De week weer goed volgemaakt
Maandagmorgen om 4:30 uur en werkweek weer gestart. Eerst even de tanks gevuld, daarna de trailer aangekoppeld. Toen even een checklist doorgespit. Na een koffie uit de automaat te hebben gehaald op naar Denemarken. De reis verliep lekker soepel, met enige vertraging Hamburg voorbij gekomen. Me rond 15:30u aangemeld op het losadres. Ik mocht gelijk naar het dock. Na een uurtje lossen was de trailer weer leeg, inmiddels was ook de retourvracht bekend. Ik mocht op het losadres ook weer laden voor 2 adressen NL. Dus gelijk weer aangemeld om te laden. Ik mocht naar dock nr 63, volgens de is info zou er om 18:00u worden begonnen met laden. Maar om 18:30u was het nog rustig in de trailer, dus maar even gevraagd wanneer er werd begonnen. Mij werd verteld dat dit nog wel 2 à 3 uur kon duren. Dus een klein probleempje, want om 19:30u zat m'n diensttijd erop. Gelukkig mocht ik voor het dock blijven staan voor m'n nachtrust. Dus de trailer maar afgekoppeld, zodat ik rustig kon gaan slapen. Ik had afgesproken dat ik om 5:00u weer zou vertrekken. Maar om 4:00u werd ik wakker geklopt, ze hadden het dock nodig. Dikke pech want ik had nog geen 9 rusturen op de klok staan. Dus moesten zij nog maar even wachten tot 5:00u. Toen m'n rust op de kaart stond weer begonnen met rijden. De lading mocht pas woensdag gelost worden. Het beloofde dus een korte dag te worden. Na contact te hebben gehad met de planning, werd duidelijk dat zij bezig waren om te kijken of er deze dag gelost kon worden. Dit bleek inderdaad mogelijk te zijn. Om 10:00u kreeg ik een bericht met de vraag hoe laat ik in Winschoten zou zijn. Later nog gebeld met de planning dat dit idd 13:00u zou zijn. Zij zouden er voor zorgen dat er een kooiaap op het losadres zou zijn. Zonder van het gaspedaal af te gaan, Hamburg voorbij geraced. De Baustelle voor de Elbetunnel was helemaal filevrij. Dat maak ik waarschijnlijk nooit weer mee. Hierdoor was ik om 12:45 u al in Winschoten, maar er was nog geen kooiaap te bekennen. Dus maar even gewacht want ik was te vroeg. Na een halfuurtje maar een bericht naar de planning gestuurd met de vraag hoe laat de kooiaap zou arriveren. Het antwoord was niet echt bevredigend, het bleek dat hij door problemen net was vertrokken uit Gnm. Dus dat werd nog een kleine 2 uur wachten, daar werd ik niet echt blij van maar shit happens. Rond 15:15u werd de kooiaap afgeleverd en kon er worden gelost. Na een uur waren alle pallets gelost, toen eerst maar pauze gemaakt. Na de pauze op naar de laatste, maar deze kon niet meer gelost worden omdat mij verteld was dat ik daar voor 17:00u moest zijn. Via Google had ik gezien dat ik daar wel kon staan voor de nacht. Bij aankomst in Hoogezand liepen er nog mensen rond op het losadres. Na mijn vraag hoe laat ik de volgende dag kon lossen, zeiden zij: maak de trailer maar open, dan kunnen we nog net even lossen voor 18:00u. Dat was even geluk hebben en na een half uurtje was de trailer leeg. Inmiddels was ook bekend wat m'n vervolgrit zou zijn: de volgende dag kon ik weer vertrekken naar Denemarken. Na m'n telefoontje met het warehouse in Gnm werd bekend dat de trailer ongeveer om 7:30u geladen zou zijn. Maar als hij eerder vol zou zijn zou ik een bericht krijgen. Dus op zoek naar een plaats voor de nacht. Toen ik 's nachts mijn slaap onderbrak voor een plasje, stond er een bericht op m'n boordcomputer. Heb bleek dat m'n trailer reeds vol was, dus heb ik m'n 9 uren nachtrust vol gemaakt. Om 5:30 u de kooiaap en trailer afgekoppeld in Gnm. Na het ophalen van de papieren de trailer aangekoppeld. Daarna even snel onder de douche. Nadat ik weer fris en fruitig was, op naar Gram in Denemarken. Na een rit van bijna 8 uur reed ik bij het losadres het terrein op. Collega Ben had 's morgens gevraagd tot hoe laat er gelost kon worden. Hier kon je tot laat in de avond lossen, dus 15:45 u was ook geen probleem. Alleen duurde het even voor de heftruckchauffeur tevoorschijn kwam. Maar 15 min later waren de 4 rollen tapijt gelost. Nu moest ik nog een plekje zoeken voor de nacht. Dit vond ik in Jels bij een grill restaurant. De volgende dag was het nog bijna 2 uur rijden naar het laatste adres in Ikast/Bording. Eenmaal tegen het dock was binnen een uur de trailer weer leeg.
Na het sturen van een bericht kwam na enige tijd de opdracht binnen. Ik mocht stukgoed gaan laden voor DE/AT en NL in Herning. Na het aanmelden daar kon ik gelijk bij dock 4 gaan laden. 1,5 uur later deed ik de deuren van de trailer weer dicht. Nu op naar Sottrum waar de helft van de trailer werd gelost op het filiaal van Verhoek. Deze dag was het wel erg druk bij Hamburg. In de file kwam ik collega Symon tegen. Samen hebben wij de file bedwongen, net voor de tunnel was er een plekje voor ons gereserveerd op de rechterbaan. Totaal heeft het mij iets meer dan een uur gekost om door de Baustelle heen te komen. Bij Rosie Autohof in Ellsdorf even wat gegeten, collega Symon ging gelijk door naar Sottrum. Om 19:45u hier de trailer afgekoppeld omdat mijn diensttijd bijna om was. De volgende dag zou ik de trailer met de rest wel weer aankoppelen. Vrijdagmorgen om 5:45u de trailer weer aangekoppeld voor het laatste stuk naar Gnm. Bij aankomst op de basis eerst de auto even gewassen, het was nu nog lekker rustig bij de wasstraat. Nadat deze weer lekker schoon was, de dieseltanken weer even gevuld. Toen de trailer aangemeld en afgekoppeld tegen het dock. Daarna gekeken of ik een geschikte trailer kon vinden. Dit was niet het geval, dus maar aan de planning gevraagd wat ik nu mocht gaan doen. Ik kon een volle trailer aankoppelen voor Holdorf en ik hoefde geen kooiaap mee te nemen. Op dit losadres zou nog een collega komen, hij had een kooiaap bij zich. Inmiddels was het ook alweer tijd om pauze te maken. Nadat deze op de kaart stond als een speer richting Duitsland. Omstreeks 15:00u zou ik hier arriveren. Volgens de planning zou mijn collega hier rond deze tijd ook zijn. Bij aankomst in Holdorf was mijn collega nog niet aanwezig. Na het aanmelden samen met de contactpersoon gekeken waar wij de goederen neer konden zetten. Ook mochten wij gebruik maken van de losse extra lange lepels van de heftruck. Dit scheelde weer een zijkant open maken en zo zou het lossen een stuk sneller gaan. Nu kon het wachten beginnen op mijn collega. Hij zou nu volgens de planning binnen een uur arriveren. Pas rond 16:30u kwam hij het terrein op rijden. Hij had eerst nog 2 losadressen gehad en bij eentje had het tegengezeten. Toen snel begonnen met het lossen van de goederen, alles netjes op de aangewezen plek neergezet. Het scheelt enorm veel tijd als je gelijk naast de trailer kunt lossen, 1:45 uur later stond alles op z'n plek. Ik had ook het stellingmateriaal uit de trailer van mijn collega overgeladen in mijn trailer, zodat alle materiaal weer in Gnm kwam. De kooiaap nam ik ook mee. In Gnm aankomen ging het niet meer worden deze dag, dus besloten om naar Frans op den Bult te rijden voor een hapje eten. De volgende morgen om 6:00u weer begonnen voor het laatste stukje naar Gnm. Bij aankomst eerst de adblue tank gevuld, toen de kooiaap afgetankt en in de rij gezet. De trailer kon ik zo op de parking zetten, hierna de papieren afgegeven bij de planning. Nu was het tijd om de auto op de parking te zetten en om al mijn spullen uit de auto te halen. Tot slot eventjes de binnenkant schoon gemaakt, zodat volgende week mijn collega met een schone auto kan starten. Ik ga volgende week mijn vrouw het de hele week lastig maken. Oftewel een weekje vrij!!!!!
WEEKEND!!!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten