Een volle werkweek!
wachten in Rietz tot de trailer is gelost
Maandagmorgen door omstandigheden iets later vertrokken dan de bedoeling was. In plaats van 5:00u reed ik pas 2 uur later de dam af. En niet richting België maar richting Duitsland. De bestemming was Verhoek in Rietz, hier moest een volle bak afgezet worden. Daarna moest ik een zeecontainer meenemen om dinsdagmorgen te gaan laden in Pritzwalk. Alleen was die op dat moment niet voorhanden, maar er zou 's nacht eentje worden afgezet. Dus maar noodgedwongen op nachtrust, een beetje jammer voor m'n rijuren. Dinsdagmorgen op zoek naar een lege zeecontainer, maar deze was er niet. Er stond eentje maar die was nog niet leeg, volgens het Warehouse zou die 8:00u leeg zijn. Dus deze om 8:00u aangekoppeld, maar hij was nog steeds niet leeg. Pas om 8:40u deed ik de deuren dicht, toen vol gas naar Pritzwalk. Hier mij om 10:50u aangemeld, na 2 uur wachten ging de pieper. Tijd om te laden dus, na 1,5 uur was de trailer vol. Toen de het spul op de parking gezet en de papieren gehaald. Ook dit duurde een poosje voor deze klaar waren. Om 14:30u reed ik eindelijk richting Duisburg. Met m'n diensttijd ging ik Duisburg niet meer halen, dus maar naar Castrop voor mijn verplichte nachtrust. Bij Rosi Autohof Elsdorf even een hapje gegeten. Nadat de pauze weer op de klok stond snel weer verder. In Castrop nog een plekje gevonden om de trailer neer te zetten. Deze afgekoppeld omdat onze langharige vriend geen aangekoppelde trailers op de parking wil hebben. Om 22:45u drukte ik de tacho op rust. Woensdag om 8:00u de trailer er weer achter geknoopt, toen op naar de terminal in Duisburg. Hier liep het een beetje stroef, het bleek dat ik het verkeerde containernr had doorgegeven. Ik had dit daarna wel gecorrigeerd, maar dit was niet aangekomen bij de terminal. Dus klopte m'n referentienr niet en de container moest opnieuw worden aangemeld. Om 12:00u stond er eindelijk weer een lege container op. En wonder boven wonder lukte dat ook nog zonder een nat pak. Man, wat een regen! Gelukkig was het tijdens het op- en afzetten net even droog. Nu weer naar Castrop, daar de lege omgeruild voor een volle container. Na 45 min pauze nog even de uren vol gereden naar Weitramsdorf. Bij Maxi Autohof Malsfeld even een hapje gegeten. Daarna met een volle buik nog een stukje gereden. Na m'n verplichte 9 uur nachtrust weer begonnen voor het laatste stuk. Om 7:15u mij aangemeld bij het losadres in Weitramsdorf. Er moest helemaal aan de achterzijde van het pand gelost worden. Daar was geen mogelijkheid om te keren, dus achteruit naar de losplaats gereden. Het lossen zou een poosje gaan duren, logisch als er 1220 karpetten met de hand gelost moeten worden. Ik heb respect voor de losploeg van 3 man, die in 5:45 uur de 22 ton karpetten losten. Na het lossen naar Neuhaus am Rennweg gereden om te laden. Hier mij om 14:05u aangemeld, 30 min later deed ik de deuren weer dicht. 33 pallets laden binnen 30min is best snel. Deze lading kan maandag pas gelost worden, dus mocht ik de trailer bij Verhoek in Castrop afzetten. Met m'n diensttijd ging ik dit niet meer halen. Dus mijn overnachting gepland bij Autohof Breuna/Wolfshagen. Hier ook weer lekker gegeten, dit keer met een vrolijke serveerster. Vrijdagmorgen om 6:30u reed ik hier weer vandaan, 2 uur later de trailer afgekoppeld in Castrop. Daar een volle container aangekoppeld, welke weer in Duisburg moest worden afgezet. Nu ging alles snel in Duisburg, totaal was ik in 50 min klaar op de terminal. Met de lege container kon ik tussen 13:00u en 14:00u gaan koppelen in Düren. Bij aankomst in Düren was de trailer al geladen, dus snel omgekoppeld en op naar Kerpen. Hier moest bijgeladen worden; dit kon volgens de planning tussen 15:00u en 16:00u. Maar nadat ik mij om 14:30 uur had aangemeld, reed ik een half uurtje later hier weer vandaan. Via een kleine omweg weer richting Castrop gereden, dit door extreme drukte op de A4 en de A3 bij Keulen. Om 18:45u de trailer afgezet en op nachtrust. Zaterdagmorgen een volle trailer met lege europallets aangekoppeld, daarna aan het laatste stuk richting het weekend begonnen. De geladen trailer bij een opdrachtgever in Gnm tegen het dock gezet. Toen naar de basis en hier even langs de werkplaats geweest. Vanaf donderdagmiddag reed ik namelijk al zonder transics in het rond. Helaas was er niemand aanwezig die dit kon repareren. Dus maandagmorgen om 6:00 uur eerst bij de werkplaats langs voor de reparatie. Het was weer een mooie volle werkweek, hopelijk volgende week weer zo eentje.
Lossen in Weitramsdorf in Thuringen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten