Een splinter in je band is niet leuk!
Splinter in de band
De week weer goed begonnen: bijna een halfuur lopen zoeken naar de trailer. Op mijn lijst stond nummer 4919, maar deze was niet te vinden. Op de laadlijst kon ik het nummer niet goed lezen, maar begrijp wel dat de planning het laatste cijfer als een 9 herkende. Na het controleren van diverse trailers, bleek dat de 9 een 0 moest voorstellen. Na het aankoppelen van deze trailer op naar Castrop om de kooiaap op te halen. Hier ook even de tanken volgegooid. In Amt Wachsenburg bij Erfurt de eerste gelost, de 15 colli werden vlug uit de trailer geschept. Daarna snel op weg naar Verhoek Eisenberg. Onderweg hier naar toe nog ff een uurtje de binnenkant van m'n ogen bekeken. Aangekomen in Eisenberg het spul in de knik gezet en zelf ff de rollen op de ramp gelegd. Toen 2 schotten goed in de trailer gezet, dit was bij het laden denk ik niet helemaal goed gegaan. De bedoeling was om hier op nachtrust te gaan, maar de planning had iets anders in hun hoofd. Dus maar onder protest de volgende nog gelost. Het zou allemaal weer krapjes worden. In ieder geval om binnen m'n rijtijd na het lossen nog een parking te vinden. Nu viel het nog een beetje mee, ik kwam net boven m'n 10 rijuren uit. Ik hou er niet van om strak m'n rijuren te gebruiken, mede door dat dit 9 van de 10 keer helemaal niet nodig is. En helemaal als ik te veel adressen moet lossen, dit zou de volgende dag al blijken. Dinsdagmorgen om 6:00 uur weer begonnen met rijden, het volgende adres was een BMW garage in Bautzen. Het lossen ging lekker vlot, de 2 ind-deuren bij de montageplaats neergelegd. Hierna onder begeleiding achteruit de bundestrasse weer op. De volgende losplaats was Hoyerswerda, hier moest gelost worden bij een school. Bij aankomst eerst maar ff aan de wandel omdat de straat waar de school zat erg smal was. De contactpersoon was niet bereikbaar, dus maar op zoek naar hem. Op de bouwplaats was hij ook niet te vinden. Inmiddels had ik de bouwingang wel gevonden. Toen ik weer bij de auto kwam, had ik ook een bericht van de planning. De contactpersoon had de auto gezien, maar hij kon mij niet vinden. Inmiddels hadden wij elkaar gevonden. Ik moest eerst maar ff een plaats zoeken om te lossen. Hier het spul weer in de knik gezet en de rollen via de voordeuren gelost. Op de losplaats de rollen door een openstaande deur naar binnen geprikt. Na bijna 2 uur lossen kon ik op weg naar de volgende. Dat was Thiendorf, waar gelost moest worden hij een kwekerij. Dit was in opdracht van een Nederlands bedrijf, deze bouwt kassen overal te wereld. De spullen konden gelijk naast de trailer gelost worden. Toen deze ook weer was gelost, kon ik op naar Blankenfelde. Hier moest ook bij een school gelost worden. Ik had een bericht van de planning gekregen dat de klant tot ongeveer 16:00 uur aanwezig zou zijn. In overleg toch maar even met de contactpersoon gebeld. Er bleek een miscommunicatie te zijn, het lossen kon pas woensdag om 7:30 uur. Dus in de buurt van Blankenfelde een parking gezocht. Hier gelijk de trailer maar even omgebouwd, aangezien ik toch op tijd stil stond. Woensdagmorgen om 7:30 uur aangemeld op het losadres en samen met de contactpersoon op zoek gegaan naar een geschikte losplaats. De straten waren nogal smal, dus maar een betere plek gezocht. Toen deze was gevonden, de trailer maar ff afgekoppeld. Dit omdat de losplaats niet breed genoeg was om de trailer te scharen. De rollen weer door een deur naar binnen geprikt. Na het lossen het spul maar weer aangekoppeld. Nu moesten nog 5 pallets gelost worden op 4 adressen in Berlijn. De rest van de dag dus een beetje kriskras door Berlijn aan het sturen geweest. Het eerste adres was een grote bouwplaats midden in Berlijn, hier moesten 4 pallets gelost worden. Het bouwterrein oprijden ging niet lukken met een oplegger, maar lang leve de kooiaap! Toen ik de kooiaap wilde pakken, zag en hoorde ik dat ik een lekke band had op één van de assen van de trailer. Eerst dus contact gezocht met de garage, zodat zij een bandenboer konden regelen. Na het lossen duurde het nog 1,5 uur voor de bandenboer er was maar een half uur later kon ik weer vertrekken. De oorzaak van de lekke band was een hele grote splinter, da's weer eens wat anders dan een spijker. Nu op naar de volgende, hier een lange kist van 4 mtr gelost. Hierna nog een palletje buffers afgeleverd bij een monteur thuis. Dit zijn altijd de leukste adresjes midden in een woonwijk. Hierna naar de laatste om de laatste pallet te lossen. Hier was ik om 14:45 uur, natuurlijk was hier de goederenontvangst open tot 14:30 uur. Maar omdat ik zelf kon lossen mocht ik de pallet wel op de rampe neerzetten. Gelijk even de laatste schotten in de trailer gezet, ik moest toch ff wachten op m'n laadopdracht. Donderdagmorgen kon ik gaan laden in Kyritz, hier mooi op tijd aangemeld. Een half uurtje later reden zij de eerste bigbag de trailer in, een uur later zaten alle bigbags in de trailer. Gelukkig was ik mooi op tijd en hoefde ik niet erg lang te wachten. Een collega die hier ook moest laden heeft meer dan 2 uur staan wachten voor hij aan de beurt was. Na het laden mijn kooiaap weer opgezocht. Nadat ik de kooiaap er weer achter had op weg richting NL, maar dit veranderde onderweg weer. De trailer kon bij Verhoek Castrop afgekoppeld worden, de lading was voor maandag om gelost te worden. In Castrop zou 's avonds een trailer aankomen, deze mocht ik dan aankoppelen en meenemen naar Gnm. Als ik rond 9:00 uur in Gnm zou zijn, was dat vroeg zat volgens de planning. Dit liep echter iets anders omdat de trailer erg laat binnen kwam. Pas de volgende dag rond 11:15 uur reed de collega het terrein op in Castrop. Na het aankoppelen van de trailer en de kooiaap kon ik richting Gnm rijden. Hier arriveerde ik om ongeveer 14:00 uur, dik 5 uur later dan de bedoeling was. Onderweg had ik al gehoord dat ik bij terugkomst aan m'n weekend kon beginnen. Op de basis de kooiaap op de parking gezet, de trailer gelijk afgezet bij deur 69 zodat zij gelijk konden beginnen met lossen. Rond 14:30 uur kon ik aan mijn weekend beginnen. Maandagmorgen om 3:00 uur weer vertrekken, nu met 3 adressen zuid Duitsland.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten