Gelukkig wordt het vanzelf weer koeler
Vorige week een weekje vrij geweest. Zo kon mijn auto mooi naar de dealer om de airco te laten repareren. Maar vrijdags kreeg ik van de planning te horen dat de airco nog niet was gemaakt. Omdat er een onderdeel besteld moet worden, duurt de reparatie nog even. Ik snap er helemaal niks van. Door heel Europa worden pakketten/onderdelen binnen 24 uur verstuurd, maar Zwolle is voor de besteldiensten moeilijk te vinden denk ik.
Maandagmorgen rond 6:00u begonnen. Eerst op zoek naar de sleutel van de auto. Deze hing niet op de juiste plaats. Toen de hele zooi in de auto gemikt. Daarna de tanken gevuld. Toen deze vol waren, op zoek naar de trailer voor de eerste rit van deze week. Toen de wasstraat in voor een wasbeurt van mijn blauwe aircoloze vriend. Daarna de planning uit laten zoeken waar mijn kooiaap stond. Deze stond namelijk niet op de plek waar alle kooiapen staan. Mijn kooiaap stond in Speyer, die moest ik daar dus ophalen. Dus eerst maar naar Speyer gereden. De lading mocht pas dinsdag geleverd worden. In overleg met een collega die op dezelfde plek als mij moest lossen, besloten om naar Autohof Achern te rijden voor de nachtrust. Ik stond al vroeg op de parking. Ik was hier al een hele poos niet geweest en in mijn herinnering stond de parking hier altijd stampens vol. Omdat mijn collega er nog niet was, de ticketverkoper gevraagd of er rond 18:00u nog wel een plek voor mijn collega zou zijn. Dat was volgens hem geen probleem en anders zou hij er voor zorgen dat hij een plekje vrij hield. Rond 18:00u, toen mijn collega arriveerde, was er nog steeds veel ruimte over en dat was rond 22:00u ook nog zo. Voor de prijs hoef je het niet te laten, want het parkeergeld krijg je 100% terug op je rekening van het restaurant.
Dinsdagmorgen om 7:30u begonnen aan de laatste kilometers naar Eisenthal. Hier ons om 8:00u telefonisch aangemeld bij de contactpersoon. Wij mochten de rollen op de parking neerleggen. De rollen mochten alleen niet gestapeld worden. Met een uurtje zou de contactpersoon aanwezig zijn. Na 2,5uur lossen waren beide trailers leeg. Na een handtekening op de CMR's konden wij vertrekken. Ik mocht groupage gaan laden in Heddesheim. Onderweg eerst even een pauze gemaakt, anders zou ik te vroeg op het laadadres zijn. Net voor 14:00u mij aangemeld op het laadadres en ik kon meteen de trailer tegen het dock zetten. Na 1,5u was alle groupage geladen. Nu kon ik gaan lossen bij Verhoek in Speyer. Daar was ook al bekend wat m'n vervolg zou worden, dit was een rit met 3 adressen. Deze rit moest nog geladen worden, ik kon pas de volgende dag vertrekken.
Wiesbaden stadtmitte is ff voorzichtig zijn.
Woensdagmorgen om 5:30u de trailer aangekoppeld, daarna de kooiaap achterop geknoopt. Nu op naar Wiesbaden waar in het centrum gelost moest worden. Ik was blij dat ik op het losadres stond, het was dikke drama daar met de Baustelles. Gevolg was een aantal files en daar stond ook mijn contactpersoon in. Gelukkig blokkeerde ik maar 1 rijstrook zodat er nog 2 vrij waren. Na een uur was m'n contactpersoon ook aanwezig. Toen snel de 27 rollen gelost, 2 uur na aankomst reed ik naar de volgende. Onderweg even die contactpersoon gebeld. Hij vroeg of ik een laadklep had. Dit was niet het geval dus dat werd dus een probleem met lossen. In overleg met de planning de pallets weer naar Speyer gebracht. Daar de trailer laten lossen en de kooiaap op de parking gezet. Toen de trailer leeg was kon ik naar Heddesheim om stukgoed te gaan laden. Om 13:45u drukte ik de trailer tegen het dock aan op het laadadres. Ook vandaag duurde het bijna 2 uur voor het laden klaar was. Na het aftekenen van de laadlijst op naar Speyer. Daar moest ik een vlakke trailer aankoppelen. Deze was niet voorhanden, dus mijn trailer leeg laten lepelen. Toen nog even een stukje opgereden richting de Ruhr. Bij Autohof Pfalzfeld de nacht doorgebracht.
laden in Kassel
Donderdagmorgen stond ik om 7:30u op het laadadres Troisdorf. Bij het aanmelden kreeg ik te horen dat de trailer bijna klaar was. Toen ik de lading bekeek, kwam ik er achter dat het geen 6 ldm was, want de trailer zat helemaal vol. Dus maar even contact opgenomen met de planner, deze zei dat dit een trailer was voor een andere collega. Dus ik weer naar het bureau, maar daar wist niemand iets van de andere lading. Ik moest maar even wachten tot de cheffin aanwezig was. Toen zij er was bleek dat ik idd 6 mtr moest laden voor Tilburg. Om 8:50u reed ik richting Verhoek in Castrop. Daar de trailer op de parking gezet, daarna een even pauze op de klok gezet. Inmiddels was ook bekend wat ik als vervolg kreeg. Ik mocht een vlakke trailer aankoppelen en met deze rustig richting Kassel rijden. Daar kon ik gaan laden voor Hengelo. Rond 15:30u stond ik in Kassel tegen het dock. Na een half uur stonden de 7 plts in de trailer, nu was het wachten op de rollen. Deze moesten nog op maat gesneden worden. Het zou dus nog ff duren voor ik kon vertrekken, maar het duurde wel erg lang. Rond 18:45u kreeg ik groen licht om te vertrekken. Na 100 mtr de combinatie buiten de hekken op de parking gezet. Ik was er wel klaar mee voor deze dag.
Me and my shadow.
Vrijdagmorgen precies 8:00u deed ik de deuren van de trailer open in Hengelo. Mooi op de afgesproken lostijd. Na een uur was de trailer weer leeg. Dus een bericht naar de planning gestuurd met de vraag wat ik nu mocht gaan doen. De planning was snel met een antwoord deze keer. Ik mocht in Almelo 44 plts gaan laden voor de UK. In een kwartiertje stond ik in Almelo aan de balie, gelijk mocht ik gaan laden bij deur 22. Een uur na aankomst tekende ik de papieren af. Nadat ik de planning geïnformeerd had dat ik geladen was, kreeg ik de opdracht om de trailer af te zetten bij de terminal van Cobelfret in Rotterdam. Ze zouden alle gegevens spoedig doorgeven. De info stond idd snel in mijn boordcomputer. Dit op een papiertje geschreven, zodat ik dat papiertje bij het aanmelden tegen het raam kon drukken. Om 13:45u stond ik voor de slagboom. Ik kreeg vervolgens 2 stukken papier met de pincode en de drop-off- en pickupplekken. 35 min later reed ik de poort weer uit, nu op naar Gnm. Onderweg de pauzestaffel nog even vol gemaakt. Rond 18:00u koppelde ik de trailer af op de parking. Maandagmorgen voor vertrek de auto maar ff door de wasstraat halen en ook nog even de nodige brandstof tanken, want het was bij beide locaties erg druk.
Weer een mooi verhaal maar ik hoop dat de airco gemaakt wordt
BeantwoordenVerwijderen