rollen. Met wat puzzelwerk lukte het ons om 26 rollen te laden. Eentje ging echt niet meer passen, deze zal met de volgende zending mee gaan. 

Op eentje na alles d'r in gekregen


Toen de uren vol gereden richting Harelbeke. Bij Op den Vos in Sittard m'n nachtrust gemaakt. De volgende dag weer vroeg gaan rijden, want er moest om 7:00 uur gelost worden. Om 6:50u met aangemeld in Harelbeke, maar toch duurde het nog een uur voor er werd begonnen met lossen.

Ezeltje prik in Harelbeke


Om 9:00u reed ik hier weer vandaan. Bij een opdrachtgever in Kruishoutem moest gekoppeld worden. Hier de lege trailer omgeruild voor een volle trailer. Deze afgezet bij Verhoek-Europe in Kruishoutem, hier weer een lege aangekoppeld. Die moest worden afgezet in Wielsbeke. Daarna kon ik solo naar Oostrozebeke waar ik een trailer aan moest koppelen met groupage DE. Deze kon ik ook weer afzetten in Kruishoutem. Daar stond een volle trailer voor mij klaar bestemd voor Porta Westfalica.  Na het aankoppelen werden er snel nog 2 rollen bijgeladen. Toen snel weer op weg. Na een uur vertraging bij Antwerpen strandde ik bij Truckstop Venlo voor de nacht. Donderdagmorgen om 5:30u weer begonnen, het zou een regenachtige dag worden. Regen en Baustelles is geen goede combinatie in Duitsland. Nu zijn Baustelles in Duitsland altijd al een drama, maar deze dag was het echt een drama. Ik ben bijna 5 uur bezig geweest om in Porta Westfalica te komen. Normaal zou deze rit iets meer dan 3 uur duren. In Porta de trailer op de parking gezet. Hier weer een geladen trailer aangekoppeld. Deze rit bestond uit 3 adressen: Heinsberg/Würselen en Aken. Om 16:15u stond ik in Heinsberg, 30 min later reed ik hier weer vandaan. 30 min later stond ik in Würselen, maar dit filiaal was tijdelijk gesloten. De goederen moesten worden gelost bij m'n volgende adres in Aken. Volgens de planning kon ik daar tot 19:00u lossen. Maar dit liep toch iets anders, deze winkel sloot dus om 17:00u. Dus maar op zoek naar een plekje voor een boerennacht. Al snel een plekje gevonden op ongeveer 500 mtr van het losadres. Vrijdagmorgen om 8:40u weer begonnen met de laatste 500 mtr naar het losadres. Hier over de blinde hoek achteruit het terrein op gereden, maar geduld is niet iets voor de Duitser. Zeker 2 auto's reden nog achter mij langs, hier maakten ze ook gebruik van de stoep. Dit mag blijkbaar in Duitsland. De politie die aan de voorkant stond te wachten, liet dit gewoon toe. Drie kwartier later deed ik de deuren weer dicht. Nu mocht ik naar Wiltz(L) om stukgoed te laden voor Duitsland. Om 12:05u stond ik daar tegen het dock, het was hier erg rustig. Er stonden 2 wagens te laden, dus was er nog een dock vrij voor ikke. 1,5 uur en 20 ton later tekende ik de papieren af. Deze vracht was bestemd voor Verhoek In Castrop. Rond 19:30u daar de trailer afgekoppeld op de parking. Toen eerst maar even de pauzestaffel vol gemaakt. Na de pauze op zoek naar de trailer bestemd voor Gnm. Doordat alles deze dag mee zat, kon ik met zowel mijn rijtijd als diensttijd nog aankomen in Gnm. Om 23:15u de trailer aangemeld in Gnm, toen op zoek naar een leeg dock. Deze was niet voorhanden op dat moment, dus de trailer maar op de parking gezet. Toen een plekje gezocht waar de trekker kon staan voor het weekend. Met nog 5 minuten rij- en diensttijd kon ik aan mijn weekend beginnen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten