zondag 18 april 2021

Mijn werk mijn leven. week 15

  Soms ja soms gaat het niet zoals het moet !!! 


Voor maandag 12/4/21 hadden de transportbonden een 24 uursstaking aangekondigd. Omdat ik vind dat de voorstellen van de werkgevers erg slecht zijn en geen blijk van waardering zijn naar de medewerkers toe, was ik maandag aanwezig in Rogat bij de manifestatie. Vanuit Friesland daar samen met collega Marco heen gereden. Wel jammer dat er niet meer chauffeurs, loodsmedewerkers of planners van de blauwe stichting aanwezig waren. Er zullen toch wel meer mensen bij de firma zijn die vinden dat de basis- en arbeidsvoorwaarden beter moeten! Ik weet niet precies hoeveel mensen aanwezig waren in Rogat, maar er waren volgens mij tussen de 125 en 150 auto's. In de meeste auto's zaten minimaal 2 man. Dit viel mij niet eens tegen, maar het is toch jammer dat er niet meer collega's waren. 



Dinsdagmorgen om 4:00 uur ging m'n wekker en toen zag ik dat ik een appje had gekregen. Hierin stond dat m'n trailer nog niet geladen was. Deze zou rond 7:00 uur klaar zijn. Dus met m'n hoofd maar weer op mijn bed gekropen. Om 6:15 uur de kaart weer in de tacho gedrukt, toen eerst even 600 ltr diesel getankt. Daarna naar deur 29 voor m'n papieren en trailer nummer. Helaas waren ze nog niet eens begonnen met laden. Het bleek heel erg druk geweest te zijn die nacht, dus was er een vertraging bij het laden. Er zat niks anders op dan wachten. Na een paar uur reed ik toch richting Bremen. Onderweg kreeg ik het bericht dat Bremen deze dag niet meer gelost kon worden. Nu kon ik eerst gaan lossen in Sottrum en dan de volgende dag naar Bremen. Leuk is anders maar shitt happens! In Sottrum de trailer afgekoppeld en wat trailers verplaatst naar de parking. Toen werd mij gevraagd of ik even wat trailers voor de docks wilde zetten. Zo werd ik wel weer bezig gehouden. Na mijn nachtrust vertrokken met nu ineens 2 adressen Bremen. De eerste was een groothandel. Hier moesten ze eerst nog plaats maken, maar na een uur reed ik hier alweer vandaan. Nu naar de andere kant van Bremen, hier 10 rollen kunstgras gelost. Ook hier moest er even gewacht worden, dit omdat er niemand aanwezig was. Maar na een belletje met de klant was hij binnen 15 min aanwezig. Daardoor had ik mooi even tijd om de trailer af te koppelen, zodat de rollen via de voorkant gelost konden worden. Toen ik de deuren open had, was hij ook al aanwezig. 

Lossen bij tweede adres Bremen.


Na een halfuurtje reed ik weer richting Nederland. In Coevorden moest gekoppeld worden, maar dit werd onderweg veranderd. Nu moest ik gaan koppelen bij een opdrachtgever in Zwolle. Deze trailer moest afgekoppeld worden in Gnm. Daar weer eentje aangekoppeld met bestemming Porta Westfalica. In Porta de trailer aangemeld en afgekoppeld op de parking. Hier weer een lege trailer aangekoppeld. Toen was het weer slaapieslaapiedoentijd. Donderdagmorgen net na 7:00 uur stroomde mijn nieuwe opdracht weer binnen. Ik mocht gaan laden in Gelsenkirchen en na het laden kon ik de trailer afzetten in Castrop. Na het afzetten eerst maar even een uurtje pauze op de kaart gezet. Toen dat er op stond, ging het verder naar Rietberg. Hier moest een trailer met groupage worden aangekoppeld. Daarna nog even 500 mtr verderop bijgeladen. Deze trailer moest ook weer afgezet worden in Castrop. Vrijdagmorgen moest er om 7:00 uur geladen worden in Neuss. Ik meende me te herinneren dat ik daar 's nachts niet kon staan dus maar in Castrop blijven staan voor de nacht. Vrijdagmorgen een container aangekoppeld en richting Neuss/Uedesheim gereden. Om 6:45 uur me als eerste aangemeld om te laden, 10 min later reed ik de eerste pallet met toiletpapier de trailer in. Een klein uurtje later reed ik richting Zwaag, waar ik om 13:00 uur moest lossen bij een DC van een grootgrutter. Om 12:30 uur me hier mooi op tijd aangemeld. Ik kreeg een pieper mee en moest wachten in de wagen. Om 13:30 uur maar eens gevraagd of zij mij toevallig waren vergeten. De dame achter het glas zei dat dat niet het geval was, maar ik kreeg wel gelijk een losplek toegewezen. VREEMD!!! Tot en met pallet 30 ging alles zonder problemen, maar de volgende 3 pallets wilden niet uit de trailer. Ze stonden in de lengte in de trailer. Het was ook al niet makkelijk geweest om ze zo in de trailer te krijgen. Maar ik kreeg toch de pallet er tussenuit, alleen bleef de stapel schijtpapier wel tussen de andere 2 pallets staan. Dus noodgedwongen alles maar weer op de pallet gestapeld. Om 15:00 uur reed ik daar toch eindelijk vandaan. Nu op naar Zwolle om een volle trailer aan te koppelen voor Gnm. Om 18:00 uur deze trailer aangemeld en afgekoppeld en nog even de papieren ingeleverd bij de planning. Toen was het eindelijk weekend. Na zo'n werkweek was ik daar wel aan toe. 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten