zondag 13 juni 2021

Mijn werk mijn leven. week 23

 De week weer lekker vol!



Maandag pas laat begonnen, omdat m'n tweede losadres pas dinsdagmorgen gelost mocht worden. Dus om 9:50u de kaart in de tacho gedrukt. Nadat ik de trailer had gevonden op naar Herford. Hier moest één slag tapijt gelost worden. Na het lossen nog een stuk opgereden richting Lehrte. Me dinsdagmorgen om 6:30u aangemeld op het losadres. Na het invullen van een loopbriefje, mocht ik gelijk naar de losplek. Een uur later waren de 19 pallets gelost en stonden de geruilde europallets in de trailer. Inmiddels was ook bekend wat ik verder mocht gaan doen. Er moest geladen worden in Schönhausen, dit was nog ff 2,5 uur rijden. Hier mij om 10:10u aangemeld om te laden voor Denemarken. Ik werd geladen door een onervaren heftruckchauffeur, alles bij elkaar duurde het laden bijna 3 uur. Toen met de 60 bundels pvc buizen op naar Denemarken, waar woensdagmorgen gelost moest worden. De 10 rijuren helemaal vol gereden,  iets te vol zelfs omdat er geen vrije parkeerplaats te vinden was. Dus maar even een uitdraai gemaakt en daar artikel 12 opgeschreven. Woensdag om 6:15u weer begonnen met rijden, 45 min later stond ik in Herning tegen het dock. Ongeveer 1,5 uur later reed ik naar de andere kant van het bedrijf om te laden. Weer een halfuur later deed ik de deuren weer dicht, nu nog bijladen in Ikast. Ook daar ging het laden snel. Binnen 30 min reed ik hier weer vandaan. Het volgende laadadres was in Gram, ook hier ging het laden erg snel. Na het schrijven van de cmr kon ik richting Verhoek in Sottrum. In Sottrum om 18:00u de trailer tegen het dock gezet. Daarna kon ik op nachtrust. Donderdag om 6:00u weer vertrokken met een rit naar Leer, Papenburg en Gnm. In Leer moesten 3 adressen gelost worden. De eerste kreeg 4 kleine rolletjes, deze waren snel gelost. De volgende kreeg het grootste gedeelte van wat er in de trailer lag. Hier duurde het lossen ongeveer 1,5 uur. Toen snel naar de laatste in Leer. Hier moesten 2 rollen gelost worden, maar dat kostte toch bijna 45 min. De volgende was een winkel in Papenburg. Deze zat in een groot winkelcentrum, maar er moest aan de voorzijde gelost worden. Vanaf de rotonde het terrein op gereden, hier waren ze aan het bouwen. Om de trailer er goed recht achter te krijgen, heb ik de bouwhekken open gemaakt. In de tijd dat ik de combinatie achteruit reed naar de losplaats, reden een aantal auto's de bouwplaats op. Omdat ik de hekken open had gezet, heb ik deze ook weer dichtgemaakt. Daar waren de automobilisten niet blij mee, maar er stond een heel groot bord bij dat het terrein verboden toegang was. Maar dat was niet mijn probleem. Nadat ik gelost had, stonden zij nog voor het hek te wachten. De rest van de lading was bestemd voor Gnm. Rond 14:45u me aangemeld in Gnm en de trailer laten lossen. Daarna de trailer afgekoppeld op de parking. Toen eerst maar even de trekker gewassen, daarna de tanks nog gevuld met de nodige brandstoffen. Vrijdag de week vol gemaakt met koppelrit NL. Dit ging van Gnm naar Coevorden en weer terug naar Gnm. Daar een deel van de lading laten lossen. In de tijd dat de trailer werd gelost, een gesprek gehad met de hoofdplanner. Het was een goed gesprek over het reilen en zeilen bij de firma. Toen ik weer bij de trailer kwam, was deze inmiddels gelost. Met de rest kon ik naar Krommenie. Hier de trailer aangemeld en tegen het dock afgezet. Op de parking een volle trailer aangekoppeld voor Gnm. Deze in Gnm aangemeld en afgekoppeld tegen een dock. Hierna kon ik aan mijn weekend beginnen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten