Een paar toertjes door Duitsland!
Weer een mooie trip deze week!
Maandagmorgen begonnen met een rit naar Tilburg, hier moest een volle trailer gelost worden. Bij aankomst me aangemeld voor het lossen, maar ik moest even wachten tot een collega leeg was. Toen die het dock had vrij gemaakt, kon ik eindelijk gaan lossen. Nadat ik tegen het dock stond, kwam de heftruckchauffeur naar mij toe met de mededeling dat het lossen 5 a 6 uur ging duren. Het bleek dat er eerst ruimte gemaakt moest worden. Dus maar een bericht naar de planning of ik de trailer mocht afkoppelen. Er stond nog een lege trailer van de firma op de parking, dit was bij de planning niet bekend. Ik mocht idd de trailer afkoppelen en de lege meenemen. Met die trailer kon ik gaan laden in Zeewolde. Om 14:00u me op het laadadres aangemeld, een dik uur later reed ik hier weer vandaan. Nu op naar Gnm waar een volle trailer op mij stond te wachten. Net na 17:00u de trailer aangemeld en tegen het dock afgekoppeld. Daarna op zoek naar de trailer voor Verhoek Eisenberg. Na het aankoppelen de papieren opgehaald bij de planning. Aangezien ik nog wat rijtijd over had, nog maar een stukje op gereden. Op de A1 bij de afslag naar Deurningen trok m'n wagen ineens naar rechts. Ik begreep gelijk wat hij wilde, hij wilde zijn rust maken bij Frans op den bult. Ik heb hem maar zijn zin gegeven. Dinsdagmorgen om 6:00u m'n blauwe vriend weer in beweging gezet. Rond 15:30u de trailer tegen het dock gezet voor het lossen. Rond 17:00u de tacho weer op rust gezet, want m'n vervolg rit was nog niet klaar. Woensdag om 6:00u weer begonnen met een rit met 2 losadressen. De eerst was in Reinsdorf bij Zwichau, hier moesten 44 rollen worden gelost. Na 50 min reed ik hier weer vandaan. Nu naar Gerichshain waar de rest van de trailer gelost moest worden.
Lossen in Gerichshain(D)
Hier stond ik net na 9.30u tegen het dock, een uur later stuurde ik een bericht naar de planning. Redelijk snel kwam m'n laadopdracht al binnen, er moest geladen worden in Spergau. Hier moesten 33 Chep pallets geladen worden voor Waddinxveen. Om 12:20u me hier aangemeld om te laden. Na het aanmelden moest er nog een uur gewacht worden voor ik een dock kreeg toegewezen. Na een uurtje stoeien met de pompwagen stonden alle pallets in de trailer. Deze vracht mocht ik af gaan zetten bij Verhoek in Castrop. Hier net binnen mijn 15 diensturen de trailer afgezet. Toen snel op nachtrust tot de volgende morgen 8:00u. De volgende morgen een lege trailer aangekoppeld. Daarna naar Rijkevoort om te laden voor 2 adressen in Duitsland. Om 10:30u me hier aangemeld, er moest hier geladen worden op twee plekken. Na 2,5 uur reed ik weer richting Duitsland. 's Avonds om 19:45u stond ik bij Verhoek Sottrum op de parking. De volgende morgen stond ik zoals afgesproken om 8:00u bij het losadres in Hamburg. Maar door miscommunicatie tussen vader en zoon was er niemand aanwezig. Pas om 9:00u kwam iemand om te lossen. Het lossen duurde ook een flinke tijd, want tussendoor moest de heftruck nog even aan het laadstation. Na bijna 4 uur lossen reed ik richting het laatste adres in Halstenbek. De kortste weg was dwars door Hamburg te rijden en na 45 min rijden kwam ik bij het losadres aan. Hier moesten 15 pallets gelost worden, alleen was de heftruckchauffeur niet aanwezig. Ik werd gelost door de eigenaar van winkel, het ging niet snel maar altijd beter dan wachten tot 13:30u. Net toen ik leeg was, kwam de heftruckchauffeur terug van zijn lunchpauze. Mooi op tijd om een handtekening te zetten op de CMR. Nu ik leeg was mocht ik naar Sottrum, dus moest ik de file gaan bedwingen voor de Elbetunnel. Dit kostte mij bijna een uur extra reistijd, maar er was geen andere mogelijkheid. Bij Verhoek in Sottrum stond volle vracht voor Gnm op mij te wachten. Nadat ik de lege trailer op de parking had gezet, werd mij gevraagd of ik ook eentje van het dock af wilde halen. Nadat deze ook op de parking stond, de geladen trailer voor Gnm aangekoppeld. Toen eerst maar even de pauzestaffel vol gemaakt. Tegen 21:00u reed ik Gnm binnen, de trailer aangemeld en afgekoppeld op de parking. Mooi binnen mijn 15 diensturen gebleven, haalde ik om 21:15u mijn chauffeurskaart uit de tacho. Tijd voor het weekend. Maandagmorgen om 7:30u mag ik even met de planning bellen om te horen hoe laat ik mag vertrekken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten