zondag 15 augustus 2021

MIjn werk mijn leven. week 31/32

 KWAMKOMMERTIJD!


week 1


Maandag verplicht een dagje thuis zitten, er stond voor mij geen rit klaar. Dus dinsdagmorgen om 5:00u reeds ik pas de dam af. De eerste stop was in Papenburg, hier moesten 16 rollen gelost worden. Hier lossen met de kooiaap, de klant had al pallets klaar gezet. Op deze pallets telkens 3 rollen geplaatst, zodat hij deze naar binnen kon rijden. Een half uur later hing ik de aap weer achterop de trailer. Het volgende adres was bij Verhoek in Sottrum, onderweg hier naar toe nog even een de binnenkant van m'n ogen bekeken. Om 9:55u aangemeld in Sottrum, hier stond een collega op mij te wachten. Die gelijk mijn aap kidnapte, omdat hij die nodig had. Toen de trailer tegen het dock gezet en afgekoppeld. Hierna nog een dock vrijgemaakt. Toen maar eens een bericht gestuurd naar de planning, met de vraag wat ik mocht gaan doen. Uit voorzorg had ik al de lege en beladen trailers even doorgegeven. Ik mocht een lege container aankoppelen, maar er was geen lege container. De enigste lege container werd op dat moment geladen. Maar ik moest beslist een container meenemen. Dus weer een lege trailer tegen het dok gezet, zodat zij daar de container in konden overladen. En zo reed ik om 12:15u richting Coevorden. Hier moest gekoppeld worden voor Gnm. Na het koppelen nog even de pauzestaffel volgemaakt. Toen op naar Gnm, hier de trailer aangemeld en tegen dock 1 afgekoppeld. De volgende dag kon ik vertrekken met een rit naar Chemnitz, deze was voor donderdagmorgen te lossen. Het zou dus alleen een rijdag worden, maar eenmaal onderweg veranderde dit. Het bleek dat het losadres alleen bereikbaar was met een kleine vrachtwagen. Ik mocht dus de trailer laten lossen bij Verhoek in Eisenberg. Hier de trailer afgekoppeld tegen het dock, toen maar weer een lege trailer op de parking gezet. Inmiddels had ik ook m'n  vervolg doorgekregen. Ik mocht een volle trailer aankoppelen voor Heerenveen, deze moest vrijdagmorgen Fix 7:00u gelost worden. Mmmmm hier werd ik niet echt happy van, het was 8,5 uur rijden van Eisenberg naar Heerenveen. Toch maar een stukje opgereden richting Heerenveen, stel dat ik een dikke file zou krijgen en daardoor mijn boekingstijd zou missen.😁

Bij 24 Autohof Halle/Tornau m'n nachtrust genomen. De volgende dag niet al te vroeg begonnen, op mijn dooie gemak richting Frysân gereden. En natuur helemaal filevrij daar aangekomen, ook zelf een file veroorzaken werkte niet. Dus om 16:45u op rust in Heerenveen. De volgende morgen 800 mtr rijden naar het DC van de Lidl. En warempel 5 min na aankomst stond ik al tegen het dock te lossen. Om 8:00u ging er een bericht naar de planning dat ik leeg was. Eventjes later kwam het antwoord al binnen, kom maar naar Gnm. Hier de trailer overgedragen aan een collega. Toen naar de planning om te kijken of ze nog iets te doen hadden voor mij. Dit was niet het geval, dus tijd voor het weekend.

Lossen Göttingen.


Maandagmorgen weer uitgerust vertrokken richting Oostende. Hier moesten 6 rollen gelost worden bestemd voor de UK. 15 min na aankomst deed ik de deuren weer dicht. Nu op naar Izegem om de rest te lossen, ook moest ik hier weer stukgoed voor Duitsland terug laden. Maar dit was al geladen in een andere trailer, dus het werd omkoppelen. Met deze trailer kon ik naar Verhoek Kruishoutem, hier de trailer aangemeld en afgekoppeld op de parking. Hierna maar even gehoord wat ik moest doen, het bleek dat planners ook pauze hebben. Dus eerst maar even de pauzestaffel volgemaakt. Nadat de rust op de kaart stond, maar geïnformeerd wat ik mocht gaan doen. Van het antwoord werd ik niet echt blij, er kon de volgende dag vertrokken worden met een rit naar Verhoek Sottrum. Dus noodgedwongen om 13:30u al op nachtrust. Niet iets waar je vrolijk van wordt en alle helemaal niet na zo'n k.tweek als vorige week. Maar het is ff niet anders. Dinsdagmorgen om 4:00u reed ik weer uit Kruishoutem vandaan. Om 9:15u mij aangemeld bij de loodschef in Castrop, de trailer mocht ik afkoppelen tegen het dock. Inmiddels was ook al bekend wat ik verder mocht gaan doen. Er moest een lege trailer aangekoppeld worden, met deze kon ik gaan koppelen bij een opdrachtgever in Düren. Na het omkoppelen kon ik weer terug naar Castrop. Rond 16:00u was ik weer terug in Castrop, de trailer afgekoppeld tegen het dock. Toen kon ik weer op nachtrust, deze dag toch nog dik 9 rijuren kunnen maken. Woensdag om 5:45u een geladen trailer d'r achter geknoopt. Deze was geladen met 3 adressen rondom Göttingen. Me net voor 9:00u bij de eerste aangemeld om te lossen. Maar ik moest even wachten omdat er iemand aan het lossen was, deze stond gruwelijk in de weg. Toen die eindelijk weg was tegen het dock aan, en ik had gelijk de hele inrit geblokkeerd. Komt die pieper bij mij met de vraag waarom ik met een oplegger was? Nou omdat ik niet genoeg kan laden zonder oplegger! Daar kon hij wel smakelijk om lachen. Na 45min de boel te hebben geblokkeerd was ik gelost. Nu naar nr 2 35 km het binnenland in. Mij om 10:45u aangemeld in Leistungen, hier moesten 22 rollen gelost worden. 45 min later deed ik de deuren weer dicht. Nu dezelfde weg weer terug richting Göttingen, waar net aan de andere kant gelost moest worden in Harste. Om 12:20u stond ik op de losplaats bij het laatste losadres. 30 min later was de trailer weer leeg,  nu naar Herzebrock waar gekoppeld moest worden. Hier koppelde ik om 16:30u de lege trailer af, toen de geladen trailer op de weg gezet. Toen weer de lege trailer op de laadplaats gezet, daarna weer  de volle erachter geknoopt. Nu vol gas naar Verhoek in Castrop. Mijn pauzestaffel bij Rosi Autohof Rheda Wiedenbrück even volgemaakt, daar gelijk maar een hapje gegeten. Nadat de maag weer gevuld was verder naar Castrop. Hier om 19:05u de trailer op de parking gezet, toen zat m'n dag er alweer op. Donderdagochtend om 5:45u een lege trailer aangekoppeld, hier moest geladen in Troisdorf. Me net voor 8:00u hier aangemeld en aangedockt. Maar een uur later zat er nog niks in de trailer. Om 9:45u stonden de 25 pallets eindelijk in de trailer, na het ontvangen van de papieren weer terug naar Castrop. Hier de trailer op de parking gezet, toen een volle trailer aangekoppeld die voor Verhoek in Speyer bestemd was. Net binnen mijn 9 rijuren hier de trailer tegen het dock gezet. Toen een lege mega trailer aangekoppeld en met behulp van een collega de schotten uit de trailer gehaald. Er moest vrijdagmorgen geladen worden in Hirschberg. Dit moest via de zijkant gebeuren, aangezien het 6 kratten waren van 5,5 mtr. Vrijdag om 7:00 uur de klant gebeld met de mededeling dat ik om 8:00u aanwezig zou zijn. Maar bij aankomst was er niemand aanwezig. Dus maar weer een telefoontje gepleegd, een uur later kwam de heftruckchauffeur aanrijden. Een uurtje later stonden de 6 kratten in de trailer, nu kon ik aan de terugweg naar Gnm beginnen. Dit was nog 6 uur sturen, alleen werden de 6 rijuren er 8 door de vele files onderweg. Bij Mendel in Hoenderloo mijn pauzestaffel nog even volgemaakt. Hier nog even bijgepraat met een collega, die net terugkwam van zijn vakantie. Om 20:00u reed ik in Gnm de dam weer op, Snel de kooiaap eraf gezet, deze moest ik meenemen vanuit Speyer. Toen de trailer op de parking gezet, rond 20:30u kon ik aan mijn weekend beginnen.


week 2


Geen opmerkingen:

Een reactie posten