zondag 11 april 2021

Mijn werk mijn leven. week 14

 Soms loopt het niet als het zou moeten!



Net na 5:00 uur begonnen met het volgooien van de tanken. Toen op zoek naar de papieren voor de eerst rit van deze week. Maar geen papieren te vinden, dus ook geen trailer. Maar ff gevraagdbij de expeditie, maar hier konden zij mij niet helpen. Dus maar contact gezocht met de planning, dit leverde wel wat info op. Hiermee op zoek naar m'n trailer en de papieren uit laten printen bij deur 29. Inmiddels was het alweer 6:30 uur voor ik richting Rietberg reed. Mij om 10:15 uur aangemeld op het losadres, hier was het erg druk. Dus maar wachten tot er een plekje vrijkwam. Koppelen was ook geen optie omdat er geen lege trailers van de firma stonden. Om 12:30 uur eindelijk een leeg plekje om te lossen. Ik weet niet waar de heftruckchauffeur de rollen heen moest brengen, maar volgens mij ergens in Verweggistan want het lossen duurde erg lang. Om 15:30 uur was de trailer eindelijk leeg, nu mocht ik naar Verhoek in Castrop. Hier de trailer op de parking gezet, daarna maar op nachtrust. De volgende morgen een trailer aangekoppeld met 2 adressen. De eerste was een winkel in Osnabrück, hier stond ik net voor 8:00 uur voor de deur. Alleen was de Warenannahme pas vanaf 9:00 uur. Dus noodgedwongen een uurtje dom naar buiten zitten kijken. Toen ze eenmaal begonnen waren, ging het snel. 45 min later reed ik richting Verhoek in Sottrum. Hier om 13:15 uur de trailer aangemeld en voor een dock gezet. Toen even 4 lege trailers voor de docks weggehaald en deze op de parking neergezet. Na het doorgeven van het lege materiaal, kreeg ik de opdracht eentje aan te koppelen. Ik mocht richting Ludwigslust rijden, waar ik de volgende dag kon gaan laden voor de UK. Heb besloten dat ik bij Autohof LTG Wöbellin zou overnachten. Alleen was deze door een verbouwing dicht. Daar toch maar blijven staan voor de nacht. De volgende morgen om 8:40 uur weer uitgerust begonnen. Dat mag ook nadat er dik 15 uur rust op de kaart stond. Om 9:00 uur aangemeld op het laadadres. Hier moest een krat met stukgoed voor de UK geladen worden. Maak de zijkant maar vast open chauffeur, nou dat werd een hele opgave. Hij was niet echt blij met die mooie blauwe doos van mij. Dus alles moest los de trailer ingesjouwd worden. Maar 2 sterke Poolse mannen hadden er geen problemen mee. En zo reed ik iets meer dan een uur later alweer richting het volgende laadadres. Hier aangekomen was ik de derde in de rij, het laden liet dus iets op zich wachten. Een uur later was het mijn beurt en weer een uur later tekende ik de papieren af. Nu op naar Sottrum om bij te laden. Hier net voor 17:00 uur de blikken doos tegen het dock gezet. De loodschef was niet echt blij toen hij de lading zag. Deze moest beter verdeeld worden, zodat er nog 18 rollen tapijt bij konden. Deze 18 rollen moesten beslist aankomen in Gnm in verband met een leveringsverplichting voor de volgende dag. Maar zij hadden geen tijd om de trailer om te gaan laden, dus de trailer op de parking gezet. Ik moest wachten op een andere trailer waar nog rollen in lagen die eerst ook nog gelost moesten worden, waarna deze vervolgens nog geladen werd. Ook dit duurde nog even voor dit klaar gedaan was. Om 19:10 uur kon ik beginnen met de rit naar Gnm. Net voor 23:00 uur de trailer aangemeld en daarna de trailer afgekoppeld. Inmiddels kwam het einde van mijn 15 diensturen rap in zicht, dus de gordijnen maar dicht voor m'n nachtrust. Vrijdag stond er een koppelrit voor mij op de planning. Na 9 uur nachtrust weer vertrekken naar Verhoek in Sottrum. Om 8:00 uur de trailer aangekoppeld, helaas was deze nog niet helemaal geladen. Dus nog maar ff wachten tot alles er geladen was. Om 9:30 uur reed ik in Gnm het terrein af. Met de radio op 10 en de zonnebril op m'n neus relaxt op naar Sottrum. Om 13:15 uur de trailer aangemeld en tegen een vrij dock afgekoppeld. Inmiddels was ook al bekend wat ik mee mocht nemen naar Gnm. Dit was de trailer/container die ik de vorige dag geladen had. Na het aankoppelen eerst 45 min rust op de kaart gezet. Deze tijd nuttig gebruikt met het poetsen van de binnenkant van de cabine. Na de 45 min rust in gezelschap van collega Remon naar Gnm gereden. Net over de grens heb ik nog even de pauzestaffel volgemaakt. Om 18:45 uur stond ik weer voor de slagboom in Gnm. Even snel de papieren afgegeven bij de planning en de trailer aangemeld bij de expeditie. Deze kon worden afgekoppeld bij deur 1 t/m 8, alleen was daar geen dock vrij. Dus de trailer maar op de parking gezet, hierna de vrachtwagen op de parking gezet. Toen was het weer tijd voor het weekend. 

Maandag 12 april hebben de transportbonden een 24 uursstaking uitgeroepen, dit om onze eisen kracht bij te zetten. Hier ga ik ook aan meedoen! Maandag ben ik te vinden op de manifestatie bij De Raket in Rogat en dus niet beschikbaar voor de firma.

Ik doe mee, jullie ook?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten