Een kort weekje!
Geen wereld ritten deze week.
Maandagmorgen om 8:00u de laatste vaccinatie laten zetten. Later deze dag naar het ziekenhuis geweest voor een onderzoek van mijn schouder. Nog steeds een slijmbeursontsteking, Dus nu met een echo de prik op de goede plaats gezet. Verder zit er in 2 pezen een scheur, dit kan nog wel een jaar duren voor dit weer 100% genezen is. Dus nog verder aan blijven modderen, zoals ik de laatste 5 maanden doe. Het is eventjes niet anders. Dinsdagmorgen moest ik om 12:00u vertrekken, dit kwam doordat er pas de volgende dag gelost kon worden. Geen drukke dag gehad dus: alleen 4,5 rijuren. Na die uren stond ik in Tielt bij het losadres. Woensdagmorgen me om 7:30u uur aangemeld, een halfuur later werd er begonnen met lossen. Na het lossen werd ik op dezelfde plek ook weer geladen. Na 2 uurtjes reed ik richting Kruishoutem, hier moest de trailer worden afgezet. Toen een lege trailer met binnenbak aangekoppeld en er een kooiaap achter geknoopt. Nu op naar St. Niklaas, waar geladen moest worden voor Groesbeek. Me om 12:30u aangemeld voor het laden. Er moesten 32 rollen kunstgras geladen worden. Na 2 uur reed ik hier weer vandaan. Maar even een sluiproute genomen door de stad, want voor de Kennedytunnel was alles weer rood gekleurd. Dan maar door de Liefkenshoektunnel en ook de verdere route maar iets anders gereden. Dit omdat ook op de normale route veel file stond. Bij Nobis Asten m'n nachtrust gemaakt. De volgende morgen me om 8:00u gemeld bij het sportpark in Groesbeek. Daar werd mij verteld dat ik te vroeg was, want de afspraak was om 10:00 uur lossen. Op mijn papieren stond dat ik voor 10:00 moest lossen, maar na overleg mocht ik wel beginnen met lossen. 2 uur later was de trailer leeg, maar toen moesten alle rollen op een wagentje gelegd worden. Dit was extra werk, waar ik toestemming van kreeg van de planning. Weer 2 uur later ging de kooiaap weer achterop de trailer. Toen een bericht naar de planning gestuurd. Inmiddels was ik weer gaan rijden, net voor Malden kwam de opdracht binnen. Ik mocht in Best gaan laden, maar eerst maar even een eitje weggewerkt bij wegrestaurant Malden. Na de break op naar Best, hier stonden ze al op mij te wachten. Na 1,5 uur was de trailer geladen en kon ik vertrekken. Maar ik moest eerst een bericht sturen voor ik mocht gaan rijden. Al snel kwam er antwoord: er zou een collega naar mij toe komen. Hij zou de lading de volgende dag gaan lossen in Geleen. Ik mocht zijn trailer meenemen naar Gnm. Daar zou dan eentje voor mij klaar staan voor Kuurne(B). Aangezien ik nog wel wat rij-/diensttijd over had, kon ik dan nog een stuk op gaan rijden. Ik had al een trailernummer gekregen, maar de trailer was niet te vinden. Na onderzoek van deur 29 kwamen wij erachter dat deze al in België stond. Uit contact met de opdrachtgever kwamen wij erachter dat er per abuis 2 orders waren doorgegeven. De rit naar België ging dus niet door. Maar er werd wel snel een nieuwe rit voor mij gevonden. Alleen werd deze 's nachts pas geladen, dus dat werd de volgende morgen vertrekken. Jammer maar helaas, dus maar noodgedwongen op nachtrust. Vrijdagmorgen om 5:00u de volle trailer aangekoppeld, deze moest worden afgeleverd bij Verhoek in Castrop. Hier weer een volle container aangekoppeld, welke afgezet moest worden bij de terminal in Duisburg. Na het aankoppelen eerst op zoek gegaan naar de papieren, deze lagen op het kantoor samen met een zegel. Deze zegel op de container gedaan en het zegelnummer op de vrachtpapieren geschreven. Toen de papieren voor het af- en opzetten van de container ingevuld. Inmiddels was het alweer tijd voor een kleine rustperiode. Die tijd nuttig gevuld door het wel en wee van de firma te bespreken met collega Albert. Nadat de rustperiode op m'n tacho stond, met gepaste snelheid naar Duisburg gereden. Hier was het nogal een beetje druk, maar toch reed ik na 1,25 uur hier alweer vandaan. Nu mocht ik naar Aalten om de lege container te wisselen voor een geladen trailer. Net iets voor 14:00u mij aangemeld in Aalten, maar helaas was de trailer nog niet helemaal geladen. Dit zou nog een uurtje duren werd mij verteld, dus maar even gewacht tot de trailer klaar zou zijn. Het voordeel van dit wachten was dat na 45 min één van de twee docks vrijkwam. Ik was dus geen extra tijd kwijt om eerst de geladen trailer uit de put te halen en dan de lege trailer weer op die plaats te zetten. Na het ondertekenen van alle cmr's kon ik aan de reis naar Gnm beginnen. Niet echt op de verkeersinformatie gelet, tot ik hoorde dat het bij Apeldoorn een lange file stond. Daarom besloot ik om bij gebr.Mendel mijn pauzestaffel vol te maken, in de hoop dat dan de file wel opgelost zou zijn. Dit bleek niet het geval te zijn. Dus maar via Beekbergen weer richting de snelweg gereden, toen via de afslag Voorst weer richting de A50. Op de A50 nog een klein stukje file meegepikt, totaal maar een 10 min vertraging gehad. Net na 19:00 uur reed ik in Gnm het terrein op. Na het aanmelden de trailer afgekoppeld en de papieren afgegeven bij de planning. Toen kon ik aan mijn weekend beginnen, maandagmorgen mag ik mij weer melden voor een rit naar Denemarken.
Container afzetten in Duisburg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten