Shit happens!
Lossen in Gerichshain.
Heerlijk uitgeslapen op maandagmorgen, pas om 6:10 uur de kaart in de Tacho geduwd. Aangezien de trailer er al achter hing, kon ik gelijk richting Dronten. Om klokslag 7:00 uur reed ik bij het losadres het terrein op. Na het aanmelden kon ik gelijk gaan lossen. Na 45 min reed ik hier weer vandaan en na 15 min rijden stond ik bij het 2e losadres in Lelystad. Toen ik mij hier aanmeldde, werd mij gezegd dat ik met 45 min maar weer terug moest komen. Dus 45 min later stond ik weer aan de balie, nu kreeg ik de mededeling dat ik niet was aangemeld, maar ze zouden gaan bellen met de opdrachtgever. Na een uur kwam er iemand naar mij toe, ik mocht naar dock G om te gaan lossen. Na 45 min deed ik de deuren weer dicht, toen nog even de papieren gehaald. Inmiddels was het vervolg ook al bekend, er kon worden gekoppeld in Heerhugowaard. Bij aankomst in Hhw de trailer klaar gemaakt voor het laden. Toen op zoek naar trailer 4911. Deze stond niet in de straat waar ze normaal staan. Nu stonden ze langs het spoor achter de fabriek. Na het aankoppelen kon ik naar Gnm. Onderweg ff pauze gemaakt met uitzicht op het IJsselmeer. Bij aankomst in Gnm de combinatie ff in de wasstraat gezet. Trekker en trailer waren wel aan een wasbeurt toe. Na het wassen de trailer aangemeld, hierna afgekoppeld op de parking. Toen dit gedaan was even wat klein onderhoud gedaan. Helaas was mijn vervolgrit nog niet klaar, dus maar noodgedwongen op nachtrust. Een korte dag, maar shitt happens! Dinsdag stond er een rit naar Duitsland op de planning. Om 4:15 uur op zoek gegaan naar de papieren, hier staat meestal het trailernummer op. Maar dit keer moest er even gezocht worden naar het nummer. Nadat het nummer boven tafel was, de trailer aangekoppeld en snel even de lading gecheckt. Na 2 keer onderweg pauze te hebben gemaakt, rond 14:30 uur aangemeld bij Verhoek Europe in Eisenberg. Na een uurtje lossen was het alweer klaar. Het volgende adres mocht pas de volgende dag gelost worden. Dus op zoek naar een autohof, net voor Leipzig eentje gevonden. De rijtijd maar net binnen de rijuren kunnen houden. Woensdag om 6:20 uur weer gaan rijden, een uur later stond ik in Gerichshain tegen het dock. Na een dik uur waren alle rollen gelost, dus een bericht naar de planning. Snel kwam het antwoord dat de trailer gewisseld moest worden in Rietz. Met de daar gekoppelde trailer kon ik gaan laden in Pritzwalk. Hier ging het aanmelden lekker vlot en ik kreeg een pieper mee. Dus moest er gewacht worden, maar dat wachten duurde niet lang. Ik zat nog niet in de auto of dat ding begon al te piepen. Dus gelijk naar het mij toebedeelde dock. De jonge dame die mij ging laden, had er ook zin in want 1,15 uur later zat de trailer weer stampvol. Nu weer terug naar Rietz om over te laden. Hierna maar op nachtrust. Donderdagmorgen om 4:30 uur weer begonnen met rijden. De container die ik mee had, moest worden afgezet bij de Duss terminal in Duisburg. Hier was ik nog nooit geweest, dus ff een (klootzak) Duitse collega gevraagd of ik hier goed was. Ja hoor dat is hier, nou mooi niet dus. Sta ik voor de balie en is het drop-off nummer niet bekend. Dus nog maar ff gevraagd of ik hier wel goed was. Het bleek dat ik 500 mtr verderop moest zijn. Lekker zulke collega's. Nadat ik op het goede punt stond, werd de container ook snel van het chassis gehaald. Nu naar de andere kant van Duisburg om bij de DIT terminal weer een lege container op te halen. Hier gaat het meestal redelijk snel, maar nu duurde het een uur voordat mijn doos er weer op stond. Maar ik heb het er ook nog nooit zo druk gezien. Inmiddels was m'n vervolg ook alweer bekend. Ik mocht vrijdagmorgen gaan laden in Neuss. Maar ik is dom, dus gewoon naar het laadadres gereden en geprobeerd om donderdag nog te laden. Helaas hielp m'n verhaaltje niet. Dus vrijdag om 6:00 uur pas laden. Shit happens! Om 6:00 uur zette ik de eerste pallet op z'n plaats, daarna de volgende 8 ook op hun plaats gezet. Toen de pompwagen weer op de lepels van de heftruck gezet. De volgende 24 pallets werden door de heftruckchauffeur de trailer ingeschoven. Zo maakte ik na 45 min plaats voor collega Rob. Na het halen van de papieren kon ik richting Zwaag. Net voor Amsterdam ff pauze gemaakt, anders zou ik veels te vroeg zijn. Me net voor 11:30 uur aangemeld bij het DC van Lidl. Ik kon gelijk voor een dock. Toen met de sleutel van de pompwagen op zoek naar de goede pompwagen. Na een 45 min stonden de pallets netjes in de rij. Nu op naar het koppeladres, alleen veranderde dit later weer. Er moest nog steeds gekoppeld worden, maar alleen kon dit pas tussen 16:00 uur en 17:00 uur. Shit happens! Rond 13:30 uur kon het wachten beginnen. Rond 16:00 uur was alles klaar, alleen waren het maar 8 pallets. Samen met het de heftruckchauffeur maar besloten om deze gelijk in mijn trailer te laden. Dit scheelde weer wat tijd. Anders moest ik 3 keer aan- en afkoppelen omdat de lege trailer op dezelfde plek moest staan ivm ruimte gebrek. Dus dit was de snelste oplossing en om 16:30 uur reed ik richting Hasselt. Onderweg de pauzestaffel even vol gemaakt, net na 19:00 uur stond ik tegen het dock in Hasselt. Na 10 min lossen deed ik de deuren van de trailer weer dicht. Nu op naar Gnm voor het weekend. Bij de wasstraat was niks te beleven. Dus maar ff poetsen in de wasstraat, na 20 min was het span weer schoon. De trailer afgekoppeld op de parking, toen ook nog maar even de tanken gevuld. Net na 20.00 uur kon ik aan mijn weekend beginnen. Maandag weer beginnen met een tourtje Duitsland, beginnend in Münster en leeg ergens in de Ruhr.
De groene doos ingeleverd voor een poepbruine doos.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten