maandag 13 april 2020

Mijn werk mijn leven.. week15

Na 5 weken maar weer eens wat gaan doen.

Een mooie schone losplaat in Tournai

Het Covid 19 virus houdt de hele wereld in zijn greep. Het ene land doet een totale lockdown, wij mogen blij wezen dat hier is gekozen voor een intelligente lockdown. Maar wat het beste is? De tijd zal het leren, maar ik ben blij met deze optie. Zo heb je toch nog enige vrijheid, ik houd mij netjes aan de regels. Als was het wel eventjes wennen: niet meer ff buurten bij vrienden, niet meer even lekker uit eten en 1,5 mtr afstand te houden. 
Maandagmorgen na 5 weken vrij weer begonnen. Om 2:00 uur de kaart in de tacho gestoken. Toen op zoek naar m’n trailer en kooiaap. Nadat deze er achter zaten op naar Tournai. Hier moest voor 8:00 uur gelost worden. Nog een heel uitdaging om het losadres te vinden en om er te komen, de afrit van de snelweg was afgesloten. Na enig zoeken het losadres toch gevonden, alleen was er niemand aanwezig. Gelukkig had ik een beschrijving meegekregen, waar ik wel en niet mocht lossen. Ik kon met de auto mooi naar binnen rijden, zo hoefde ik niet ver te rijden met de spullen. Na bijna 2 uur lossen was de trailer voor 3 kwart leeg en kon ik op weg naar de volgende. In Leuze moesten 2 lange kisten gelost worden bij een fouragehandel. Dit liep lekker snel en binnen 15 min reed ik hier weer vandaan. Het volgende adres was in Saint Vaast. Hier moest een bundel profielen worden gelost. Bij aankomst op het Cmr adres bleek dit alleen het factuuradres te zijn. Het losadres bleek 6 km verder te zijn, de klant is voor mij uitgereden. Toen dit er uit was het nog maar 600 mtr naar het volgende adres. Dit bleek het plaatselijke ziekenhuis van La Louviere en de losplaats was niet bereikbaar met trekker/oplegger. Dan maar een stukje rijden met de kooiaap, gewoon ff lossen op de openbare weg. Na één uur lossen kon ik op naar de laatste in Chapelle Lez Herlaimont. Dit was een tuincentrum en de goederenontvangst was al gesloten. Gelukkig had ik het telefoonnummer van m’n contactpersoon, even later kon ik toch nog lossen. De 13 colli’s waren zo uit, gelijk de trailer even ombouwen. Hierna een bericht naar de planning  de vraag “wat mag ik gaan doen”. Ik mocht dinsdag gaan laden in Moeskroen, dus op zoek naar een rustplaats. Net binnen mijn 15 diensturen had ik deze gevonden. ‘s Avonds lekker gegeten in Restaurant Actros, waar de kok een lekkere lasagne voor mij klaar had gemaakt. Na een goede nachtrust weer met frisse tegenzin om 6:45 uur weer begonnen te rijden. Net voor 8:00 uur aangemeld op mijn laad adres, gelijk kon er geladen worden. Binnen een uur lagen de 24 rollen in mijn trailer, inmiddels was mijn volgende laadadres ook al bekend. Er moest stukgoed voor Duitsland geladen worden in Wielsbeke. Er moest geladen worden bij poort B14 en het is logische dat deze naast poort B1 zit. Ik ben er dus gewoon voorbij gereden maar, verder dan de B10 kwam ik niet. Dus maar ff gevraagd hoe ik bij B14 kwam. Bij aankomst bleek dat er ook een collega stond. Het bleek dat hij voor dezelfde opdracht kwam, alleen had hij de opdracht gekregen van de opdrachtgever. Na telefonisch contact met de planning kon hij verder rijden. Nadat de rollen in m’n trailer zaten nog ff de papieren gehaald op een andere locatie. Hierna kon ik naar Kruishoutem, hier de trailer aangemeld en afgekoppeld. Toen eerst de tanks gevuld met diesel, inmiddels stond mijn vervolg rit ook op de boordcomputer. Er stond een volle trailer voor mij klaar met bestemming Verhoek in Castrop. Nadat ik de wettelijke pauze op mijn tacho had gezet op naar Castrop. Zonder oponthoud Antwerpen en dwars door de Ruhr gereden. Net na 17:00 uur de trailer aangemeld bij de man met het lange haar, VRIENDELIJK werd mij verteld dat ik de trailer op de parking mocht zetten. Ook kreeg ik gelijk m’n opdracht voor woensdag, er moest om 6:00 uur vertrokken worden naar Verhoek in Speyer. Wederom lekker gegeten in Restaurant Actros, dit bleek dus een Italiaans restaurant te zijn. Want de kok had deze avond een lekkere spaghetti gemaakt! Woensdagmorgen om 5:45 uur op zoek naar mijn  papieren. Deze waren alleen niet te vinden en de trailer was ook nog leeg. Door onverwachte drukte lagen ze vier trailers achter op de planning.Er moest dus gewacht worden, ook omdat er geen andere opties voorhanden waren. Net na 11:30 uur ging het sein op groen en kon ik vertrekken. Ook de trailer van collega Marco was inmiddels klaar, hij moest naar Verhoek Greding. Wij hebben maar besloten om tot Giessen samen op te rijden. Net voordat wij uit elkaar gingen nog ff pauze gemaakt. Op de kruising A5/A45 is ieder onze eigen weg gegaan. In Speyer de trailer tegen een dock aangezet en de papieren afgegeven. Toen op zoek naar een lege vlakke trailer, de keuze viel op een container. Hiermee kon ik donderdagmorgen om 7:00 uur gaan laden in Ramstein. Van een collega had ik gehoord dat je kunt overnachten bij het laadadres voor de deur. Onderweg hier naar toe even gegeten bij Maxi Autohof Kirchheim, hierna m’n uren vol gereden naar Ramstein. Donderdagmorgen om 7:00 uur aangemeld om te laden, er kon gelijk begonnen worden met laden. Al snel rolde de eerste pallet de container in, bij de 2e pallet was er een probleem. Deze was te hoog en paste niet door de deuropening, er zou dus moeten worden afgestapeld. Alleen wist ik niet of dit mogelijk was, want ik moest ook nog ergens anders laden. Het zou ongeveer 2 laadmeter extra kosten, dus de planning maar wakker gebeld. Volgens hun zou het geen probleem zijn als dit maar 2 meter extra was. Maar ook de opdrachtgever moest akkoord geven. Het duurde tot 8:45 uur voordat dit er kwam. Net na 9:30 uur zaten de pallets in de trailer, nu snel op naar Wiltz (Lux).  Hier moest voor 12:00 uur geladen worden, wat even een uitdaging zou worden. Want het was nog bijna 3 uur rijden tot daar, dus maar geprobeerd om er nog wat tijd af te rijden. Onderweg de planning maar ff gebeld of zij contact konden opnemen met het laadadres. Nadat de planning dit diverse malen had geprobeerd, kreeg ik bericht rijd er maar heen. De telefoon wordt niet opgenomen ,probeer maar of zij er dan nog zijn. Om 12:15 uur stond ik voor de ingang bij het laadadres, na het opnemen van mijn temperatuur mocht ik naar binnen. Gellijk werd er begonnen met het laden en 30 min later reed ik de poort al weer uit. Nu gas d’r op richting Gnm, dit was nog te halen binnen mijn dagelijkse rijtijd. Hier moest eerst mijn laatste laadadres gelost worden, de rest was voor een bedrijf in Zwolle. Maar ff contact met de planning gehad of zij vrijdag na Zwolle nog iets voor mij in petto hadden. Dit was niet het geval, dus maar gevraagd of zij iemand hadden die Zwolle dan kon lossen voor mij zodat ik naar huis kon gaan. Dit was geen probleem volgens de planning en zo kon ik om 19:30 uur aan mijn weekend beginnen. Dinsdagmorgen beginnen met een rit naar Amsterdam, daar even een sportveld lossen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten