woensdag 21 september 2022

Nog een weekje hard werken.

 Nog even een weekje werken!


Maandagmorgen net na 5:00u de trailer aangekoppeld, daarna eerst de tanken gevuld met diesel. Ook de adblue even volgegooid, want daar zat ook niet veel meer in. Toen aan mijn rit begonnen naar Verhoek Eisenberg. Via Kassel rustig die kant op gereden, door een vertraging besloten om via de A38 te rijden. Zonder verdere problemen om 15:15u de trailer tegen het dock gezet. Hier moest op 25 rollen na alles gelost worden. Net voor 16:30u deed ik de deuren weer dicht. Daarna nog even een klein stukje op gereden en gekeken of er nog een plekje was bij Autohof Weissenfels/Zorbau. Hier was idd nog genoeg ruimte dus maar een mooi plekje uitgezocht. Al snel kwam de parkwachter eraan om zijn 10 euries parkeergeld te innen. Normaal kreeg je hier €8 terug in de shop of restaurant. Maar nu niet meer: je betaalt alleen €10 voor de parking. De volgende keer maar een ander plekje zoeken. Oke de baas betaalt de parking wel, maar ik heb er een hekel aan als ik alleen voor de parking moet betalen.


Weinig ruimte dan zo maar lossen!


Dinsdagmorgen om 7:00u begonnen aan het laatste stuk naar Leuna. Hier moest voor 9:00u gelost worden bij een groothandel. Om 7:30u reed ik het terrein op om mij aan te melden. Aan de balie vertelden ze me dat ik te vroeg was en pas tussen 9 en 9:30u gelost zou worden. Er stond toch iets anders op mijn papieren. Maar aangezien de rollen mij te zwaar waren maar noodgedwongen gewacht. Om 9:15u maakte de heftruckchauffeur zich op om te beginnen met het lossen. Tergend langzaam werden de 25 rollen gelost. Om 10:15u reed ik daar pas weer vandaan. Inmiddels was de planning al druk bezig een retourvracht te zoeken. Ik ben maar naar het autohof bij Leuna gereden, daar maar even een sanitaire stop gemaakt. Bij terugkomst bij de auto stond mijn opdracht ook al in de boordcomputer. Ik mocht ibc's gaan laden in Vechelde. Om 14:00u mij hier aangemeld om te laden. Na het aanmelden stond de heftruckchauffeur al bij de slagboom op mij te wachten. Het waren geen complete ibc's maar de plastic vaten waar de vloeistof in zit. Een lichte vracht dus. Vakkundig werd alles 3 hoog geladen door de heftruckchauffeur en zijn hulp. Bij het sluiten van de deuren had ik even hulp nodig, want de laatste rij stond op omvallen. Met een bezem werden de stapels in bedwang gehouden zodat ik rustig en veilig de deuren kon sluiten. Na een klein uurtje tekende ik alle papieren af die nodig waren voor deze rit. Nu de uren vol rijden richting Kampen. Bij Deurningen trok mijn auto plotseling naar rechts, met andere woorden de nacht doorgebracht bij Frans op den Bult.


Woensdagmorgen om 6:00u weer begonnen met rijden, 1,5u later stond ik bij de aanmeldbalie in Kampen. Na te zijn gewogen kon ik gaan lossen op de het terrein. Bij het opendoen van de deuren kwamen de eerste lege ibc's mij al tegemoet. De rest even met de hand naar buiten gedrukt. Een uur later stond ik weer op de weegbrug en ik vertrok 1300 kg lichter. Nu kon ik naar Gnm om daar de trailer om te laten bouwen zodat ik kon gaan laden in Zeewolde. In Zeewolde aangekomen reed net voor mij een collega ook het terrein op. De laadploeg was blij dat er meteen 2 auto's kwamen, alleen was er door een storing in de productie maar vracht voor 1 auto. Dus maar even een belletje met de planning gedaan en zij besloten dat ik moest gaan laden. Mijn collega moest zijn trailer weer dicht maken en contact opnemen met de reisleiding in Gnm. Toen ik eenmaal op de laadplek stond, werd er snel begonnen met laden. Om 13:00u reed ik met de goederen naar Gnm. Onderweg daar naar toe de pauzestaffel even bijgewerkt. Na het aanmelden van de lading in Gnm de trailer afgezet op de aangewezen losplek. Toen mij gemeld bij de planning met de vraag wat ik nu mocht gaan doen. Na enig zoekwerk werd voor mij een rit naar België gevonden. Na het aankoppelen de papieren gehaald bij de planning, daarna naar Hank gereden om daar de nacht door te brengen.


Donderdag vroeg weer gaan rijden om een beetje vroeg bij het losadres in Moeskroen te zijn. Om 8:30u stond ik daar op de weegbrug. Na het wegen kon ik gaan lossen via de laadbrug. Nadat de eerste 4 pallets gelost waren, stond de rest van de pallets 2 hoog gestapeld. Dan is het een uitdaging om ze per 2 tegelijk te lossen. Daar kwam de heftruckchauffeur iets te laat achter. Er kwam een scheldpartij waar ik niets van verstond (het was in het Frans), maar elk woord begreep (stiekem ff achter de trailer staan lachen). Nu moesten alle rollen met garen met de hand weer op de pallet gezet worden. Dat deed hij best wel handig en snel. Na 1,5 uur reed ik hier weer vandaan. Nu mocht ik naar Verhoek Kruishoutem waar een volle trailer voor mij klaar stond. In Kruishoutem de lege trailer op de parking gezet, daarna de tanken weer gevuld met diesel. Toen mij gemeld bij de dames op kantoor voor de papieren van mijn vervolg. Deze rit ging naar Verhoek in Hasselt. Net voor de grens nog even pauze op de kaart gezet. Om 16:45u stond ik in Hasselt tegen het dock. Een klein uurtje later reed ik hier weer vandaan, nu weer naar Gnm in de hoop dat mijn vervolgrit klaar zou zijn. Maar dit was ijdele hoop, want natuurlijk was de trailer nog niet geladen. Dus maar einde oefening en noodgedwongen op nachtrust.


Ik had voor vrijdag de wekker gezet op 5:00u omdat ik rond 5:30u moest vertrekken naar Verhoek Sottrum. Net voor 5:00u deed ik mijn ogen open. Voor de zekerheid opende ik even de berichtenbox. Daarin stond een nieuw bericht in met de mededeling "dat mijn trailer niet voor 8:00u gereed zou zijn". Dus de wekker maar verzet naar 7:00u en lekker 2 uur extra liggen knorren achter de stoelen. Nadat ik was opgestaan en ik de eerste koffie had gedronken, kreeg ik een bericht dat de trailer klaar was. Nadat ik de papieren had gehaald, de trailer er achter geknoopt. Om 7:45u reed ik Gnm uit om 4 uur later in Sottrum de trailer op de parking te zetten. Toen op zoek naar het juiste formaat container. Daar stond er maar één van, maar deze was geladen en ik had een lege nodig. Na een belletje met de planning kon ik even wachten op een collega die een passende container kwam afleveren in Sottrum. Zo kon ik mooi even pauze maken en de cabine gaan kuisen. Na 45 min de inmiddels gearriveerde container aangekoppeld. Met deze container kon ik gaan koppelen bij een opdrachtgever in Coevorden. Na het omkoppelen van de trailers kon ik naar Gnm komen. In Gnm de trailer aangemeld en afgekoppeld bij de NL-afdeling. Daarna de papieren ingeleverd bij de planning en even de week doorgenomen met een aantal collega's. Toen mijn blauwe vriend op de parking gezet. Ik hoop dat ik hem over 3 weken net zo weer aantref als ik hem achter heb gelaten. Oh nee: dat ik hem zo weer aantref als ik hem heb achtergelaten, maar dan wel met een gerepareerde airco. Al is het een twijfelgeval of je de airco na september nog wel nodig hebt.



1 opmerking: