Crisis of niet, het werk gaat door!
Een plaatje!
De chauffeur werkt door tijdens de corona crisis. Waarom? Omdat het ons werk is, daarom! Ik hoef geen bonus omdat ik nu door moet werken, het enige wat ik wil is een eerlijk loon. In België eisen de vakbonden een bonus voor de chauffeurs, waarom is thuis zitten dan beter? Het is ons werk toch, of zie ik dat verkeerd? Alles is beter dan thuis zitten en dan alleen je basisloon krijgen. De planning bij ons probeert ons zoveel mogelijk bezig te houden, of dit voor iedereen gaat lukken is maar de vraag. Maar ik geloof heilig dat zij hun stinkende best doen, dus maar proberen met z'n allen het beste er van te maken.
Deze week had de planning weer een rit voor mij samengesteld. Ik moest beginnen in Nieuwleusen; hier moest een bundel profielen gelost worden. Rond 10:30 uur begonnen met het aankoppelen van de trailer. En toen gas d'r op naar de eerste, hier was niemand aanwezig. Dus gelost zonder handtekening, ff een paar foto's gemaakt. Deze maar doorgestuurd naar de planning. Hierna naar Konz waar om 19:00 uur gelost moest worden. Mooi op tijd hier aangemeld, maar er moest toch nog gewacht worden. Waarom kon ik niet echt achter komen, rond 19:30 uur mocht ik de trailer tegen het dock zetten. Toch duurde het nog een dik uur voor de 7 colli uit de trailer waren. Aangezien ik nog genoeg rijtijd had om in Speyer te komen, ben ik toch maar daar naar toe gereden. Rond 23:30 uur trok ik de gordijnen dicht voor mijn nachtrust. Dinsdagmorgen om 8:30 uur begonnen met het aanmelden van de trailer. Na het afkoppelen nog ff 2 trailers voor de docks weg getrokken. Toen de beide tanks gevuld. Inmiddels was de vervolgrit voor mij ook bekend. Ik mocht stukgoed voor Speyer en Castrop gaan laden in Heddesheim. Alleen kon dit pas om 13:30 uur gebeuren, dit kon blijkbaar niet anders. Dit omdat er niemand anders in de buurt zat, dus weer wat wachturen gemaakt. Bij aankomst op het losadres kon ik gelijk voor het dock. Dit was weer een meevaller, alleen duurde het tot 14:00 uur voor er werd begonnen met laden. Een uur later zaten de goederen allemaal in de trailer. Nu weer naar Speyer en daar na 45 min rijden de trailer aangemeld. Voordat ik kon aandocken eerst 3 trailers op de parking gezet. De geladen trailer tegen het dock gezet. Deze moest gelost en geladen worden voor een rit naar Castrop. Maar omdat alle goederen die mee moesten nog niet binnen waren, zou de trailer pas laat klaar wezen. Dus in overleg met de planning maar besloten om op nachtrust te gaan. Woensdagmorgen om 4:00 uur weer begonnen. Na het aankoppelen van de trailer op weg naar Castrop. Mooi binnen m'n 4,5 rijuren hier de trailer aangemeld, ik kon deze afkoppelen op de parking. Toen eerst ff onder de pomp door geweest en hierna was m'n vervolgrit ook al weer bekend. Er kon een trailer worden aangekoppeld voor België. De reis naar Tielt liep voorspoedig, binnen 4 rijuren was ik op de bestemming. Hier de trailer op de parking gezet en weer eentje aangekoppeld voor Gnm. Deze was nog niet helemaal klaar, dus er moest ff gewacht worden. Na een uur ging het sein op groen en kon ik na het tekenen van de papieren vertrekken. Ik had besloten bij de tank cleaning Lokeren te overnachten. Maar deze bleek te zijn gesloten en mocht er niet geparkeerd worden. Dus nog maar een stukje verder gereden. Op de parking bij Waasmunster was nog een plekje vrij. Deze dag 741 km gereden, ik had dus wel voldoende gedaan deze dag. Hier kwam collega Marco ook nog ff buurten, hij moest nog even 45 min pauze maken voor hij door kon richting Duitsland. Donderdagmorgen om 4:00 uur weer begonnen, om 7:15 uur was ik in Gnm. Eerst de combinatie even in bad gedaan, want er zaten nogal wat slachtoffers op m'n voorruit. Hierna de trailer aangemeld en afgekoppeld. Toen de planning ff lastig gevallen met de vraag wat ik mocht gaan doen. Dit werd snel uitgezocht. Ik mocht met een lege trailer richting Assendelft rijden, hier kon ik een trailer gaan koppelen wederom voor Gnm. Bij aankomst in Assendelft de trailer tegen een dock gezet, de trailer die ik mee moest nemen was inmiddels al geladen. Dus reed ik een paar minuten later alweer richting de basis. In Gnm de trailer bij Verhoek Nederland afgeleverd en heb ik maar weer de planning lastig gevallen. En weer mocht ik een lege trailer aankoppelen, nu om 27 pallets te gaan laden in Zwolle. Na aankomst in Zwolle vlogen de pallets de trailer in, 30 min later reed ik hier alweer vandaan. In Gnm de trailer op de parking gezet en eerst maar even de pauzestaffel vol gemaakt. Intussen in overleg met de planning wat ik vrijdag kon of moest gaan doen. Ik heb gezegd als er weinig werk is, dan mochten zij mij wel naar huis sturen. Omdat ik m'n uren wel gemaakt had deze week, zou ik hier mee geen probleem hebben. Een tijdje later kwam het bericht dat ik aan mijn weekend kon beginnen. Rond 18:00 uur mijn vrouw verrast met mijn aanwezigheid, volgens mij was zij er wel blij mee. Wat wel te begrijpen is natuurlijk 😇. Vrijdag het aangename met onaangename gecombineerd, oftewel onkruid gewied (niet mijn hobby). De rest van het weekend de gebruikelijk dingen gedaan, dus vrij weinig tot niks. Maandagmorgen rond 1:00 uur mag ik weer aantreden, nu voor een rit met diverse adressen in Noord/oost Duitsland. Ik zeg niks mis mee!
Zo de hut leeg, nu nog ff stelling afbreken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten