zondag 25 april 2021

Mijn werk mijn leven. week 16

 Adressticker gemist!


Maandag weer fluitend aan de nieuwe werkweek begonnen. Eerst m'n blauwe vriend ff in bad gedaan, zodat de week weer met een schone lei/auto werd gestart. Nadat de trailer en auto schoon waren op naar Patattenland. Hier moesten 2 adressen worden gelost. Het eerste adres heb ik verblijd met 17 pallets, deze werden vakkundig gelost door de heftruckcoureur. Iets te vakkundig, want hij loste een pallet te veel. Daar kon hij niks aan doen, want de sticker die er op zat was niet heel erg groot. Maar toch wel 50cm bij 50cm, ja en dan kun je die wel even over het hoofd zien. Maar gelukkig had ik mijn hoofd er nu wel bij!😇. Hierna naar Izegem waar de rest moest worden gelost, maar ik moest daar eerst nog een uur wachten omdat ze de data nog moesten verwerken. Toen nog eens 15 min wachten voor er een dock vrij kwam. Je mag hier altijd blij zijn dat je de trailer schadevrij voor de docks krijgt. Er is weinig ruimte tussen de trailers en de dikke Legoblokken geven ook niet mee. Maar ik stond toch mooi schadevrij tegen het dock. Nadat de trailer leeg was, moest hier ook weer groupage voor Duitsland geladen worden. Alles bij elkaar hen toch 3 uur bezig gehouden. Toen nog ff de papieren gehaald, dit duurde ook weer een 15 min. Daarna eindelijk naar Verhoek in Kruishoutem, hier de trailer bij deur 3 afgezet. Toen nog even de papieren afgegeven bij de dames op kantoor. Dinsdagmorgen stond er een rit naar Hannover voor mij op de planning. Dus noodgedwongen tering vroeg weer begonnen te rijden. Bij dit losadres moet je voor 11 uur binnen zijn, anders sta je tot de volgende dag te koekeloeren. Onderweg hier naar toe nog even een uurtje een uiltje geknapt. Me om 9:30 daar aangemeld, er stond al een andere chauffeur van de blauwe Brigade te lossen. Dus ik moest even wachten, maar een uur later reed ik alweer richting Sottrum. Om 13:35 uur reed ik hier het terrein op, na het aanmelden de trailer tegen het dock afgekoppeld en maar weer een paar trailers op de parking gezet. Toen mocht ik zowaar op nachtrust, veel rijtijd was er toch niet meer over. Eerst maar ff met m'n kussen geknuffeld, tot de transics begon te jengelen. Dit was de opdracht voor de volgende dag. Er moest geladen worden in Oldenburg. Woensdagmorgen om 7:30 uur me hier aangemeld, maar er was niet bekend wat ik moest laden. Een half uurtje later stond ik toch te laden en weer 30 min later deed ik de deuren dicht.

Lekker snel geladen in Oldenburg


Nu op naar Verhoek in Castrop. Hier de trailer op de parking gezet. Toen maar ff gehoord wat het vervolg zou worden. Ik mocht een container afkoppelen, deze mocht ik afzetten in Zwolle. Een collega zou hier later op de dag weer mee vertrekken. Solo kon ik naar Gnm, daar stond m'n vervolg al klaar. Dus aankoppelen en 15 min later reed ik weer van de dam af. M'n uren nog ff vol gereden richting Rietberg. Bij Frans op den Bult maar een plekje gezocht voor de nacht. Donderdagmorgen om 5:45 uur de motor weer aangeslingerd. Net na 8:00 uur me aangemeld, daarna een uur staan wachten tot deur 2 vrij kwam. Het lossen duurde eventjes, pas om 12:00 uur reed ik hier weer vandaan. Nu op naar Porta Westfalica, daar moest groupage geladen voor Castrop. Een uur na aankomst in Porta, tekende ik de papieren al weer af. Lekker vlot geladen daar. Toen op naar Verhoek Europe in Castrop. Onderweg eerst nog ff de pauzestaffel volgemaakt. In Castrop de trailer aangemeld en afgekoppeld tegen het dock. Toen was het weer einde oefening, de vervolg rit moest 's nachts nog binnenkomen. Vrijdagmorgen een container aangekoppeld, deze moest worden afgezet in Duisburg. Na het controleren van de lading de container verzegeld. Net na 7:00 uur stond ik aan te schuiven op de DIT terminal. Man, wat was het hier druk. Dit zou wel even gaan duren dacht ik, maar dit viel erg mee. Nadat de container was geïnspecteerd en de papieren in orde waren gemaakt op het buro stond ik om 8:00 uur op de afzetplek. Binnen 5 min was de volle container er af en stond er weer een lege op het chassis. Om 8:10 uur reed ik de terminal weer af, nu richting Aalten om te koppelen. Bij aankomst in Aalten was de trailer nog niet klaar, dus moest er ff gewacht worden. Na 2 uur kon er eindelijk gekoppeld worden. Na het tekenen van de papieren op naar Gnm. Bij Hoenderloo even de pauzestaffel vol gemaakt. Om 14:30 uur stond ik op de basis voor de wasstraat. Toen de trailer aangemeld en afgekoppeld voor een dock. Na het inleveren van de papieren was het tijd voor het weekend. Maandagmorgen vroeg weer vertrekken richting Hannover.

1.2.3 en weer schoon. 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten