zondag 13 december 2020

Mijn werk mijn leven. week 50

 Wel erg veel wachturen deze week!

Soms, heel soms kan ik moeilijk uit m'n bed komen. Ook zo de eerste werkdag van deze week. Dus iets later vertrokken dan de bedoeling was. Na het aankoppelen van de trailer, de kooiaap achterop gehangen. Toen eerst ff naar de pomp voor wat diesel in de kooiaap. Na een sanitaire stop vlakbij mijn losadres in Münster, net na 8:00 uur aangemeld bij het losadres. Dit was een kantoorgebouw, hier moesten 20 rollen gelost worden. Na een dik uur spelen met de kooiaap, had ik een mooie piramide gemaakt. Precies zo de klant het wilde. Nu op naar Gelsenkirchen, hier moest gelost worden bij een kindergarten. Hier weer een andere uitdaging: lossen op een drukke straat waar 2 paar tramrails in zaten. Om de 5 min kwam z'n tingelingding voorbij. 200 mtr van het losadres af een plekje gevonden. Vanaf daar dus 9 keer op en neer naar de losplaats. De rollen naar binnen gestoken via de deur. Toch ging het lossen lekker snel, want binnen een uur deed ik de deuren weer dicht. Het volgende adres was een school in Essen. Na 30 min rijden was ik bij het losadres, meteen stond er iemand van de opdrachtgever naast de auto. Samen even de losplaats bekeken, deze was ruim zat. Alleen kon ik de draai niet krijgen, omdat er een paar auto's in de weg stonden. Dan maar de trailer afkoppelen, zodat ik de rollen kon lossen via de voorkant. Ook hier elke keer weer 200 mtr rijden om de 20 rollen te lossen. En ook hier de rollen via de deur naar binnen gestoken. Na 1,5 uur was dit ook weer geklaard, nu kon ik naar Verhoek Europe in Castrop Rauxel waar de rest gelost moest worden. Hier de kooiaap na het aftanken op de parking gezet. Toen de trailer aangemeld en afgekoppeld op de parking. Toen kon ik gaan genieten van mijn nachtrust. Dinsdag om 5:45 uur een geladen trailer aangekoppeld. Deze moest gelost worden bij een DC in Hamm, om 6:45 uur hier aangemeld. Na een 15 min wachten kon ik gaan lossen, 30 min later was ik weer leeg. Toen nog ff ergens op het terrein lege pallets gehaald. Deze pallets afgezet in Castrop om gewicht te besparen bij het volgende laadadres. Op het Chemiepark in Marl moest geladen worden voor Luxemburg. Het was hier een drama, alleen het aanmelden kostte al een uur. Na het wegen naar de laadplaats. Hier duurde het ook een hele tijd voor ik op de laadplaats stond. Uiteindelijk reed ik na 5 uur weer de poort uit. Nu nog even een stuk opgereden richting Luxemburg. Na een nachtje lekker slapen 's morgens wakker geworden in een witte wereld. Mij rond 7:00 uur aangemeld in Lenzweiler en gelijk was er een dock beschikbaar voor mij. Alleen duurde het nog bijna 1,5 uur voor er werd begonnen met lossen. Om 8:45 uur reed ik weer de poort uit. Nu op naar Dudelange om te laden voor Ganzlin (D). Hier mij om 10:15 uur aangemeld, maar de goederen waren nog niet klaar. Dus zat er niks anders op dan te wachten. Om 14:15 uur tekende ik de vrachtbrief. Inmiddels had ik ook een bericht gekregen waarin stond dat ik kon gaan koppelen in Wiltz. Hier werd ik niet echt blij van, want het was een mooie rit geweest naar Ganzlin. Na al die wachttijden van de afgelopen dagen was dat een leuke afwisseling. Dit heb ik ook gemeld aan de planning. Maar de collega waarmee ik moest koppelen, moest richting Rietz omdat hij vrijdag naar huis moest of wilde. Zo werd mij een mooie rit door m'n neus geboord☹️ en ook ik wil graag op vrijdag thuis komen. Dus maar op naar Wiltz, daar omgekoppeld met de betreffende collega. Na het koppelen mij aangemeld voor een lading bestemd voor Avelgem. Na een kleine 2 uur laden was de trailer weer vol, nu maar op zoek naar een parking. Ik was er voor deze dag wel ff klaar mee. Donderdagmorgen na een snelle inspectie van de wagen om 6:00 uur de motor weer gestart. Het spul de N4 richting Marche opgestuurd. Ik had lang deze route niet gereden. Ik weet nu ook waarom ik hier nooit langs ga, wat een klote weg is dit toch. Na 3,15 rijuren mij aangemeld op het losadres. Hier koppelen wij altijd, alleen was er nog niks klaar. Ook stond er geen lege trailer, dus de planning maar gevraagd wat te doen. Ik mocht vragen naar een trailer met groupage voor Duitsland. Deze bleek net afgemeld te zijn. Deze dus mee genomen naar Kruishoutem, daar afgekoppeld op de parking. Het vervolg was ook al bekend, ik kon eentje aankoppelen voor Verhoek Castrop. Na even een douche te hebben genomen, maar op weg naar Castrop. Hier om 17:40 uur de trailer aangemeld en afgekoppeld op de parking. Vrijdagmorgen moest erom 6:00 uur vertrokken worden. Deze rit had 2 losadressen, de eerste was Wülfrath en de volgende was Goirle. Net voor 7:30 uur stond ik bij het eerste adres. Dit was een winkel voor woninginrichting. Hier was al iemand aanwezig. Hij zei: zet hem daar maar neer, dan beginnen we er om 9:00 uur mee. Dus voor de verandering maar even gewacht. Maar om 8:45 uur werd de eerste rol al uit de trailer gehaald. Net na 10:00 uur reed ik hier weer vandaan. Nu op naar Goirle, hier om 12:30 uur aangemeld en gelijk kon ik gaan lossen. Na het lossen kon ik hier ook gaan laden/koppelen voor Genemuiden. 2 uur na aankomst haalde ik de benodigde papieren op bij de portier. Onderweg nog even de pauzestaffel bijgewerkt. Om 17:45 uur was ik weer terug op het startpunt van deze week. Door drukte bij de wasstraat en de tankstraat maar besloten om dit maandag voor vertrek te doen. Na het afkoppelen van de trailer was het tijd voor het weekend. Maandagmorgen mag ik 5:00 uur vertrekken richting Berlijn.

Er schijnt een lichtje op mij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten