Planners kunnen best grappig zijn, tenminste dat vinden zij zelf!
Soms ben je met je hoofd in de wolken, maar soms rijd je er boven.
(Foto genomen bij Würzburg)
Maandag weer vroeg begonnen, om 2:45 uur reed ik Gnm al uit. Op mijn ritlijst stonden 4 adressen België en eentje in Frankrijk. Voor het wegrijden ff de papieren gecheckt, dit zou volgens de planner een mooi ritje zijn. Da's best grappig dat hij dit vindt van achter zijn beeldscherm. Maar een ritje België is nooit mooi, heel België is niet mooi. En het kan dus ook nooit een mooie rit zijn. Om 8:00 uur moest er gelost worden in Jodoinge, precies klokslag 8:00 uur reed ik bij de klant het terrein op. Na een uurtje lossen kon ik richting Drogenbos rijden. Hier moest gelost worden op een bouwplaats, maar er moest gelost worden vanaf de straat. Dit was langs de n266 richting het centrum. Dan is het extra spannend en tijdrovend als aan 2 kanten is geladen. Na bijna 3 uur lossen kon ik op naar de volgende in Lot. Hier moest gelost worden bij een betonpompbedrijf, hier ging het ook lekker. 500 mtr achteruit rijden om te kunnen lossen. Op het terrein kon niet gedraaid worden, dus dan maar zo. Nu had ik de goederen wel aan goede kant liggen, kon dus mooi lossen voor de oprit. Inmiddels was de dag al bijna vol, maar de volgende moest er ook nog uit. Het was een hele uitdaging om de losplaats te bereiken in Oisquercq. Allemaal weggetjes en bruggen van max 3,5 ton, dus op zoek naar een andere weg. Deze vond ik snel, maar deze was voor verkeer onder de 2,5 ton. Alleen in deze weg zaten geen bruggen, dus ik heb het er maar op gewaagd. Tegenverkeer moest alleen uitwijken naar de inritten want ik had de hele 2,5 mtr van de weg nodig. Dit bleek ook de enige weg te zijn die je kon nemen met een vrachtwagen naar het losadres. Na het lossen op zoek naar een slaapplekje, toen die gevonden was op nachtrust. Zo eindigde de extra lange dag om bijna 18:00 uur. Dinsdagmorgen om 6:00 uur stapte ik de fitnessruimte van Verhoek binnen. Eerst maar even stoeien met het kleine spul (bijna 45 liggers bundelen). Hierna even deadliften (12 palen uit de trailer halen). Na 1:15 uur was ik er wel klaar mee, genoeg gesport deze dag en alles lag weer netjes in de palletbak. Nu op naar Mauberge, hier de laatste pallet lossen. Dit was bij de Renaultfabriek, gelost met gebruik van een mondkapje. Maar wel zonder bril want je ziet toch niks als je zo'n ding gebruikt. BUT SAFETY FIRST!! Na het lossen op zoek naar een plek waar ik de kooiaap af kon zetten. Deze zou later op dag worden opgehaald door een collega. Inmiddels was m'n vervolg ook bekend, ik mocht bigbags gaan laden in Avelgem. Na het laden deze trailer afgezet in Kruishoutem, hier een volle bak aangekoppeld voor Greding. Toen mijn uren nog vol gereden. Bij Maxi Autohof Ransbach/Mogendorf m'n nachtrust gemaakt. Ongeïnteresseerd personeel en de dure parking hebben mij doen besluiten voortaan de Maxi autohofen links te laten liggen. Woensdagmorgen weer vroeg begonnen te sturen, rond 10:00 uur de trailer aangemeld en afgekoppeld. Onderweg hier naar toe had ik het vervolg ook al doorgekregen. Er moesten 25 rollen gelost worden in Bannenburg. Dit moest gedaan worden met een kooiaap. Na het aankoppelen van de trailer en kooiaap snel weer op weg. Onderweg nog ff de pauzestaffel vol gemaakt. In Bannenburg moest gelost worden bij een nieuwbouw project. De contactpersoon wilde graag de rollen binnen hebben, maar dit ging mij echt met geen mogelijkheid lukken. Dus besloot hij dat ik de rollen zo dicht mogelijk bij de deur neer moest leggen. Dan zouden zij die wel naar binnen dragen, met 4 man sterk werden de rollen van 300 kg naar binnen gedragen. Ik had mijn fitness van deze week al gehad, dus hoefde ik niet mee te helpen(gelukkig). Na het lossen kon ik weer richting Greding, hier de kooiaap en de trailer afgezet. Net binnen mijn 10 rijuren drukte ik de tacho op nachtrust. Donderdagmorgen stond een rit naar Castrop op de planning. Na 6,5 uur reed ik hier de parking op, gelijk de trailer laten lossen. Toen ff de tanken volgegooid, hierna ff onder de pomp geweest. Toen nog een stukje opgereden naar het laadadres voor vrijdagmorgen. Vrijdag om 6:30 uur aangemeld om te laden bij de papierfabriek in Neuss. Om 7:15 uur zaten de 33 pallets met toiletpapier alweer in de trailer. Nu op naar Oosterhout om daar te lossen bij een DC, hier moest ik voor 11:00 uur zijn. Dit lukte allemaal mooi, want om 10:45 stond ik al een pallet wc-papier over te stapelen. Deze pallet kreeg ik niet uit de trailer, omdat het plastic aan elkaar vast plakte. Met als gevolg dat ik de pallet er zo onderuit trok, vrijdag dus genoeg schijtpapier door m'n handen gehad. Het lossen duurde dus iets langer dan de bedoeling was. Na het lossen de papieren nog ff halen. Toen ik terugkwam bij de wagen was de vervolg opdracht ook al weer binnen. Ik mocht naar Raalte om hier een volle bak te gaan laden voor Valluhn, hiermee kon ik naar Gnm komen. Maandagmorgen mag ik om 0:01 uur vertrekken met deze lading, met een slottijd van 7:30 uur. Klote tijd maar wat moet, moet gebeuren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten