Een kort maar krachtig weekje!
Na een weekje vrij is het moeilijk opstaan. Nadat de wekker had gewonnen, om 5:30 uur de kaart in de tacho gestoken. Toen eerst maar ff de tanken afgevuld. Hierna op zoek naar m'n trailer, maar welke? Ik had namelijk 2 verschillende nummers door gekregen. Maar dit was easy want eentje was nergens te vinden. Dus de andere maar even extra gecontroleerd en na het checken van de lading zat ik goed. Dus die trailer aangekoppeld en op naar Verhoek-Europe in Sottrum. Daar, na het aanmelden van de trailer, deze tegen het dock gezet. Toen even een paar trailers op de parking gezet en nog eentje voor een ander dock. Inmiddels was m'n vervolg ook bekend, er mocht om 14:00 uur geladen worden in Porta Westfalica. Me Hier om 13:45 uur aangemeld voor het laden. Om 15:30 kon ik de deuren weer dicht doen. Met de geladen groupage kon ik naar Castrop. Bij Autohof Rosi Rheda Wiedenbrück even pauze gemaakt. Hier een boerenschnitzel verorberd, deze smaakte weer voortreffelijk. Na het eten met een volle buik weer verder. Net voor 18:30 uur de trailer afgekoppeld op de parking. Nu was het tijd om de gordijnen dicht te doen. Dinsdagmorgen een volle trailer aangekoppeld, geladen met 4 adressen in en om de Ruhr. De eerste 2 waren in Düren. Om 8:30 uur stond ik bij de eerste, hier moesten 2 lange pallets gelost worden. Na een halfuurtje reed ik hier weer vandaan. De volgende lag een stukje boven Düren. Na een kleine 15 min werd de eerst pallet uit de trailer gepakt. 45 min later reed ik richting nr 3. Deze lag net boven Keulen, onderweg hier naar toe eerst ff pauze gemaakt. Hier moesten 5 dozen en 7 rollen gelost worden. Ik moest wachten omdat er geen dock vrij was. Maar na 50 min waren de goederen gelost. Nu naar de andere kant van Keulen, daar moest gelost worden bij een bouwmarkt. Ook hier ging het lekker vlot, binnen een uur was de rest van de trailer gelost. Toen op naar Troisdorf waar groupage geladen moest worden. 45 min na aankomst was alles al geladen, nu weer naar Castrop. Daar de trailer aangemeld en afgekoppeld op de parking. Toen was het weer gebeurd voor deze dag. Woensdagmorgen een geladen trailer aangekoppeld. Daarna op zoek naar de kooiaap die ik nodig had om de 34 rollen te lossen. Na het checken van de brandstof, toch maar even bij de pomp langs. De tank moest bijna leeg zijn, want er ging moeiteloos 23 liter in. Nadat de tank vol was en de kooiaap achter op de trailer hing, op naar Solingen. Daar moest worden gelost bij een turnhal. Aangekomen op het adres bleek dat er gelost moest worden via een andere straat. Dit zou volgens de contactpersoon een hele uitdaging worden. Lossen via de straat was geen optie, deze was niet breed genoeg. Ook reden hier trolleybussen af en aan bij de bushalte. De inrit naar de hal werd ook gebruikt door het ziekenhuis daar. Dus daar een paar uur staan was ook geen optie. De klant heeft daarom bij het tankstation gevraagd of ik daar op het terrein mocht staan om te lossen. Dit was geen probleem, maar ik moest wel ruimte maken als de tankwagen kwam. Ik moest nu telkens 175 mtr rijden om een rol af te leveren. Het lossen duurde nu langer dan de planning was. Dit kwam ook door de drukte bij het tankstation en door het af en aanrijden van de ambulances. Toen er nog 3 rollen in de trailer lagen, kwam de tankwagen eraan. Vlug de resterende 3 rollen uit de trailer gevist en kriskras ergens neergelegd. Toen de trailer weer aangekoppeld en achteruit gereden zodat de tankwagen genoeg plek had. Hierna de laatste 3 rollen afgeleverd in de hal. Na 4 uur lossen reed ik met haastige spoed richting Greven/Emsdetten. Er moest voor 15:00 uur geladen worden in Greven, daarna moest ik laden in Emsdetten. Later werd de volgorde veranderd, ik moest dus eerst naar Emsdetten. Hier zouden ze volgens de planning om 14:00 uur stoppen. Om 13:59 uur mij aangemeld op het laadadres. Hier hadden ze volgens de planning op mij gewacht, maar na mij kwamen nog 4 vrachtwagens en die werden ook nog geladen. Alleen had ik mijn twijfels of ik het volgende laadadres wel voor 15:00 uur ging halen. Blijkbaar had de planning hier ook hun twijfels over, want ik kreeg een bericht dat ze dit al anders hadden opgelost. Dit was maar goed ook, want ik tekende om 15:45 uur pas de papieren af. Hierna kon ik naar Gnm komen en de trailer afkoppelen op de parking. Onderweg naar de basis kreeg ik bericht dat ik hierna weekend kon gaan houden. Dit zou voor het eerst in meer als 20 jaar zijn dat ik met hemelvaartsdag thuis zou zijn. Onderweg nog even de pauzestaffel bijgewerkt. Om 20:30 uur kon ik aan m'n lange weekend beginnen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten