Het was weer een mooie week
Maandagmorgen erg vroeg begonnen na 3 weken vakantie. De planning had weer iets moois uit de hoge hoed getoverd! Tenminste dat dachten zij zelf. Mijn lading moest voor 12:00u gelost worden in Denemarken en dus moest ik vroeg vertrekken. Voor ik kon vertrekken, eerst nog de planning aan het werk gezet om de goede trailer te vinden. Om 0:20u van de dam gereden, ja idd dit is een klote tijd. Maar soms moet het gewoon gebeuren. Gelijk goed begonnen, meteen de eerst 4,5u rijtijd naar de klote gereden omdat onderweg een ongeval was gebeurd en ik een stukje om moest rijden. Dit is altijd beter dan in een Vollsperre te staan, maar toen ik op de eerste parking na de Elbe tunnel stond, stond de tacho op 4:40u rijtijd. Shit happens! Na de pauze op naar Jels DK om daar een volle bak te lossen. Om 9:00u meldde ik de lading aan in Jels, het lossen ging lekker snel. Daarna in de trailer de schotten er weer ingezet. Inmiddels was ook al bekend wat ik verder mocht gaan doen. Ik heb mijn uren vol gereden naar het laadadres omdat ik pas op dinsdagmorgen moest laden. Om 13:00u drukte ik de tacho op nachtrust.
Klaar om het eerste deel te laten lossen.
Na een booooooerennacht dinsdagmorgen de laatste 5km gereden naar het laadadres. Daar waren ze verbaasd dat ik er al was, want de rollen waren nog niet klaar gezet. Dus het laden zou ff duren volgens de heftruckchauffeur. Maar dat viel mee want 2 uur later reed ik hier weer vandaan. Nu snel op weg naar Nottuln om daar woensdagmorgen te lossen. Bij Hamburg werd geen file aangegeven in de media, ook mijn tromtrom gaf niks aan. Dus maar door de Elbetunnel. Toch een dik uur verloren daar. Net voorbij Sottrum was er een flinke vertraging op de A1. Dus bij Verhoek in Sottrum even een douche genomen, met de hoop dat de vertraging in die tijd zou verdwijnen. Dit was niet helemaal het geval, maar de vertraging was wel ingekort naar 10 minuten. Na mijn 45 min break weer gaan rijden. Bij Shell Autohof Vechta m'n nachtrust gepakt. Hier is het oude restaurant niet meer open, nu kun je gaan eten in de bistro van het tankstation. Het eten was wel goed, alleen zit daar geen gezelligheid bij.
Woensdag om 5:30u weer gaan rijden in de veronderstelling dat ik om 7:00u kon lossen in Nottuln. Om 7:15u reed bij het losadres het erf op, maar ik kon pas om 7:30u lossen volgens de aardige dame aan de telefoon. Eenmaal binnen werd er snel begonnen met lossen, na een kleine 2 uur stond ik weer buiten. Daarna ff vol spanning gewacht wat voor moois de planning voor mij had bedacht. Dat was laden in Moers voor Frankrijk. Om 11:00 uur leverde ik een lege CMR in bij het expeditiekantoor. Ik moest even wachten tot mijn Poolse collega klaar was met laden. In die tijd hem uitgelegd waar hij moest lossen. Hij had nog genoeg rijtijd en zou nog naar het losadres rijden, zei hij. Na 10 min zat zijn lading in de trailer, nu was het mijn beurt om te laden. Dit duurde wel wat langer: ik kon pas na 15 min mijn deuren sluiten. Na het ophalen van de papieren kon ik vertrekken naar Faulquemont. Dit ging ik nog halen binnen mijn wettelijke rijuren. Bij dat losadres mag je op de parking staan en kun je gebruik maken van de wc en de douche. Onderweg even een hapje gegeten en daarna naar het losadres gereden. Mijn Poolse collega heb ik daar niet gezien. Bij de portier even geïnformeerd over de aanvangstijd van de volgende dag. Ik mocht mij de volgende morgen om 7:00u gaan melden bij zijn collega.
Binnen lossen via de oprijbrug in Nottuln
Donderdag mij om 7:00u gemeld bij de portier. Ik moest eerst een code scannen voor de bedrijfsinstructies, aan de studie dus! Nadat ik geslaagd was, moest ik even wachten tot hij mij zou mij roepen om te gaan lossen. Na een kwartiertje werd ik met een lichtsignaal geroepen. Het lossen gaat altijd rap daar, 15 min later waren alle 1300kg gelost. Nu eerst weer naar de parking, zodat de weg vrij was voor een ander. Inmiddels al een bericht naar de planning gestuurd. Al snel kwam er een opdracht binnen. Ik mocht gaan laden in Ettringen net boven Mayen. Dus weer op naar Duitsland, waar niks mis mee is. Om 11:30u drukte ik de trailer tegen het dock aan op het laadadres. Mij werd verteld dat ik moest wachten omdat het pauze was. Dus moest ik noodgedwongen op zoek naar een koffieautomaat. Nadat ik deze had gevonden, kwam ik erachter dat ik de portemonnee was vergeten. Dus weer 50mtr teruggelopen naar de auto om wat geld te halen. Nadat ik 25 cent in de automaat had gegooid, kwam er lekkere koffie uit. Bij terugkomst bij de auto liep er een verdacht persoon bij mijn auto! Gelukkig viel dit mee: het bleek de heftruckchauffeur te zijn die wilde beginnen met laden. Of ik misschien wilde helpen dan kon ik sneller vertrekken. Ach ik ben de slechtste ook niet, dus maar even de handschoenen aangedaan. Na ong. 30 min zat de trailer zo vol dat de laatste pallet er niet bij paste. Zo reed ik een uur na aankomst al richting DeVenter, al zou het lossen deze dag niks meer worden. Na een belletje naar het losadres waren zij verbaasd dat dit de volgende dag al geleverd zou worden. Zij hadden namelijk net een mail gekregen dat in de loop van de volgende week geleverd zou worden. Ergens is dus iets niet goed gegaan, maar ik was de volgende dag welkom om te lossen. Dus mijn uren vol gereden naar Gebr Mendel om daar de nachtrust te pakken. Bij aankomst werd mij gevraagd hoe laat ik ging vertrekken. Nadat ik gezegd had dat dit rond 7:30u zou zijn, werd mij gevraagd of ik achteruit de parking op kon rijden en zo ver mogelijk naar achteren. Dus het hele spul achteruit het bos in gereden. Daarna eerst even de douches geïnspecteerd en goed bevonden. Toen mijzelf verwend met een flink bord met andijviestamppot. Onder het eten gezellig gekletst met collega's en samen de serveerster een beetje geplaagd. Maar aan alle leuke dingen komt een eind, dus het werd tijd om de mand op te zoeken.
Mooi onder de bomen in Hoenderloo.
Vrijdagmorgen eerst nog ff een bakkie gedaan in het restaurant. Om 7:15u de combinatie weer in beweging gezet richting DeVenter. Ik was mooi op tijd op het losadres. Nadat ik de auto naar binnen had gereden, werd snel begonnen met lossen. Iets te snel naar mijn oordeel, want de eerste dubbel gestapelde pallet viel gelijk van de heftruck. Oeps, toch maar iets voorzichtiger, zei de heftruckchauffeur lachend. Ach, gevaarlijk werd het ook niet direct, de pallet was zwaarder dan de spullen die er op stonden. Totaal was de complete lading nog geen 1000 kg. Na het lossen stond mijn vervolg ook al op de BC. Ik mocht naar Emmen rijden om daar te koppelen voor Gnm. Bij aankomst in Emmen gevraagd waar ik de trailer neer kon zetten en de platen uit de trailer gehaald. Daarna de koppeltrailer aangekoppeld. Door de wegwerkzaamheden bij Staphorst via Coevorden en Nieuwleusen naar Gnm gereden. Onderweg kreeg ik nog de vraag van de planning of ik even een collega op kon halen bij de Nijwa in Zwolle. In Gnm de collega afgezet bij de parking, toen mij bij deur 29 de trailer aangemeld. Ik mocht de trailer op de parking afzetten. Inmiddels werd het ook tijd voor mijn pauze. Er moest toch gewacht worden, want de planning was aan het wandelen. Nadat de planning terug was van de wandel, kreeg ik door dat ik aan mijn weekend mocht beginnen.
Maandagmorgen ga ik onze collega's in Rietz blij maken met mijn bezoek.
Weer een mooi verhaal met de nodige km
BeantwoordenVerwijderenMooi bob
BeantwoordenVerwijderen