Elke dag (bijna) hetzelfde liedje
2 van de blauwe brigade op één foto!
De afgelopen week begonnen met een instructie moment voor mijn nieuwe spiegelloze Actros. Na dit moment op naar de planning, om te vragen wat ik mocht gaan doen.
Ik kon een trailer gaan aankoppelen voor Zeebrugge. Voor het eerst spiegelloos aankoppelen, da's een ander verhaal dan met spiegels. Op een zeker moment maar de kop naar buiten gestoken. Dit werkte beter en 5 min later hing de trailer erachter. Nu snel op weg naar Zeebrugge. De eerste spiegelloze kilometers liepen vlot onder de wielen door. Het is ff wennen zo zonder spiegels, maar kan er wel aan wennen denk ik. Op m'n oude trekker zat geen PPC oftewel automatische afstandhouder. Ook past de cruisecontrol de snelheid automatisch aan aan de toegestane snelheidslimiet. Dus ik rijdt nu standaard langzaam, maar gelukkig kun je handmatig de snelheid verhogen. Allemaal dingen waar ik wel aan kan wennen. Op de grens bij Joost ff een eitje gehaald. Toch wel een uitdaging om de trailer met de camera recht in het parkeervak te krijgen. Later in de week zal dit steeds beter gaan denk ik.😇. Na het smikkelen bij Joost, maar weer verder naar Zeebrugge. Net na 15:00 uur stond ik bij de terminal, hierna op zoek naar de drop-off plek. Gelukkig 2 vrije plekken waar ik eentje van moest hebben. Dus na wat heen en weer rijden, stond de trailer netjes tussen de lijnen. Hierna op zoek naar de retour trailer, toen deze gevonden was ging het aankoppelen alweer een stuk sneller. Deze trailer was bestemd voor Verhoek in Oostende. Hierna kreeg ik een rit naar de UK, maar dat leek mij niet verstandig omdat ik nog niet geheel gewend was aan het spiegelloos rijden. Na overleg met de planning werd iets anders voor mij gezocht. Dinsdagmorgen een trailer aangekoppeld, die moest worden afgezet bij DFDS in Duinkerke. Hier een lege aangekoppeld, met deze trailer kon ik naar Ronse. Hier aangekomen kon ik gaan koppelen, voor een volle trailer voor Oostende. Na aankomst in Oostende nog 2 keer op en neer geweest naar Zeebrugge. Bij terugkomst in Oostende bleek dat ik de volgende dag ook daar zou rijden. Er zijn collega's die niks liever doen dan dit werk. Ieder zijn ding maarik vind het helemaal niks. Elke dag bijna hetzelfde ritje, da's niks voor mij. Woensdagmorgen weer begonnen met een ritje naar Duinkerke. Hier een lege trailer aangekoppeld, hiermee kon ik gaan laden in Stasegem. Na het laden weer naar Oostende. Toen nog maar eens 2 keer naar Zeebrugge. Voor de verandering donderdagmorgen weer even een trailer afzetten in Duinkerke, toen weer richting Ronse. Hier weer gekoppeld voor Oostende. En jullie raden het al, weer even 2 keer op en neer naar Zeebrugge. Een kopie dus van dinsdag. Vrijdag de dag anders gestart, nu eerst 2 x naar Zeebrugge. Hierna kon ik gaan laden in Mechelen, via een vertraging bij Antwerpen hier om 12:45 uur aangemeld. Na 2,5 uur was de trailer weer vol, nu weer op naar Zeebrugge om de trailer af te zetten. Hier een lege meegenomen, hiermee kon ik gaan koppelen in Tielt. Daar de trailer tegen het dock gezet, de trailer die ik moest meenemen was nog niet helemaal klaar. Dat kwam goed uit, want ik moest nog pauze nemen. Ook kon ik niet onder de trailer komen, omdat hij te laag was afgezet. De terminal chauffeur zou hem wel op de parking zetten voor mij. Toen de pauze er weer opzat, stond de trailer al klaar op de parking. Dus aankoppelen en papieren halen, toen maar op nachtrust. Dit omdat ik al bijna 15 diensturen had. Zaterdagmorgen de trailer afgezet in Oostende, hier weer eentje aangekoppeld voor Gnm. Bij Joost weer ff een paar eitjes weggewerkt, rond 12:45 uur kon ik aan m'n weekend beginnen.
Conclusie van deze week:
Lekker kennis gemaakt met m'n nieuwe Benz.
Ritten mooi strak gepland: niks mis mee, alleen jammer dat het hoofdzakelijk België was.
Dat ik na een hele week nog steeds een pokkehekel aan België heb.
Dat het wel een heel kort weekendje wordt, maandagmorgen om 3:00 uur weer vertrekken.
Multimedia cockpit van de Actros.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten