zondag 19 april 2020

Mijn werk mijn leven. Week 16

Aan diversiteit geen gebrek deze week.
Klaar met lossen in het zonnetje in Fredericia (DK)

Maandag lekker nog ff een dagje aan het weekend geplakt. Dinsdagmorgen ook nog enigszins uitgeslapen, hoefde pas om 6:00 uur te vertrekken. Ean halfuurtje eerder op zoek naar de trailer, toen deze er achter zat kiezen uit een kooiaap. Had geen nummer gekregen van de planning, kon er dus eentje uitzoeken. Voor mij was dit geen probleem. Bij collega's liep dit niet helemaal goed omdat er wel collega's waren die een nummer hadden gekregen en de kooiaap was meegenomen door een ander die geen nummer hadden gekregen. Toen de kooiaap achter de trailer hing op naar Amsterdam, hier moest om 8:00 uur een sportveld geleverd worden.  Mooi op tijd aanwezig op het losadres, waar ook al een collega van mij stond. Toen eerst even wachten op de contactpersoon, het veld was niet bereikbaar ivm een te laag viaduct. Na overleg de rollen voor het viaduct neergelegd, eerst de 5 rollen van m'n collega gelost. Toen begonnen aan mijn 22 rollen, de eerste 2 slagen waren snel gelost. Toen ik aan de laatste slag begon, was het ff rommelen om de eerste rol er uit te krijgen. Het was strak tot aan het dak geladen, maar het lukte toch om de rol eruit te krijgen, all duurde het nog wel anderhalf uur voor die er werkelijk uit was. Toen de rol er voor de helft uit was, hield de kooiaap het voor gezien. Totaal geen beweging meer in te krijgen, eerst dus zelf op zoek naar het euvel. Maar ik kon de oorzaak niet vinden, dus maar ff bellen met de werkplaats. Via de telefoon adviezen gekregen, maar ik kon bij een deel niet komen. Dit omdat de mast er voor stond, dus er moest een monteur komen. Al met al duurde dit dik 1,5 uur, maar toen liep de aap weer als een zonnetje. Net na 12:00 uur leeg en kon ik naar Kampen om te laden. In de polder even pauze gemaakt. Net toen de pauze er op zat, kreeg ik nog een laadadres door. In Emmeloord moesten 5 pallets geladen worden bij een manege, deze pallets moesten retour naar Salzwedel. Bij de planning aangegeven dat ik geen lepelaap mee had, maar dat was volgens hen geen probleem. Het was dus wel een probleem, want op het laadadres was geen heftruck of iets dergelijks aanwezig. Na overleg met de planning dus maar doorgereden naar de volgende. En soms kan alles tegen zitten, zo ook nu weer. Aangekomen bij de volgende was dit bedrijf al gesloten, dit kwam door het Corona crisis . Hierdoor waren de laad- en lostijden aangepast, er zat dus niks anders op dan leeg naar Gnm te gaan. De volgende dag stond er een rit met 10 adressen Denemarken voor mij op de planning. Wel weer teringvroeg vertrekken, dus om 2:00 ging m'n wekker. Nadat ik aan de trailer een kooiaap had gekoppeld op naar het eerste adres in Sommersted. Dit was een montagebedrijf aan een drukke weg. Ik zet altijd mijn wagen tegenover losadres neer, dit is een boerderij met voldoende ruimte. De boer is hiermee akkoord, en het is een stuk veiliger lossen. Na een 30 min reed ik al weer verder, nu op naar Føvling. Hier moest een lange kist gelost worden, tijdens het worstelen met de span m'n kop gestoten. Even luid het alfabet van achteren naar voren uitgeroepen, het resultaat spanband los, een buil en flinke koppijn. Na het lossen van de kist ff een foto gemaakt en gewacht op de contactpersoon. Het volgende adres kon ik met m'n rijtijd nog halen, alleen kon ik dan niet meer verder. Na contact met de ontvanger, besloten dit de volgende dag om 7:00 uur dan maar te lossen. Donderdagmorgen precies op tijd aanwezig in Assens, na een half uur reed ik richting Fredericia/Taulov. Hier had ik 2 losadressen, de eerste was bij DHL Express.  Bij het aanmelden zei een jongedame dat zij de contactpersoon zou sturen. Maar na het lossen van 2 spare parts en 20 min wachten, was ik er klaar mee en ben naar binnen gelopen. Éénmaal binnen werd ik bijna besprongen door 4 man met handschoenen en mondkapjes. Het bleek dat ik helemaal niet binnen mocht komen, maar de deur stond wel uitnodigend open. Zo kwam het dat ik binnen een minuut al mijn handtekening op de cmr had. Nu 800 mtr verder lossen bij SCA verpakkingen. Hier 35 collie gelost en toen deze gelost waren op naar de volgende in Brabrand. Op weg hiernaar toe nog even een collega bijgestaan, hij moest 3 Teledocks lossen maar had onderweg zijn kooiaap afgestaan aan een andere collega. In Brabrand moest er gelost worden op een bouwplaats, hier dik 50 colli gelost. Dit vloog de trailer uit ,alles mooi binnen in de nieuw gebouwde loods gelegd. Toen deze eruit waren, stonden er nog 4 adressen op mijn ritlijst. Deze zouden vandaag allemaal niet meer lukken. De volgende was een bouwbedrijf in Bjerringbro, de goederen mooi naast de trailer kunnen lossen. Hierna eerst maar even pauze gemaakt, want dit was er nog niet van gekomen door mijn harde arbeid. Na de rustperiode op naar Karup/Fårbæk, hier moest een deur van 12 mtr gelost worden. Deze was aan 2 kanten geladen, zodat beide zijkanten helemaal open moesten. Na het lossen van de eerste zijkant meteen de schotten er weer in gezet. Toen de wagen verplaatst voor de rest. De lange deur was voor een hangar van de eigenaar zijn privé vliegtuig. De volgende 2 adressen waren in Herning, hier moest ik ook weer retour laden. Dus maar naar dit adres toe gereden, hier stond ook collega André. Eerst nog ff de pauzestaffel volgemaakt, daarna de stellage afgebroken en in de palletbak gelegd. Dit hebben wij samen ff gedaan, daarvoor mijn dank aan André. Samen gaat het toch een stuk sneller dan dit allemaal alleen te doen. De volgende dag om 7:00 uur aangemeld. Natuurlijk moesten wij aan hetzelfde dock laden, zodat André als eerste laden mocht. Dit was voor mij geen bezwaar, want een van m'n adressen was een bank. Deze zou niet eerder openen dan 9:00 uur. Na het laden eerst naar de Deense Post gereden om een kleine kist te lossen. Net voor 9:00 uur stond ik in de straat bij mijn losadres, op de papieren stond 6b. Dus daar aangemeld maar hier was niks bekend, er was alleen een DSB 7eleven en dit was een winkel. Hier was ook niks bekend over een levering. Een technieker werd erbij geroepen, ook deze wist van niks. Dus maar verder zoeken dan, ook op 6a en 6c was niks bekend. Dus maar ff bellen met de planning of ik dit ergens anders mocht lossen. Na het akkoord van de planning stond de technieker ineens naast mij. Hij had inmiddels uitgevogeld dat het toch voor hem was, toch prachtig die communicatie tussen de verschillende afdelingen. Na het lossen kon ik richting Verhoek in Sottrum, hier moest ik de trailer aanmelden en afkoppelen. Hier kon ik weer eentje aankoppelen voor Gnm. Ook moest ik de kooiaap meenemen naar Gnm. Met wat kunst en vliegwerk de balk van de onderrijbeveiliging eruit gekregen. Nu snel op naar het weekend en met een 20 min speling moest dit haalbaar zijn, omdat het de hele week al rustig was op de weg. Alleen moeten er dan niet een aantal auto's gaan kussen in de Baustelle bij Bremen. Dit kostte mij meer dan een uur extra rijtijd extra. Zo kon ik pas zaterdagmorgen aan mijn weekend beginnen. Maandagmorgen mag ik uitslapen, hoef pas om 11.00 uur te beginnen met een ritje Duitsland, waarvan de eerste pas na 19:00 uur mag worden gelost.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten